Jump to content

4 väckor på Bästkusten med Trudelutt.


Lars H.

Recommended Posts

Da hadde Trude rett i at deg var deg hun så. Jeg var så opptatt av å ratte båten pga. alle kajakkene og følgebåtene med røde flagg at jeg måtte konsentrere meg med styringen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Skulle gjerne vært på treffet, men det passet ikke helt med hjemreisen fra ferien. Nå er vi hjemme og vi har ordnet opp i hagen etter 4 uker. Men neste helg blir det ut igjen, sannsynligvis til Oscarsborg.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

Så nettopp et program fra Smøgen. Jeg grøsser når jeg ser det nye båtlivet som innføres. 50 forvokste ungdommer på pappas seilbåt med røykmaskiner , neonlys og høy musikk. På bryggene tråler voksne som barn på jakt etter noe å kjøpe. Heldigvis så jeg ikke Lars H dansende til disco på seilbåtene eller med handleveske i bodene.

Link to post
Share on other sites

Smøgen er et grøss for meg!

Ligger heller i kungshavn for proviantering, og tar ferja over for å se på tilstandene, spise en is, ferje tilbake og ned til området Gullholmen/Karringøen.

 

Hadde sikkert vært morsomt om man var 19 i huet, men må tilstå at det nok er et tilbakelagt stadium...

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Ja, dette var et greit spørsmål med et kort svar og ikke utidig kverulering og forsøk på å avsporing. Håper det er et greit svar, og jeg ønsker ingen kommentar fra deg ugla på det. Kan du være så snill å holde deg langt unna denne tråden? At du forfekter fortreffeligheter med naturhavner, er helt greit. jeg har stor sans for å ligge i naturhavne, og har brukt slike havner utallige ganger i mitt båtliv som startet i 1987. Kos deg og ha det bra der du trives, så kan jeg og fruen kose oss der vi er. Ha en trivelig aften..

Har lest litt i tråden. Vi planlegger ferie på svenskekysten i år. Vi reiser 3 båter. Hvis været blir bra ligger vi nok mest i naturhavner fri for støyende musikk og avgiftskåte havnevakter .

Link to post
Share on other sites

Kommentar fra moderator: Tråden er ryddet pga trolling.

I'm back!

 Nei, den surugla skal ikke stoppe meg etter at jeg har fått så mange positive tilbakemeldinger fra dere andre. Det eneste som kan stoppe meg er bølger og vind slik at vi blir liggende her på Gullholmen til langt på høsten.

 

 

 

 Lars H.

pt. Gullholmen Sverige

Gula Humper kan være lei. Bølgene hever seg og sveller og kan bli krappe. Som regel litt behageligere tidlig på morgenen ?

Link to post
Share on other sites

Jag har nu läst ca 210 (nästan alla) av surugglans inlägg och kan inte hitta ett enda som ärpossitivt och har glädje. Hur gidder han. Att en man kan bli så sur och bitter. Surugglan starta en egen surline där du kan sitta och spy dina sura kommentarer och fördärva inte alla andras glädje ich trivsel.

 

 

 

nå snakker du uten att fuggelhjernen er tilkopplet..........

 

uten mammas köttbullar hadde det aldrig gått

 

 

 

Her må jeg si meg uenig. Svenske kjøttbullar er det nærmeste hundemat man kan komme. De er ikke gode og må karakteriseres som nødproviant. Hvis man i tillegg serverer potetmos lagd på pose som minner om tapetlim blir det et måltid man snart glemmer.Joikakaker er nesten hakke bedre?

 

På sjøen har man jo all verdens tid og hver og en bør legge litt flid i matlagingen.Det bugner av fisk i fiskeafæren og godt kjøtt hos slakteren. Jeg kjøpte meg foresten ei bok om matlaging i båt. Mange oppskrifter som passer til båtliv. Denne bør du løpe og kjøpe Lars. Godt kosthold er viktig.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Var på vestre havnen på Læsø i går . 2 båter på brygga , lettskyet 4 s/m fra n/ø. Kjøpte kaffe og kringle hos bageren

i Svalevejen. Aldeles skønt. Gikk tur på stranden. Kunne leid sykkel (kr 150 pr dag) men lot det være. Kunne heller tenkt meg Spa i det gamle kirketårnet like bak stranden. De nye ferieleilighetene helt fremst var et stort kulturkræsj mellom den gamle bebyggelsen. Hvor har arkitekten vært her mon tro. Tatt seg en bayer for mye?

 

Morsomt å følge deg på ny tur i Bohus, Lars H.

Redigert av UGLESETT (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...