Jump to content

Askeladden commuter 8 erfaringer/synspunkter

Brym

Recommended Posts

Er på nippet til å kjøpe meg en askeladden commuter 8, men har ingen erfaring med båten gjennom venner og kjente. Grunnen til jeg tror dette er "min" båt er at jeg vil kombinere litt fiske med litt dykking samt kunne ta familien på fire med på en helgetur en gang i blant. En annen ting jeg liker med båten er at den er lukket. Alternative hadde vært en bella falcon som har litt mer stell på soveplassene (stikklugar contra nedfellbar salong). Felles for disse båtene er at de har mercruiser, vet ikke om dette er negativt da det eneste erfaring jeg har med disse motorene er at jeg ikke må kjøpe den 1,7literen :-)

Leste tidligere innlegg her på forumet da commuteren var relativt ny, da var det store spådommer om et enormt prisfall.

Senere stod det noe om en forsterkning i skoget som kom i 2005 eller 2006.

Det var mer eller mindre det jeg kunne finne.

Som dere sikkert har gjettet bor jeg i Rogaland og har båtplass til max 26fot....

Anbefaler deg å lese og sende et innlegg til denne tråden: https://baatplassen.no/i/topic/23901-askeladden-805-commuter-erfaringer/

Det er nokså mange 805 til salgs nå. Hva kan være årsaken til det?

Du finner forøvrig en test i Båtmagasinet hvis du googler det. Mener forøvrig at det ble gjort en del endringer med modellen i 2006. Mulig at det er lurt å sjekke hvorvidt den du vurderer har disse oppgraderingene.

mvh Bergen Dørk

• 2 uker senere...

Hvordan er båten som turbåt? Blir det ikke som å sitte på med en yrkesbåt for passasjerebe, dvs uten noe særlig utsikt? Forkabinen - har den grei overnattingsplass for to voksne, eller blir det veldig trangt? Denne fenderpølsa har sett slapp ut på flere jeg har sett. Tåler den lite, eller hur?

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Båten funger greit som turbåt for noen få dager med godt vær. kabin fremme går greit for to voksne , førerhus kan stoler vendes og bord legges ned grei køy for to voksne, Er kun førestolene som har go utsikt fra førerhus. Dør bak ut på akterdekk er unik :thumbsup: . Båten kan være vanskelig å plassere i vannet med mellomfart 15/22knop. muligens jeg hadde for tung propell. fenderpølse funger greit. har overtrykk ventil så vist den er blåst max med kald vær vil den bli slapp etter en varm sommerdag. men blå stripe på skroget og hekk har jeg ingen ting godt å si. blir hvite riper og falmet meget synlig :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: . Men prisen på båtene har jo kommet på et greit nivå sammenlignet med tilsvarende båter,

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...