Jump to content

Status Østlandet-Sørlandet 2013

Jori

Recommended Posts

Kjerringvik ytterst i Sandefjordsfjorden fra i går til i morgen. Fikk lirket oss inn på en ledig plass innenfor moloen, men 38 fot er nok i overkant her inne. Det blir en skohornmanøver for å komme seg ut i morgen. Når vi først er her inne ligger vi veldig godt.

Det er såpass trangt. Er noen år siden jeg var der, da med mindre båt enn nå.

Skal mest sannsynlig på ett party der, en eller annen gang i slutten på August. Hadde tenkt å ta med "huset".

Blir muligens vanskelig med 12 mtr x 3.90?

Vel er ikke så langt å sykle fra sandefjord eller Ula.

Vår båt er 11,70 (pluss 1 meter baugpeke) lang og 3,93 bred. Har trolig ikke båtens lengde i fri plass bakover før jeg skraper båten mot naborekkas påhengere. Må begynne å dreie før jeg er ute av plassen for å ha sjanse til å komme ut. Ligger halvveis inn på moloen med 35 og 32 rett innenfor. Alle vil nok slite litt med å komme ut, fordi det smalner mellom bryggene.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Ligger nå i Åsgårdstrand, liten perle dette også. Diesel 10.71, må fylle her gitt. Har bilde av uhell i Stavern i dag, ble nærmeste vitne til at en Sunseeker dro med seg dieselpumpen etter fylling. Alt tippet over , ble heldigvis liggende på land, men ikke flere fikk fylt den dagen. Så da må jeg fylle i Åsgårdstrand da. Tok bilde av pumpen på havnen, men ventet til den uheldige båten hadde fått kommet seg ut av bildet. Hadde jeg skjønt dette med å laste bilde fra telefon og inn hit, så skulle jeg ha lagt det inn. Ellers var det kanonsalutt i Stavern i dag, er vist en kongelig arving som fyller, hehe. Veteranløp var det også der, utrolig mange fine motorsykler og biler, nesten like vakre som våre båter :yesnod:. Nærmer seg sakte slutten av en fantastisk ferie nå. Usikker på om jeg tar en natt til eller reiser rett inn til Leangbukten i morgen.

22 grader kl 22.00 i Åsgårdstrand, for en juli måned så langt :smiley:

Ligger i Lillesand. Her er det fullt langs alle brygger og utelivet er i ferd med å ta seg opp på uterestaurantene innenfor gjestehavna. Ungene sover godt og kona og jeg sitter ombord med god utsikt og god drikke. Temperaturen ute har droppet til 17 grader... -ca det samme som sjøtemperaturen.

God ferie til dere andre her på Solkysten

Reiste fra Åsgårdstrand til Sandspollen i dag. 21 grader i vannet, endelig fikk jeg ett bad og tid til å vaske drev og vannlinje. Tror jammen jeg plasket rundt i 20-25 minutter. Var i Langesund for noen dager siden da var badetempen 16, tror jeg var ute i 30 sekunder, hehe. Ligger nå i havna i Leangbukta, vi tok en kveldstur hjem fra Sandspollen. I morgen kommer vaske og ryddedag også er årets store båtferie over for denne gangen. Skal ut igjen men blir da 3-4 dagers turer. Nok en fantastisk værdag og for en flott ferietur.

Til dere andre, hold liv i tråden og informer, nå blir det stille fra meg i noen dager, må jobbe litt med huset og småreparasjon på bilen.

God ferie til dere som er på tur og kos dere, takk for meg i denne runden

Jori

Har ligget en uke i Kragerø nå. To døgn Schweigårdsholmen, en i langøykilen, tre netter på Jomfruland, og nå en natt tilbake på Schweigårdsholmen. Lite båter første dagene, men så kom trykket. Mye ventetid for å få plass på Jomfruland. Været tilsier at disse dagene må nytes i ro og mak, så vil blir litt til. Så blir det enten kryssing til Koster eller rolig innom div havner opp langs Vestfold. Må se an.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...