Jump to content

Endelig - ny båt! (Skorgenes 330 Sonic)


Fluctus

Recommended Posts

Ja - da har tiden kommet for overtagelse av ny båt :flag:

 

Den nye båten ligger og venter på meg i Bergen. Bilen er pakket med utstyr som må holde til en hel jordomseiling.... Værmeldingene er ikke helt supre, men med litt flaks kan båten seiles til østlandet i løpet av helgen. Hvis ikke får den ligge litt til i Bergen - uansett blir det overtagelse i morgen!!!

 

Det eneste er at det er nesten helt umulig å få opp båtstemningen, når snøen detter ned her hjemme. Måtte rydde snø både før og etter jeg pakket bilen :nonod: Satser på at stemningen kommer når vi får fyr på kaffekjelen i båten.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny flott båt, fortell hvordan jomfru-turen gikk

Takk for det - og ja jeg kommer tilbake med rapport. Første hinder nå er rett og slett været. Vindretningen er trolig litt gunstig med hensyn på bølgehøyde, men jeg kunne godt tenke meg en jomfru-tur uten kuling....

 

Vi er forresten to båter som planlegger å gå i følge. Vi har tatt med mye sikkerhetsutstyr og er godt utstyrt med elektronikk. Dårlig vær er likevel både en trussel mot sikkerhet og trivsel - da kan det være bedre å vente!

Link to post
Share on other sites

Den nye båten ligger og venter på meg i Bergen.

 

Værmeldingene er ikke helt supre, men med litt flaks kan båten seiles til østlandet i løpet av helgen.

 

Gratulerer med ny båt - dette blir spennende.

 

Fint om du tar noen bilder fra jomfruturen - det er alltid hyggelig å få noen påminnelser fra det virkelige båtvlivet.

Link to post
Share on other sites

Hei Sjøsyk

 

Gratulerer med ny staselig skute. Når du får fyr på Mikunien og kaffekjelen blir det bra, selv om det for tiden er litt vinterlig også på vestsiden av landet.

 

Jeg så i en annen tråd at du manglet kartbrikke fra Bergen og sørover. Hvis det ikke har ordnet seg så har jeg et C-map Max kart nr. 11 i ordre hos et firma i Bergen. Den passer til CX 44 og dekker Rørvik-Skagerak. (?). Den kunne du få hente på vegne av meg, (håper de ikke har sendt den) og putte den i et brev når du er vel hjemme. Send en IM hvis det er interessant.

 

God tur!

 

Mvh Bern

Link to post
Share on other sites

Hei Sjøsyk

 

Jeg så i en annen tråd at du manglet kartbrikke fra Bergen og sørover. Hvis det ikke har ordnet seg så har jeg et C-map Max kart nr. 11 i ordre hos et firma i Bergen. Den passer til CX 44 og dekker Rørvik-Skagerak. (?). Den kunne du få hente på vegne av meg, (håper de ikke har sendt den) og putte den i et brev når du er vel hjemme. Send en IM hvis det er interessant.

 

God tur!

Et innlegg i ekte båtplassenånd - som er med til at man kanskje likevel ikke helt mister troen på en positiv fremtid for dette forum.

 

FredT

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Link to post
Share on other sites

Gratulere med ny skute... Været her i vest er ganske bra akkurat nå... Er kaldt og klart for tiden med natt temperaturer ned mot -10 grader... For tiden vindstille, men er meldt om økning i vindstyrken utover dagen... østlig retning... Denne vinden skulle vel ikke generere de helt store bølgene her i vest..

 

Dette gleder Haugesund/Karmøy...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

:seeya:Gratulerer med ny, flott båt! :flag:

 

Vi hentet vår nye 340 St Cruz i Strusshamn i november, og har kost oss på sjøen nesten hver helg etterpå og har allerede hatt en del døgn ombord: Adventstur, romjulstur, vinterferietur, mm... :wink:

 

Med den rette skuta kan man nyte båtlivet hele året!

 

God tur hjem! :seeya:

 

 

Hilsen oss på Eline!

Link to post
Share on other sites

Gratulerer!! :flag:

 

 

Båtfølelsen kommer nok helt automatisk med en gang du setter føttene på dørken i nyervervet båt. Når varmen kommer innvendig og kaffedunsten lifrer i nesen, vil du nok ikke skjenke snøen en tanke!

 

Ha en riktig god tur!

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer.

 

Antar du vil ha overnattingsvalg nedover, og kan sterkt anbefale Grimstad.

 

Her ligger du gratis som turist på vinterhalvåret. Strøm er også gratis. Ingen som gidder å kreve leie for dette.

 

Kennets Fyringsservice er mannen du ringer til om du trenger drivstoff, han har nr. 9015 0460, og om jeg ikke tar helt feil, tar han rundt 6.80 per liter nå.

 

Om du velger Grimstad, kan jeg sikkert få ordnet tilgang på dusjfasiliteter etc., gi beskjed på forhånd. Mitt nr. sender jeg på IM til deg.....

 

God tur.

Link to post
Share on other sites

om du trenger drivstoff, han har nr. 9015 0460

Tusen takk for tipset, det er ikke snakk om når men hvor jeg trenger drivstoff. Har sjekket med Stvgr. og Arendal og det finnes åpne marinaer begge steder.

 

Nummeret er notert i tilfelle det blir Grimstad. :cheers:

 

KK

Du `ække ekte sjømann før du har en tohatsu på hekken!!!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...