Jump to content

"Drittlei" måkejager - felles innkjøp


NovaMalin

Recommended Posts

Denne er jeg med på :flag: En ting som måker er REDD for er om man legger en død en i nærheten. Dette blir gjort på flyplasser.. utrolig effektivt men ikke så populært i det sivile :nonod:

Det må jo være noen dumme måker som frekkventerer en flyplass. De som er i marinaen og fjordene er mer utspekulerte. Muligens sorteringssamfunnet har nådd fram til måkeverden.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Da har jeg fått tilbudet fra JF-import!

 

Vi får jageren for kr 400,- pluss frakt om vi blir 15+. Ellers vil den havne på 430,-

Dette er 50kr under messetilbudet hans så dette synes jeg var en akseptabel pris, håper dere er enige.

 

Avtalen er at jeg samler inn navn, adr og telefonnr. Dere velger selv forhåndsbetaling eller oppkrav men jeg må vite hvordan dere vil sende ved bestilling.

Bestillinger kan sendes på IM eller legges inn her, fritt valg.

 

"Drittlei" vil ankomme Norge innen en uke, men foreslår at vi lar tråden ligge over helgen før vi avslutter fellesinnkjøpet!?

Mao: SENDER BESTILLING MANDAG 14.04

Redigert av Bayliner3258 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei alle sammen!

 

Utrolig gøy å se at folk er positive til "drittlei". Har som det står i artikkelene prøvd produktet blant annet på en søppeldynge. Et sted der det alltid tidligere har vært måker har det nå ikke vært en måke og skue på flere måneder!

 

Har selv slitt med problemet i mange år, og glad jeg nå endelig har funnet en løsning som fungerer. Så takk til alle som syns dette er spennende!

 

Mvh JF import

Link to post
Share on other sites

Den høyfrekvente lyden vil være hørbar for de av dere som har god hørsel;) Denne lyden vil derimot ikke høres dersom man er 15-20 meter fra båten, og er ikke altfor irriterende for oss mennesker. "Drittlei" er uansett tenkt som måkeskremmer når man ikke er i båten selv. Problemet rundt måkedrit er jo nesten bare aktuelt når båten ligger til havn, og da vil ikke lyden være noe problem. Når man selv er i båten, skrur man av Drittlei, slik at batterier blir ladet opp!

 

Når det gjelder linerle-problemet som ble nevnt, fungerer drittlei også på en del småfugl, om ikke alle. Produktet har også blitt testet på et lager der det var problem med spurv. Etter at "drittlei" ble montert har spurvene forsvunnet.

Dermed kan nok også "drittlei" brukes til å beskytte eplene/annen frukt man har i hagen. Prøv å feste produktet på husveggen mot treet, og sett deg ned i godstolen å vent på eplepaien.

 

Ha en fin kveld alle sammen.

 

Mvh

 

JF import

Redigert av drittlei (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Den høyfrekvente lyden vil være hørbar for de av dere som har god hørsel;)

Mvh

JF import

 

Hva ligger i hørbar. Er det mulig å få oppgitt frekvens og antall decibell? Grunnen til at jeg spør er at om denne kan være plagsom for mennesker i småbåthavner så kan det jo komme forbud om denne finnes i annenhver båt.

Link to post
Share on other sites

Som bayliner presiserte vil måkene få seg en lærepenge og uten måker vil ikke sensoren aktivere lyden. Når den først aktiveres vil ikke lyden være hørbar lenger enn 15-20 meter fra "drittlei", og da svakt på all avstand over 10 meter. Derfor blir ikke dette noe problem.

 

For å besvare med data:

 

Frekvens: 17 - 20 khz

Desibell : 30

 

Ønsker hele båtfolket en fin kveld videre.

 

Mvh

 

JF import

Link to post
Share on other sites

He,

 

Du skal jo ha rimelig god hørsel for at det vil være et problem. Men om sensoren virker på måker på 10 meters avstand, så vil den vel reagere på mennesker på brygga også. Uansett jeg tar sjansen, dette tror jeg er en nyvinning. Bestiller du bare ut fra denne tråden, eller skal vi oppgi navn og addresse her, og hvordan vi vil betale?

Link to post
Share on other sites

Hei

Kanskje dere også burde vurdere noe slikt http://www.pestcontrol.pro/ultrasonic_bird_repeller.htm

Jeg kjøpte inn et sett med Ulstrasonic høytalere til en marina for et par år siden, men vet ikk eom resultatet var tilfredstillende. Marinaen het båtbutikk 1 i Skjeberg. De var noe så inn i H"##"¤ plaget med måker grunnet område var hjemsted for store silde-stimer.

 

-Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...