Jump to content

Status Østlandet-Sørlandet 2013

Jori

Recommended Posts

Jori skrev On 17.7.2013 at 17.31:

I kveld ligger jeg i Kragerø, fantastisk vær 29 i havna nå. Til og med vannet er godt her ca 20 grader. Havnen er ett flott anlegg, 95% fult, så er igjen en plass eller to så jeg nå, stadig noen som reiser virker det som.

Jeg har noen venner som ligger i Kragerø, og de har vært flinke til å minne oss som ikke har ferie om at de har det veldig fint der nede...

Ser du folk i en blå V52 fra Drammen, så får du hilse fra meg. :-)

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Forlot vakkre Lillesand i dag og tok en transportetappe opp til Grimstad.

Flatt vann og strålende sol ved Saltholmen Fyr

bilde

Møtte en flott båt fra Son der vi kommer fra. Alltid hatt sansen for denne båten.

bilde

Da vi kom til Grimstad, ble vi lagt på vent av havnevaktene. Etter 45-50 minutter venting fikk vi anvist plass. De jobbet på spreng med å få plass til alle og kommuniserte bra på kanal 12.

Og da var vi ankommet Costa Del Grimstad. Ikke vært i havn med så mange store båter før. :smiley:

bilde

Grimstad er en koselig by med alle bekvemmeligheter.

bilde

Elsker når havnene er fulle og yrende liv. Blir liksom mer sommerstemning og hyggelig å slå av en prat. 7 båter utenpå hverandre på det meste :smiley:

bilde

Ligger noen smykker her også

bilde

Sent from my iPhone using Tapatalk

Julie III skrev On 18.7.2013 at 15.31:

Vi tenkte å legge oss der på vei hjem. Mye båter der om dagen?

Det er få båter i Paradisbukta på nattestid, men relativt fullt på dagtid. Det er uansett ikke noe problem å få seg en plass frem til dagsturistene drar hjem og man evt kan flytte båten for natta.

Vi lå på svai heeelt innerst mot sør-øst(?), og lå stille og rolig to døgn. Her er et bilde av vår plassering, vi er seilbåten lengst inn:

bilde

Bildet ble tatt i går rundt kl 1200-1300. Vi rodde bort til stranda for å bade.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Det blir sagt at det er mye store båter i havnene, men det stemmer ikke her vi ligger. Vi er på helgetur til Oscarsborg i Oslofjorden, og sjelden har jeg sett så få store båter. Ellers kan rapporteres at det er godt med plasser, disig vær, vindstille og pluss 27 grader nå litt over klokken 1800!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Ligger i Kragerø i natt også. Hatt en vaskedag på båten. Veldig varmt her, men litt vekslende mellom solskinn og overskyet. Nå 20:40 er det 25 grader, en lett vind i havnen som gjør at det er fine utetemperaturer.

Ellers enig med Julie, jeg fikk ikke plass i Grimstad, men du verden hvor mange store båter som lå der. Tre i bredden og 4-5 rekker. Nabobåten kommenterte det motsatte om Kragerø, 10ende ferieåret hans her i havnen og aldri sett så lite store båter som i år, er vel bare en på over 50 fot her nå. Havnen er full nå i kveld, men la merke til følgende i dag:

Masse plasser ledig slik mellom 10-12:00. Deretter fult en stund. Fra 16:00 hele tiden to-tre ledige plasser slik inntil 20:00.

I morgen går turen først til Langesund, besøke noen venner på ei hytte. Deretter tenkte jeg skulle prøve ankomst Stavern på kvelden.

Nå ble jammen flaggsignalet spilt live på kornett her i Kragerøhavnen, koselig innspill fra en båteier :clap:.

Vi lå ved Oscarsborg fra sist mandag til tirsdag. Flott vær og feriestemning med god plass i havna. Tydelig at de "lokale" båtfantene har trukket lenger avsted i ferien.

bilde

Etter en runde i museet på Oscarsborg, forflytta vi oss på tirsdag hele 3nm til Sætre. Også her var det flust opp med ledige plasser. Vi fant oss en godt skjermet ledig/grønnmerket utriggerplass hos Sætre båtforening. Flott sanitæranlegg og trivelig sted!

bilde

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Tnsberg kl. 23.00 Synd det ikke g??ende lyd!! Et vanvittig antall forskjellige musikkstykker samtidig!!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Redigert av Erikda (see edit history)

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...