Jump to content

Hvilken båt er dette?


GeirKS

Recommended Posts

Hej på er!

 

Tror ikke det er en OE32, den har lite rundare former og ikke så lang overbygg,

OE 32an er lite finare tycker jag, men dom er som sagt veldi lika!

 

L32an har gjorts i åtminstone 2 versjoner den som Walter viser og så en med kort

ruff, L32an er litt mindre o lite smalare, tror jag

det er inte en L32a på Geirs bild, det er jag kanska sikker  på!

 

håller fortfarande en pils på Allegro 33, det som er er litt vilseledande er ventilerna/vinduerna

men Allegron har sålts som halvfabrikat så der finns nog alla möjlighter till

vinduer o doghouse!

 

Alla tre er rejäla långfärdsbåtar og hur mange som gått över Atlanten eller jorden runt

er svårt o hålla koll på idag!

 

Bilde

den lilla nivåskillnad som syns på overbygget mellom salong o förpik tycker jag mig se på

Geir's bild !

Bilde

Bilde

Bilde

ruffens översida er slät o litt kortare! tycker även det her lilla hacket bak på roderekanten

saknas på Geirs bild !

Bilde

Bilde

bilder på L32an med kort ruff, har svårt att tenka mig denna, den er dessutom hvaldekkad!

 

så som sagt håller fortfarande en pils på Allegron!

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Kan det være en Laurin L32 ?

 

Ellers så kan vel Norges Seilforbund hjelpe med reg.nr.: N7793 - båteier og båttype skulle da være registerert?


 

Er det en Allegro 33, så finner du interiørbilder her: http://www.gefleyachts.nu/allegro33_interior.htm


 

Jeg ringte faktisk seilforbundet før jeg startet tråden, men klarte ikke få fatt i noen.

 

Jeg har vært inne og tittet på den Allegroen som ligger på Gefle Yachts sine sider, og jeg må si at prisforlangende på 549.000,- for en 1980 mod 33 foter er ganske spenstig...

 

Undres om den har Balsa eller Divinycell i dekket...?

 

GeirKS

Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...

I anledning av Gamle Fru Worses anstrengelser i retning av å overbevise hennes make om at stor og kjapp er bedre enn liten og treg båt, flagrer det for tiden et utall bilder av båter rundt om i heimen.  Gamle Worses hevn over all denne knuragtighet er å fordreie bildene til det ugjenkjennelige.

 

Spørsmålet er om medlemmene på baatplassen kan identifisere de forskjellige, etter hvert som Gamle Worse glemmer hvilken båt som er kamuflert på hvilken måte....  :confused:

 

Hva med denne:

 

Bilde

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...