Lalima Svart 2.November.2013 Del på Facebook Svart 2.November.2013 Blir knallbra dette Ser at du skal inn med en del motorinstrumentering. Er dette orginalinstrumentene eller ettermonterer du noen? Tør jeg spørre hvilke du har ? Har en litt eldre i6 Merc.men kun turtelleren,og lurer på om flere instr.kan ettermonteres ? Lykke til videre med prosjektet Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1980 til i dag:Selco 13 m 9,9 Suzuki. With 200 m 25 Yamaha. Rana 18 cabin m 135 Mercury.Skilsø 750 .m TMD 30. Silver Viking 15 sport m 65 Suzuki. Yamarin 490 m 75 Yamaha. NB 840 m.KAD 42.Pioner 13 m 9,9 Yamaha.Uttern D68 m CMD 150.Pioner 11 m.15 Mercury.15'trebåt m 15 Mercury. Ring 16 m 115 Mercury i6. Flipper 600sc m 150 Mercury. Link to post
Fjord21DC Svart 2.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2013 Hei Lalima! Jeg ettermonterer alt nytt. Black serien til Faria! Kjøpt på Maritim. Du ser den originale turtelleren også på bildet, men den er kun for justering av tomgangsturtall så det blir rett.. Kjører med en 88 modell rekkesekser fra Mariner! Tower of Power.. Denne serien har jeg kjøpt: http://www.maritim.no/elektronikk-navigasjon/instrumenter/faria/faria-logg-0-70-85mm-12v-ss-sort Sitér dette innlegget Link to post
Lalima Svart 2.November.2013 Del på Facebook Svart 2.November.2013 Takk for tipset Norcem21 Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1980 til i dag:Selco 13 m 9,9 Suzuki. With 200 m 25 Yamaha. Rana 18 cabin m 135 Mercury.Skilsø 750 .m TMD 30. Silver Viking 15 sport m 65 Suzuki. Yamarin 490 m 75 Yamaha. NB 840 m.KAD 42.Pioner 13 m 9,9 Yamaha.Uttern D68 m CMD 150.Pioner 11 m.15 Mercury.15'trebåt m 15 Mercury. Ring 16 m 115 Mercury i6. Flipper 600sc m 150 Mercury. Link to post
Fjord21DC Svart 23.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2014 (redigert) På tide med en liten oppdatering! Helgen har gått med til litt arbeid og montering av utstyr. Klør i fingrene etter litt lakk og støpearbeid, men må vente på temperatur. Litt for kaldt for den type arbeid, så da ble det montering.. Her kommer noen bilder: Startet med å montere koppholdere i dashbordet. Laservater gjør nytten når ting skal stå rett! Nøyaktighet er mitt mellomnavn og er ikke fornøyd før det er 100% Videre ble det montering av nedfellbare koppholdere om bord til sittegruppen bak. Montering av beslag (stangholder og FUEL-påfylling). Vannskikrok må man ha. Ja, som dere ser så mangler det fenderlist. Den er det siste som blir montert.. Mer syrefaste smykker: Flaggstang må man ha! Bygger for å tåle litt krefter når båten er fortøyd: Polert syrefaste beslag til akterspeil. Måtte tvinge dem sammen for å feste til akterspeilet. Mye spenn i hardt metall. Slik ble resultatet: Bauglys var noe jeg hadde grugledet meg til. Å skjære i nylakkert skrog er ikke fristende, men måtte jo få de montert! Begynte med malen for å se plassering: Deretter finner senter av baugen. Jeg vet det ser skjevt ut pga vinkelen på bildet, men det er dønn rett: Etter flere dobbeltkontroller så var plasseringen lik på begge sider: Huff, nå begynte det jeg hadde gruet meg til: Og der ble det hull gitt: Hallo der inne.... Må jo holde opp lyset og se om det ser bra ut - ja det gjør det! La det bli lys! PS: Mye støv på skroget.. Som dere ser på bildet over så reflekterer lakken alt som ligger på gulvet. Det er ikke noe på skroget altså, kun drit på bakken.. "Sidelys" må også på plass. Hehe, hvilken farge var det på styrbord igjen? *Fleiper* Og akterlys: Har så smått begynt å lage maler til ny vindskjerm. Bruker bare en plate og skjærer ut.. Blir nok bra til slutt.. Fortsettelse følger om ikke så lenge.. Redigert 23.Mars.2014 av Norcem21 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
joachimo Svart 24.Mars.2014 Del på Facebook Svart 24.Mars.2014 Ser ut som dette blir en utrolig tøff båt til slutt. Gleder meg til flere bilder! Sitér dette innlegget Mitt lille daycruiserprosjekt Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen Link to post
Fjord21DC Svart 24.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2014 Takk, gøy å skille seg litt ut.. Bilder kommer! Jobber med saken.. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 24.Mars.2014 Del på Facebook Svart 24.Mars.2014 Flott prosjekt! Jeg synes du skal lakkere en munn her Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 24.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2014 Flott prosjekt! Jeg synes du skal lakkere en munn her Tøffere uten! Hehe.. Sitér dette innlegget Link to post
dath Svart 25.Mars.2014 Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 Blir veldig bra, klar for flere bilder :) Sitér dette innlegget Link to post
jabra Svart 25.Mars.2014 Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 Kommer til å se rå ut! I like! Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 26.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2014 Takk for hyggelig kommentar! Håper den blir tøff ja! Disse båtene ble designet og produsert for Politiet i Arendal på 70-tallet (1970 - 1972) og laget kun i 13 eksemplarer. Båten tåler derfor store påkjenninger og er konstruert for å være stabil og sjøsterk ved høy fart.. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 28.April.2014 Del på Facebook Svart 28.April.2014 Tøft prosjekt Ser ut for at du vet hvordan du vil ha ting, liker stilen på båten Satser du på å ha den på vannet til sommeren eller? Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 28.April.2014 Del på Facebook Svart 28.April.2014 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=47851344&folderId=2410801 Her er ein eg har forelska meg i, bare få solgt båten nå så eg kan jakte på ny Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Tskjei Svart 28.April.2014 Del på Facebook Svart 28.April.2014 Skjer d noe her da? Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 28.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2014 Tøft prosjekt Ser ut for at du vet hvordan du vil ha ting, liker stilen på båten Satser du på å ha den på vannet til sommeren eller? Takk for det! Ja, jeg har en gjennomtenkt plan for det hele.. Har jobbet med båten fra og til noen år og da får man tid til å tenke.. Håper å få den på vannet ja, men gjør heller ting 100% nå enn å raskt få den på vannet. Et år fra eller til spiller liten rolle. Koser meg fælt med å ha den i oppkjørselen også! Jeg vet at dersom den blir satt på vannet så blir ikke gjenstående ting utført.. Er litt perfeksjonist.. Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 28.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2014 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=47851344&folderId=2410801 Her er ein eg har forelska meg i, bare få solgt båten nå så eg kan jakte på ny Den båten kjenner jeg godt! Det er Hawken her inne på forumet sin båt! Knallfin! Hawken er en god kompis av meg.. Løp og kjøp! Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 28.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2014 Skjer d noe her da? Jada, jobber med litt støping og lakking i garasjen. Jobber også med malutforming for vindskjerm. Snart klar for å teste malene og støpe meg vindskjerm med Divinycell. Ellers blir båten fraktet til hjemmehavn på onsdag og da kommer nye arbeider og bilder! Blir moro fremover nå.. Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 5.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Jobbet litt med dashbordet den siste tiden og her kommer noen bilder.. Båten er endelig kommet hjem i hagen og da blir kveldene stort sett utendørs.. Kledde en plexiplate med karbonfiber og skar ut hull til instrumenter. Brukte hullsag til dette.. Deretter limte jeg denne til dashbordet med svart sika 291i. Satt i press i 36 timer.. Sitter som støpt! Måtte jo sjekke om instrumentene passet først. Det gjorde de etter mye finsliping og tilpasning! Plexi sprekker lett.. Endelig på plass.. Fortsettelse følger.. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 5.Mai.2014 Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Kort og godt: Kakepynt! Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 5.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2014 Kort og godt: Kakepynt! Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 19.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2014 Kommet litt videre med vindskjermen. Den er konstruert med 12mm Divinycell (skåret til etter pappmal). Utfordringen var å støpe denne slik at den beholder perfekt passform til båten. Divinycellen er ganske bøyelig og vanskelig å feste i skjøtene.. Måten den ble laget på var å sette sammen de 4 delene på båten, teipe de fast og støpe sammen kun skjøtene mellom platene slik at skjermen henger sammen. Når dette var herdet ble skjermen støpt med ett lag glassfiber. Først nå begynner styrken å vise seg og skjermen kan tas av båten! Planen er ca. 4 lag støp på hver side, deretter sparkling og så lakkering med 2 komp lakk til slutt. Noen bilder: Dørken har også fått seg et strøk! Totalt blir det 3 strøk før teppet legges.. Som dere ser så er også baugrommet malt! Sitér dette innlegget Link to post
Porsche Svart 19.Mai.2014 Del på Facebook Svart 19.Mai.2014 Dette blir knallbra!! Hvor har du dette fra? Har du noe dokumentasjon på dette? Disse båtene ble designet og produsert for Politiet i Arendal på 70-tallet (1970 - 1972) Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 21.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2014 Lyd skal det bli! Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 21.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2014 Slik ser vindskjermen ut etter 3 lag støp (kun på fremsiden).. Begynner å bli stiv og sterk nå! Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 21.Mai.2014 Del på Facebook Svart 21.Mai.2014 Kanonbra dette Norcem Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.