Marwin Svart 11.Juli.2014 Del på Facebook Svart 11.Juli.2014 (redigert) Røylen: Det har fungert for meg (og mange andre) i mange år..... Og de sitatene du kommer med, har ikke du spurt noen batterieksperter på et annet forum om, men råkopiert fra: http://forum.solar-electric.com/showthread.php?24021-Why-should-not-batteries-of-different-age-be-connected-in-parallel&p=194741 (Til en eksamen kalles dette med et spesiellt navn....) Kom gjerne med råd, med la det harmonere med det vi i båt trenger. Redigert 11.Juli.2014 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Røilen Svart 11.Juli.2014 Del på Facebook Svart 11.Juli.2014 Og de sitatene du kommer med, har ikke du spurt noen batterieksperter på et annet forum om, men råkopiert fra: (Til en eksamen kalles dette med et spesiellt navn....) Marwin Dette blir igjen veldig lite konstruktiv og på grensen til useriøst. Hvem tror du "Roil" med location Oslo Norway er på det andre forumet? Sjekk linken igjen så ser du en hilsen til deg. Du og andre her har bedt om dokumentasjon for hvorfor det er uheldig å paralellkoble batterier med aldersforskjell. Nå har dere fått den. Men som du ser av mitt svar til Tresjarken så er det ikke helt svart/hvitt. Jeg foreslår imidlertid at vi lager en kort tråd med noen tips og råd basert på disse opplysnigende, men hvor vi snakker om alder og mulige tricks for å unngå noe av problemet (dine frakoblingpoler F.eks) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 11.Juli.2014 Del på Facebook Svart 11.Juli.2014 Kaller du et innlegg i et annet forum for dokumentasjon for dine påstander? Da tror jeg du bør ta deg en runde til når det gjelder kildekritikk. For øvrig bra at du har moderert deg en smule når det gjelder parallellkobling av nye og gamle batterier, det var det jeg reagerte litt på i utgangspunktet. Poenget var jo at en kar her inne skulle på båttur og lurte på om han kunne bruke de batteriene han hadde. Et generelt svar om hva som er optimalt var neppe det han var ute etter Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Marwin Svart 12.Juli.2014 Del på Facebook Svart 12.Juli.2014 Kaller du et innlegg i et annet forum for dokumentasjon for dine påstander? Da tror jeg du bør ta deg en runde til når det gjelder kildekritikk. .... Presis. Du sa det på en bedre måte :-) Takker. Tror det er seks medlemmer som hittil ha havnet på 'uønsket-lista' mi. Nå er det sju. (Forumet blir liksom triveligere å lese da. :-) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Marwin Svart 12.Juli.2014 Del på Facebook Svart 12.Juli.2014 For ikke å tekke denne strengen lengre (starteren har fått hjelp og er såre fornøyd!) anbefales å lese en av hundreder strenger her om batterier, se: https://baatplassen.no/i/topic/52427-startbatteriet-blir-tappet-for-forbruksstroem-hvorfor/ Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Komodo Svart 12.Juli.2014 Del på Facebook Svart 12.Juli.2014 (redigert) He he Her er en annen tråd som engasjerte mange og "tok helt av" Obs, glemte visst linken... https://baatplassen.no/i/topic/23810-slappe-soennak-batterier/page-1 Redigert 12.Juli.2014 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.