Jump to content

"Drittlei" måkejager - felles innkjøp


NovaMalin

Recommended Posts

Frekvens: 17 - 20 khz Desibell : 30

Hei.

 

Er litt overrasket over at frekvensen er så lav. Ungdom med ører som ikke allerede er ødelagt på diskoteket, har ingen problem med å høre over 18kHz. Og spebarn kan plages av en slik intens pipetone helt opp til over 20kHz.

 

Så jeg håper brukere av dette utstyret ikke slår på måkejageren i en gjestehavn når de tar en tur på land med andre båter ved siden.

 

Lars H.

(som ikke lenger plages, øvre høregrense rund 4kHz! :nonod: )

Link to post
Share on other sites

Støttet.

Har litt erfaring med ultralyd fra min botid i borettslag for 30 år siden; Bikkja til naboen (lurvete uoppdragen sjæfer, som skremte livet av ungene i oppgangen) var en plage; Jeg snekra sammen en firkantgenerator på 25 kHz (over det hørbare området for homo sapiens!). Hekta på en liten forsterker (alså noen hundre ganger sterker enn "Drittlei" riktignok) og slo på utstyret da jeg hørte naboen kom hjem med "udyret". D@sken for et spetakkel det ble!! :lol: :lol: Dyret nektet plent å være med hjem; Forsvant ned trappa og ut av oppgangen med et j@vla gaul++++ :lol: :lol:

Vel, enden på visa ble at naboen satte band på dyret :flag:

 

Side-effekt: Fikk etter et minutt en dundrende hodepine! Kjentes ut som et stålbånd strammet rundt næpa; Jeg hadde glemt å slå af f@enskapet! :puke: Straks jeg stoppet generatoren forsvant hodepinen.

En doktorkompis advarte meg: Slike sterke høye lyder KUNNE være farlig, sa han.

 

"Drittlei" har så svak lyd, at fare er det nok ikke;

 

Skal bli intr. å se erfaringene... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Nå skal man aldri uttale seg for sikkert, men det som er oppgitt her er 17 Khz og 30 dB. Mener at omgivelsesstøen du hører i et boligfelt ligger på rund 40 db. 30 db tror jeg er godt under en halvering. Tror du skal hå god hørsel for at dette er et problem, men så var det biklene da....

Link to post
Share on other sites

Hei alle

 

Veldig morsomt at dette slo ann, vi er rundet 20 "Drittleier" så da er i hvertfall prisen på 400 sikret.

 

Når det gjelder de som har bestilt i oppkrav, det kommer en fraktkostnad på kr 263,- !!!

 

Til de andre som skal forhåndsbetale så avventer vi ut dagen for å se om vi blir mange fler, i såfall så prøver jeg å få prisen ytterligere ned.

 

Kostnaden for frakt er kr 90,-

Link to post
Share on other sites

hmm...

 

Frakt kr 90 synes jeg var mye.

Er den så stor og tung denne duppeditten da?

 

Synes også at dette var litt dyrt, men i følge posten.no koster en smartpostpakke kr 95 for den antatt riktige størrelsen.

 

Oppkravsgebyret han var vel i overkant etter min mening...

Link to post
Share on other sites

Oppkrav: kr. 663,- pr. stk. inkl. frakt.

 

Forhåndsbetalt: kr. 490,- pr. stk. inkl. frakt.

(For de som har bestilt 2 eller flere betales kun en frakt, altså 400 pr "Drittlei" og en frakt 90kr.)

 

Betalingsinformasjon.

 

JF-Import

Jan Frivold

Box 84

4852 FÆRVIK

 

Kontonummer: 2895 41 55309

VIKTIG: Husk å merk så bestiller og betaler stemmer overens..

 

:sailing:

Hilsen

Jardar

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Forstår ikke problematikken helt

Behovet for drittlei varierer sikkert fra sted til sted.

 

Der jeg har båten er det masse måker som er veldig ivrige på å drite ned båten. Det samme skjer hvert eneste år. Det skjer gjerne på våren og forsommeren, og avtar litt utover sesongen. Jeg ser derfor for meg at jeg setter opp en drittlei så fort som mulig etter at jeg får flyttet båten nå i helgen, og hvis det virker så sparer det meg for masse arbeid, spesielt nå framover når overbygg o.l skal renses og poleres.

Link to post
Share on other sites

Drittlei er blitt medlem her, og har lagt inn reklame i nyhetstråden.
Den er slettet, å poste reklame for produkter man selger er ikke lov.

 

Ikke for å ødelegge entusiasmen, men er det ikke en idé at etpar medlemmer tester ut produktet først og så avgir rapport her? Kanskje det går an å få test eksemplarer?

Vil jo være synd om en masse medlemmer skulle bli skuffet.

 

Ang. mulige bivirkninger, skal ikke slikt utstyr være godkjent av Post- og teletilsynet?

Link to post
Share on other sites

Kunne kanskje lista over hvem som skal kjøpe blitt offentligjort? Mulig noen er "naboer" eller at noen kjenner hverandre godt, så kunne man spart på fraktkostmnadene!

 

Ingen problem det, for min del!

 

Om ingen har noe i mot det kan jeg jo sende den på mail til de som ønsker. send meg en IM med mail så oversender jeg lista.

 

Jeg følger også med litt, er det postnummer i nærheten av hverandre så tenkte jeg å si ifra til vedkommende om det...

:sailing:

Link to post
Share on other sites

Jo det hadde sikkert vært mulig å la noen teste, men da skal vi altså kjøpe inn noen stk, prøve de ut. skal vi si en mnd!? og så skal vi sette igang nytt fellesinnkjøp?

Det vil si at prosessen ble forholdsvis tungvin og lang, i forhold til en investering på "hele" 490 kr etter min mening.

 

Har jeg ikke råd til å prøve produktet for 490kr, og evt finne ut det ikke virker, lar jeg det være! :diving:

 

 

Post og teletilsvinet vil sikkert ha sitt å si, men det koster vel det også... tipper det vil gå utover forbrukeren. Derfor kan det hende vi gjør en ennå bedre deal om vi kjøper før de får kloa i en! :lol:

Ha en fin helg alle sammen! :)

Link to post
Share on other sites

Har jeg ikke råd til å prøve produktet for 490kr, og evt finne ut det ikke virker, lar jeg det være! :diving:

490 kroner synes jeg er helt greit. Hvis det koster 90 kroner i frakt så koster det 90 kroner. Jeg synes ikke man kan forvente at noen skal legge ned masse arbeid i dette for å spare noen kroner.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...