Jump to content

Pusling'n, Mitt forsøk på å få en Wesling 16 over 50 Knop


NoWaK

Recommended Posts

Nå er ikke ønske å bare få den over 50 knop, det har jeg klart. Men det er så langt ifra stabilt som en kan komme og tåler ikke vind eller bølger, målet er å kunne ligge å kjøre i over 50 knop.

 

Og båten er garantert ikke 100% rett under, men om den hadde vært det så hadde det nok ikke blitt så stabilt som jeg skal ha det.

 

Vanntanken i bauen funker som bare rakkeren, ligger mye mer stabilt i vannet og blir mye behageligere å kjøre. For ikke å snakke om i sakte fart, slipper å måtte stå å kjøre. ;-)

Jan Fredrik

 

Jeg bor her, du æ? Badegjest?

Båter: Comet 26, Wesling 16 (jolle) m/140 Hk Tohatsu, Yamarin 4220 med 30 Hk Tohatsu, GH 17 HT med 115 Hk Suzuki, også et par slepejoller.

Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...

Takk for det.

 

Nei, dessverre ikke skjedd noe her. Har litt for mange prosjekter som skulle vært fikset, og med et par unger og gammelt hus i tillegg så bli det manko på tid og energi. ????

 

Men har fått et par spann med polyester, som nok burde brukes asap, så kanskje jeg kliner til en dag.

 

Ellers så har jeg endt opp med begge 12 fot skrogene vi støpte, så nå ligger det to små grå i hagan. He he. Viktig å fylle på med nye prosjekter, så en ikke råker opp.

Redigert av NoWaK (see edit history)

Jan Fredrik

 

Jeg bor her, du æ? Badegjest?

Båter: Comet 26, Wesling 16 (jolle) m/140 Hk Tohatsu, Yamarin 4220 med 30 Hk Tohatsu, GH 17 HT med 115 Hk Suzuki, også et par slepejoller.

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...
  • 2 uker senere...

Jeg har ikke kjørt 370 selv, så har ikke så mye lurt å komme med her.  Men skal du opp i over ca 40 knop  og kunne kjøre noenlunde stabilt, må det nok gjøres noe med skroget.

Jan Fredrik

 

Jeg bor her, du æ? Badegjest?

Båter: Comet 26, Wesling 16 (jolle) m/140 Hk Tohatsu, Yamarin 4220 med 30 Hk Tohatsu, GH 17 HT med 115 Hk Suzuki, også et par slepejoller.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...