Jump to content

Prosjekt: Marieholm 24, 1978modell, VP aq171a


Ternen32

Recommended Posts

Nå skal det være sagt Dinos, Nå ligger vel nær sagt all fortjeneste i at jeg i det hele tatt har påbegynt ombygning av båten ene og alene i å ha lest igjennom tråden for ditt tidligere prosjekt :smiley:

Det er utrolig hyggelig å høre at "livredd" prosjektet har gitt innspirasjon til andre. Det varmer. Forskjellen her er vel at du på få måneder har gjordt like mye med båten som jeg gjorde på 10 år :giggle: Jeg kjenner imidlertid veldig på gleden og

tilfredstillelesen det er å komme i mål med større og mindre prosjekter som man har begitt seg ut på uten at man er fagmann på området. :thumbsup: Når det gjelder fargen, så likte jeg "merkelig nok" :yesnod: den blå. Vinduene etter akterkabinen kan du feks. "froste" Så får du litt ekstra lys inn under kalesjen om du skal ha det på. Følger spent med på prosjektet ditt. Stå på!!! :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Det er utrolig hyggelig å høre at "livredd" prosjektet har gitt innspirasjon til andre. Det varmer. Forskjellen her er vel at du på få måneder har gjordt like mye med båten som jeg gjorde på 10 år :giggle: Jeg kjenner imidlertid veldig på gleden og

tilfredstillelesen det er å komme i mål med større og mindre prosjekter som man har begitt seg ut på uten at man er fagmann på området. :thumbsup: Når det gjelder fargen, så likte jeg "merkelig nok" :yesnod: den blå. Vinduene etter akterkabinen kan du feks. "froste" Så får du litt ekstra lys inn under kalesjen om du skal ha det på. Følger spent med på prosjektet ditt. Stå på!!! :thumbsup:

 

Helt enig med deg Dinos, gir veldig mye og se hvor vellykket dette har blitt i forhold til hva vi så for oss som planløsning, nå gjenstår det utseende-messige og jeg håper resultatet kan bli slik jeg ser for meg også.

 

Ser for meg å gå for en litt dypere blåfarge, å regner med en hvit stripe. har også Targabøylen liggende ennå, driver å vurderer plasseringen av den ennå, vurderer å plassere den ut på sidene av HT da jeg ønsker å ha den utenfor kalesje, planen er å ha topp lanterne, søkelys og antenner i denne må bare få litt finvær så jeg kan lette på presenningen.

Vinduer har jeg valgt å beholde :smiley:

 

 

Har akuratt lest gjennom tråden, må bare si att jeg er imponert :thumbsup:

Denne skal følges videre ja :yesnod:

 

Takk for det Ray Alltid hyggelig med positive kommentarer (Tar vel imot konstruktiv kritikk også :yesnod: ) Tittet på din tråd også og ser du har gjort en kjempejobb med prinsessa også :thumbsup:

Princess er en båt jeg ble hodestups forelsket i på midten av 80 tallet da jeg hadde æren av å kunne være passasjer i en Princess 30 DS fra 1983, syntes dette var en helt fantastisk båt på den tiden. :smiley:

 

 

Båten min har blitt liggende litt brakk i Jula :smiley: vært litt andre ting å bruke tiden på, men må vel tenke på å sette opp tempoet litt nå, er jo sommer nå, Båtsesongen er rett rundt hjørnet :)

 

Et bilde fra Kjøkken vinduet :

bilde

 

Og et fra Stuevinduet :

bilde

 

Bilde 1 blir liksom helt feil nå :lol:

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

Likte den best med vindu... og selv om de ikke har noen funksjon så hvorfor ikke? Evt en dekor som gjør samme nytta, dvs bryter opp den store flaten.

Det var også planen, helt til i dag :smiley: Fant ut at jeg trenger den ekstra avstivingen det gir og tette igjen vinduet, så da ble det å slipe ned hele siden i dag og støpe igjen vinduet, ser da også at dette var rett valg med tanke på helheten innvendig, vinduet passet ikke inn og skaper begrensninger med tanke på benker og slikt senere.

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

I dag er faktisk vendepunktet for min del :yesnod: , for første gang på lange nå så begynner jeg se en begynnelse på en ende :wink: , Akterdekket tror jeg blir bra, har fått grunnet i dag og med litt finpussing så ser jeg at det kan bli et resultat jeg kan kunne leve med :yesnod:

 

Resten av båten forøvrig ser ut som om den har vært ført gjennom de verste kriger :lol:, men nå kan jeg snart begynne å tenke på å rydde å vaske ut litt da toppen skal etterhvert fullføres i uthuset.

 

Litt bilder lurer vi inn:

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

Blir mye bilder av detta her nå :) men håper det går bra. Syntes bare siden med Gelcoat ble utrolig bra med tanke på at det også enda skal utbedres ytterligere :smiley: (Første gang jeg selv legger på Gelcoat :lol: )

 

Med gelcoat

bilde

 

Bare primet

bilde

Redigert av celzeron (see edit history)

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

Litt videre i prosjektet mitt :yesnod: , fant ut at jeg kan bruke gamledøren som gikk inn til AC, har kuttet den ned i rett høyde og skal tilpasse karmene :smiley: syntes denne gjør seg bra der. Bakveggen i overkant skal jeg lage med kalesje med vinduer.

 

Har også begynt på døren inn til Akterdekk, denne skal ikke hengsles, men være av typen jeg kan løfte vekk, denne har jeg laget med to lag divinycell armert med glassfiber på innside, ytterside og i midten.

 

Dør mellomvegg:

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

Dør inn til Akterdekk:

 

bilde

 

bilde

 

bilde

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

Ser lovende ut! Men den dørterskelen til døra inn til kabin MÅ du heve om det selvlensende dekket skal ha noen misjon. Ellers vil du få en selvfyllende båt, og det kan være i overkant spennende....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Ok, jeg tenkte på den skyvedøra, hvis du går for det. Har du kalesje så trenger ikke den være 100% tett.

Men den vil bli ganske tett, for på den må du nok bruke skrapelister da døra vil bli liggende utenpå.

Glideskinner kan kanskje være av aluminum? Jeg er usikker på hva som brukes

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...