Jump to content

"Drittlei" måkejager - felles innkjøp


NovaMalin

Recommended Posts

Må ærlig innrømme at jeg fant en klatt og som kan være måkegjevelen, som slapp denne i skrekken. Den hadde ikke vett nok til å forflytte seg utenfor dekket. Blir spennende å se om drittlei funker i skikkelig vestlandsvær.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Blir spennende å se om drittlei funker i skikkelig vestlandsvær.

 

Håper du ikkje får testet, på noen måneder da ;)

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

 

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Noen som har oppdaterte erfaringer er det evt noen som har reklamert på sin?

 

Selv har jeg hatt min monterte et par uker og den ser faktisk ut til å virke :yesnod: drittværet forrige uke tok heller ikke knekken på den. Jeg har ikke fått ny dritt på kalesjen siden den sist ble vasket og drittlei ble montert.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Ser slik ut. Og prisen er jo stort sett det samme som kampanjeprisen :confused:.

 

Lurer litt på om Astor har en slik en. Han med sine to vingede matroser ombord eller har de gått i land da han byttet båt.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Jada, jeg vet at etterpåklokskap er ufeilbarlig, men jeg la ikke merke til tråden før nå.

 

La meg bare anbefale at før dere gir dere i kast med et måkefjerningsprosjekt - ta kontakt med Sola flyplass. De vet det som er vedt å vite og har prøvet enda mer.

Link to post
Share on other sites

Kom i tankene på at det er mulig å koble til et signalhorn via rele. Da kan vi slå to fluer i en smekk. Tobente uten vinger og tobente med vinger legger på flukt. Frekvensen som skal høres legger ikke jeg merke til så et horn hadde gjort seg.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Det ble kondens i min Drittlei fra første regnvær.

 

Den har derfor ikke fungert tilfredstillende fra første stund. Vet derfor ikke om den skremmer måkene.

 

Jeg regnet med at den tørket når det var så fint vær lenge, men det gjorde den ikke. Jeg lot den også ligge i maskinrommet noen timer. Det var fremdeles noe på "grasset".

 

Jeg kontaktet leverandør via IM på Baatplassen. Jeg fikk ny uten problem. Det er litt styr og kostnader med sending osv.

 

Er spent på om den nye er tett. Det har regnet en del de siste dagene.

Princess 435 volvopenta_sotw.gif

Pretty Woman, Oslo

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Vi har tatt inn Drittlei på prøve ut fra positiv omtale på Baatplassen. Skjønner at erfaringene etter hvert er blandet, og følger med videre på tråden. Har kommentar til kondens: Glasset i bevegelsesensoren er "frostet" på innsiden. Dette er ut som kondens, men er det ikke. Glasset er slik fra fabrikken, og er ment å se ut som det gjør.

 

Legg gjerne inn kommentarer direkte på produktet på www.maritim.no

Vi har åpnet for at alle båtbrukere skal kunne kommentere varer direkte på varenummeret slik de store gutta i Komplett gjør det, men denne funksjonen brukes alt for lite hos oss. Meningen er at man skal kunne få andres erfaringer på produtene før man handler, og at vi som selger skal ta brukerenes erfaringer som en veiledning når vi velger inn og velger bort produkter. Det er det samme hvor man handler, forbrukerinformasjon er uansett et gode, så la oss dele kunnskapen med hverandre.

 

mvh

øyvind@maritim.no

Redigert av Øyvind Jørgensen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er det samme hvor man handler, forbrukerinformasjon er uansett et gode, så la oss dele kunnskapen med hverandre.

 

Flott holdning! Tenk om alle forhandlere både sa og mente det samme som deg her.

 

:flag:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Hei Øyvind.

Har handlet en god del hos der og kan foreløpig ( :wink: ) si meg fornøyd. Fin service dere driver og raske er dere jo også med å få ut varene.

 

Dersom drittleien ble tatt inn i sortimentet deres er jeg redd for at dere får noen negative resultater. Siste uke har måkedjevlene kost seg skikkelig på dekk og de bryr seg ikke om lyden. Men testen var moro likevel. Hadde en kunnet justere - forandre - frekvensen hadde muligens dette hadd en virkning.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

hei.

 

Det skrives at det er noe problem med kondens i Drittlei.

Jeg har fått 5 reklamasjoner (2 av dem ang. fukt) . alle har fått tilsendt nye, Jeg kan desverre ikke

hjelpe dere som legger de i søppelbøtta

Har tatt dette opp med min produsent og han skriver tilbake at han ønsker bilder.

Gi meg en tilbakemelding på mail så ordner vi opp i eventuelle feilvarer.

 

hilsen

jfimport

 

( jfimport@online.no )

Link to post
Share on other sites

Jeg tror at måker kan være noen slu typer. Jeg husker Odd Børretzens syn på måker. Les igjen side 73 i boka hans "Gleden ved å ha båt". En litt interessant formulering han har er følgende: "jeg tør ikke tenke på hvilket parti de ville ha stemt på hvis de hadde hatt stemmerett". Og Børretzen har seilt endel. Like nedenfor Stömstad satt denne karen seg på fordekket og forsøkte å kakke hull i frontruta. Jeg måtte bruke kost for å feie ham vekk. Han var virkelig aggressiv. Det var klin umulig å pille reker på overdekket. Han nebba nesten til pekefingeren min. Ellers er jeg lite plaget av måkemøkk. Det virker på meg som at måkene holder seg litt unna master. Jeg har sett litt nøyere på hvordan de flyr og hvor de setter seg. Jeg kan ikke huske å ha sett at de har satt seg på salingshorn. Jeg tror også at det er fysiske visuelle tiltak som må til for å holde dem borte. Skal se å få kjøpt meg noen lekeslager til å ha ombord.

 

maakeedholmarna.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...