Jori Svart 17.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Flirer, ja det er noen hundre kilo i forskjell. men da hadde de nok ett annet navn for den vestpå, eller jeg bare innbiller meg det. Det er noen år siden jeg fikk en slik dog større enn Sap sin. Så skjønte med en gang hva Sap hadde fått, men navnet var helt blåst for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Jori skrev On 17.7.2013 at 17.31: I kveld ligger jeg i Kragerø, fantastisk vær 29 i havna nå. Til og med vannet er godt her ca 20 grader. Havnen er ett flott anlegg, 95% fult, så er igjen en plass eller to så jeg nå, stadig noen som reiser virker det som. Jeg har noen venner som ligger i Kragerø, og de har vært flinke til å minne oss som ikke har ferie om at de har det veldig fint der nede... Ser du folk i en blå V52 fra Drammen, så får du hilse fra meg. :-) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Jori Svart 17.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Hehe, så båten for en stund siden. Satt en og spilte gitar der, guttungen er på havbadet og de ligger like ved der. Flott båt forresten. Key Freak, starter snart? Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Ja, super båt! Vi starter til helga. Skal innom Drøbak en tur, så setter vi kursen sørover søndag formiddag. Hvis vinden er snill, satser vi på å gå ganske langt den dagen. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Julie III Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Ja vi forblir sørlendinger i 2,5 uker til Er ikke så værst å være det med været som er nå heller. Viktig å holde seg "avkjølt" Sent from my iPhone using Tapatalk Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Væskebalansen er viktig! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Jori Svart 17.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Ler, supert bilde Julie, den der var flott. Holder ikke med en Tuborg i slik hetebølge. 25 grader i Kragerø nå, kan jo bli tropenatt holder dette i seg. Kos deg sør Julie Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 (redigert) Kult bilde Julie :-) Redigert 17.Juli.2013 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Østre Bolærne kl. 21..... Nydelig på absolutt alle måter...... Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sap_2000 Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 Flott og varmt bilde ErikDa :-) Her er et jeg tok i går kveld noen nm lengre syd Og vel fremme i kostersundet litt senere SAP -from my iPad using Tapatalk Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Manito Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 I dag kan jeg anbefale Langesund ;strålende sol 30 grader og stille i gjestehavna Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 Forlot vakkre Lillesand i dag og tok en transportetappe opp til Grimstad. Flatt vann og strålende sol ved Saltholmen Fyr Møtte en flott båt fra Son der vi kommer fra. Alltid hatt sansen for denne båten. Da vi kom til Grimstad, ble vi lagt på vent av havnevaktene. Etter 45-50 minutter venting fikk vi anvist plass. De jobbet på spreng med å få plass til alle og kommuniserte bra på kanal 12. Og da var vi ankommet Costa Del Grimstad. Ikke vært i havn med så mange store båter før. Grimstad er en koselig by med alle bekvemmeligheter. Elsker når havnene er fulle og yrende liv. Blir liksom mer sommerstemning og hyggelig å slå av en prat. 7 båter utenpå hverandre på det meste Ligger noen smykker her også Sent from my iPhone using Tapatalk Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 Solnedgangen i Paradisbukta (Jordbukta) i går kveld. De som ikke har vært her bør absolutt ta seg en tur. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Julie III Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 Vi tenkte å legge oss der på vei hjem. Mye båter der om dagen? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 Julie III skrev On 18.7.2013 at 15.31: Vi tenkte å legge oss der på vei hjem. Mye båter der om dagen? Det er få båter i Paradisbukta på nattestid, men relativt fullt på dagtid. Det er uansett ikke noe problem å få seg en plass frem til dagsturistene drar hjem og man evt kan flytte båten for natta. Vi lå på svai heeelt innerst mot sør-øst(?), og lå stille og rolig to døgn. Her er et bilde av vår plassering, vi er seilbåten lengst inn: Bildet ble tatt i går rundt kl 1200-1300. Vi rodde bort til stranda for å bade. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Julie III Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 Takk for det Popeye70. Da blir det nok en tur dit Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 Det blir sagt at det er mye store båter i havnene, men det stemmer ikke her vi ligger. Vi er på helgetur til Oscarsborg i Oslofjorden, og sjelden har jeg sett så få store båter. Ellers kan rapporteres at det er godt med plasser, disig vær, vindstille og pluss 27 grader nå litt over klokken 1800! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mariell Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 Ser på Web kameraet på Verdens Ende ett par ganger daglig. Blir flere og flere båter der dag for dag. For en drøy uke siden var det ledige plasser når kvelden kom. Nå ligger de 3 i bredden på den nye flytebrygga. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
VannTro Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 (redigert) Her er det : http://tb.no/element/verdens-ende-7.164715?context=popup Redigert 18.Juli.2013 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
glalaks Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 Svart røyk over kristiansandskjærgården i kveld.. Roet seg nå, og var heldigvis ikke en båtbrann! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Jori Svart 18.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 Ligger i Kragerø i natt også. Hatt en vaskedag på båten. Veldig varmt her, men litt vekslende mellom solskinn og overskyet. Nå 20:40 er det 25 grader, en lett vind i havnen som gjør at det er fine utetemperaturer. Ellers enig med Julie, jeg fikk ikke plass i Grimstad, men du verden hvor mange store båter som lå der. Tre i bredden og 4-5 rekker. Nabobåten kommenterte det motsatte om Kragerø, 10ende ferieåret hans her i havnen og aldri sett så lite store båter som i år, er vel bare en på over 50 fot her nå. Havnen er full nå i kveld, men la merke til følgende i dag: Masse plasser ledig slik mellom 10-12:00. Deretter fult en stund. Fra 16:00 hele tiden to-tre ledige plasser slik inntil 20:00. I morgen går turen først til Langesund, besøke noen venner på ei hytte. Deretter tenkte jeg skulle prøve ankomst Stavern på kvelden. Nå ble jammen flaggsignalet spilt live på kornett her i Kragerøhavnen, koselig innspill fra en båteier . Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 Vi lå ved Oscarsborg fra sist mandag til tirsdag. Flott vær og feriestemning med god plass i havna. Tydelig at de "lokale" båtfantene har trukket lenger avsted i ferien. Etter en runde i museet på Oscarsborg, forflytta vi oss på tirsdag hele 3nm til Sætre. Også her var det flust opp med ledige plasser. Vi fant oss en godt skjermet ledig/grønnmerket utriggerplass hos Sætre båtforening. Flott sanitæranlegg og trivelig sted! Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 Var fanfare her i Grimstad i dag også Jori. Andre gangen vi hører det. Første var i Sverige for 2 år siden. Synes det er litt ekstra stas jeg Fikk bare med meg den siste runden og det er nok vannskelig å se gutten med trompeten på filmen: http://m.youtube.com/watch?v=nZeJ3GC5rf8 Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 (redigert) Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Tnsberg kl. 23.00 Synd det ikke g??ende lyd!! Et vanvittig antall forskjellige musikkstykker samtidig!! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Redigert 18.Juli.2013 av Erikda (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
KAT Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 Har erfart at i Kragerø råder anarkismen i båthavnen mens det i Grimstad er utrolig organisert med tilrettelegging av den lokale havnesjefen og hans medhjelpere. Blir veiledet og passet opp på VHF hele tiden :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.