Jump to content

Montering av ekstra batteri, brukt pluss nytt ok?


jensemann2

Recommended Posts

Røylen:

Det har fungert for meg (og mange andre) i mange år.....

 

Og de sitatene du kommer med, har ikke du spurt noen batterieksperter på et annet forum om, men råkopiert fra:

http://forum.solar-electric.com/showthread.php?24021-Why-should-not-batteries-of-different-age-be-connected-in-parallel&p=194741

 

(Til en eksamen kalles dette med et spesiellt navn....)

 

Kom gjerne med råd, med la det harmonere med det vi i båt trenger.

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Og de sitatene du kommer med, har ikke du spurt noen batterieksperter på et annet forum om, men råkopiert fra:

(Til en eksamen kalles dette med et spesiellt navn....)

 

Marwin

 

Dette blir igjen veldig lite konstruktiv og på grensen til useriøst.

 

Hvem tror du "Roil" med location Oslo Norway er på det andre forumet? Sjekk linken igjen så ser du en hilsen til deg.

 

Du og andre her har bedt om dokumentasjon for hvorfor det er uheldig å paralellkoble batterier med aldersforskjell. Nå har dere fått den.

 

Men som du ser av mitt svar til Tresjarken så er det ikke helt svart/hvitt.

 

Jeg foreslår imidlertid at vi lager en kort tråd med noen tips og råd basert på disse opplysnigende, men hvor vi snakker om alder og mulige tricks for å unngå noe av problemet (dine frakoblingpoler F.eks)

Link to post
Share on other sites

Kaller du et innlegg i et annet forum for dokumentasjon for dine påstander? Da tror jeg du bør ta deg en runde til når det gjelder kildekritikk.

 

For øvrig bra at du har moderert deg en smule når det gjelder parallellkobling av nye og gamle batterier, det var det jeg reagerte litt på i utgangspunktet. Poenget var jo at en kar her inne skulle på båttur og lurte på om han kunne bruke de batteriene han hadde. Et generelt svar om hva som er optimalt var neppe det han var ute etter :wink:

Link to post
Share on other sites

Kaller du et innlegg i et annet forum for dokumentasjon for dine påstander? Da tror jeg du bør ta deg en runde til når det gjelder kildekritikk.

....

:wink:

Presis. Du sa det på en bedre måte :-) Takker.

Tror det er seks medlemmer som hittil ha havnet på 'uønsket-lista' mi.

Nå er det sju.

(Forumet blir liksom triveligere å lese da. :-)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...