Zitt Svart 22.November.2013 Link til dette innlegget Svart 22.November.2013 Jeg tok meg litt mat og en "nap" da de var i Egersund, og når jeg nå er på igjen så passerer de Mandal. Imponert er jeg!! De må jo kose seg voldsomt der nede. Hvordan er været nå, mon tro? Er det noen fordel om der er måneskinn når man er på sjøen om natten, eller er det sjenerende for nattsynet? Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 22.November.2013 Link til dette innlegget Svart 22.November.2013 (redigert) Ser man på väderutsikterna så är det nog skäl att komma österut så fort det går. Det ser ut att bli andra bullar i morgon kväll..... Och månsken - ja tack, då ser man ju sjön! Redigert 22.November.2013 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 22.November.2013 Link til dette innlegget Svart 22.November.2013 (redigert) 5 knots vind og omtrent flatt vann vindstille her i Søgne traktene og stjerneklart så kanskje litt sikt ser ut til at de har lagt kursen rett på Flekkerøya nå Redigert 22.November.2013 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LM 605 Svart 22.November.2013 Link til dette innlegget Svart 22.November.2013 Ja, der er mang skumle grunner og båer på yttersiden av Flekkerøya. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 22.November.2013 Link til dette innlegget Svart 22.November.2013 (redigert) Mye grums der, men innseilingen fra SSV er helt grei. Ville nok tatt den om jeg kom i mørket, men ville tatt det med ro og fulgt med som en hauk nå i mørket. Imponerende dagsetappe på denne årstiden synes jeg. Virker som gutta har hjemlengsel så det holder, hehe Redigert 22.November.2013 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bergen dørk Svart 22.November.2013 Link til dette innlegget Svart 22.November.2013 Må si jeg er imponert! Dagsettappe det står respekt av. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
larsern87 Svart 22.November.2013 Link til dette innlegget Svart 22.November.2013 Di går med baugen mot flekkerøya i dette nu, så blir nok der eller inn til Kr.sand ser det ut til. Ja, helt imponerende dagsetappe. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 22.November.2013 Link til dette innlegget Svart 22.November.2013 (redigert) Nå er kursen inn Flekkerøygapet så blir nok byen eller noeMen farten er stabil på rett under 25 knuter enda Redigert 22.November.2013 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 22.November.2013 Link til dette innlegget Svart 22.November.2013 Ser de går på innsiden av Flekkerøya. Da blir det ikke noe kveldsmat på Bav'en i kveld. Gutta har fortjent en kald en når de er i havn synes jeg :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LM 605 Svart 22.November.2013 Link til dette innlegget Svart 22.November.2013 Har kursen gjennom Vestergapet, nå er det like før jeg kan se dem i fra stuevinduet, så det blir jo artig! Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 22.November.2013 Link til dette innlegget Svart 22.November.2013 (redigert) Det er helt sikkert sap..... imponerende strekning unnagjort så nå er det bare sjarmøretappen igjen det verste stykket unnagjort og resten er bare moro oppover .... ser de satser rett i gjestehavnen nå Redigert 22.November.2013 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LM 605 Svart 22.November.2013 Link til dette innlegget Svart 22.November.2013 Passerte akkurat Andøya for et par minutter( så bare lanternene) siden, så de har vel kursen inn mot byen. Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 22.November.2013 Link til dette innlegget Svart 22.November.2013 Absolutt en tur det stor respekt av Bergen Kristiansand på en dag kimser man ikke av på denne årstiden. Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Lars Kirkeng Svart 22.November.2013 Link til dette innlegget Svart 22.November.2013 Vil tro de har kjørt opp litt diesel i dag også... Men det må være moro når man gjør såpass distanse! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 22.November.2013 Link til dette innlegget Svart 22.November.2013 Har de lagt seg ved Hartmanns brygge? Der bør en iallefall ikke fylle diesel, da det er et ran med den dieselprisen. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
LM 605 Svart 22.November.2013 Link til dette innlegget Svart 22.November.2013 Har de lagt seg ved Hartmanns brygge? Der bør en iallefall ikke fylle diesel, da det er et ran med den dieselprisen. Stemmer det. Fylte selv der i sommer til noen skyhøye drivstoff priser. Men nå på denne årstiden er der vel ikke så mange andre alternativer i området for dieselfylling ? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 22.November.2013 Link til dette innlegget Svart 22.November.2013 Kan vel fylle på Flekkerøy eller i Lillesand i morgen? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
sap_2000 Svart 22.November.2013 Link til dette innlegget Svart 22.November.2013 De kan jo Ringe Sverre på Flekkerøya og avtale noe i morgen tidlig? Ikke store omveien i 25 knop og billigst på denne siden av Neset. Spurte han i sommer og fikk bekreftet at det var MGO han solgte, så folk får vurdere om de vil fylle det eller ikke avhengig av hvilken motor man har. Jeg så betydelig mer sot rundt eksosløpet etter den fyllingen (Cummins QSB 5,9 common rail) og gjør det nok ikke igjen. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LM 605 Svart 22.November.2013 Link til dette innlegget Svart 22.November.2013 Vet ikke hvordan det er hos Nilsen på Flekkerøy på denne års tiden, i tillegg på en lørdag. De fleste større fiskefartøyene fyller jo drivstoff på Kroodden tankannlegg. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 22.November.2013 Link til dette innlegget Svart 22.November.2013 Vel kjørt Imponerende etappe, meget bra. En matbit og en kald øl er der vel unt nå. God tur videre i morgen. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
LALUNA II Svart 22.November.2013 Link til dette innlegget Svart 22.November.2013 Du får diesel på Flekkerøya hele året ...men er en fordel å ringe han på forhånd og avtale spesielt på denne årstiden da det er ikke alltid han er rett rundt dørene Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LM 605 Svart 22.November.2013 Link til dette innlegget Svart 22.November.2013 Det var det jeg tenkte på, ang. åpningstiden på øya. Med det tempoet de holdt i fra Bergen og nedover hit ,så har vel ikke de tid til og vente, men starter vel sikkert tidlig i morgen ferden videre østover. Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 22.November.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2013 Hei igjen kjære godtfolk :) Vi satset hardt og fullførte :) Vi ble fristet av en kamerat som bor i Kristiansand hadde tid til oss:) Nå har vi fått oss pizza og noen øl :) Vi er ganske fornøyde med dagens tur! Til turen : Den har gått over all forventning vi har kunne ha 22-26 knop fra Askøy til Kristiansand uten og måtte bremse opp en eneste gang!! Så vi kikket litt på værmeldingen og fant ut at det var meldt hardt utover dagen i morgen rundt sørspissen, så vi ville gardere hjemreisen med og dra oss til kr.sand Vi la oss på hartmans siden det var mest tilgjengelig når vi kom og vi ikke er kjente rundt her i mørket :) Diesel fyller vi i langesund i morgen. Har fra Bergen til Kristiansand brukt diesel for omlag 4-4500kr Så det er jeg fornøyd med mtp farten :) Så nå skal vi slappe av samtidig skal disse 2 d-3. Maskinene få hvile over natten :) Vi kjører mest sannsynlig igang mellom 0900-1000 i morgen igjen :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Tom Rør Svart 22.November.2013 Link til dette innlegget Svart 22.November.2013 Det var litt av en etappe. Tror ikke jeg vil prøve å slå den når jeg skal frakte båten sørover Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 22.November.2013 Link til dette innlegget Svart 22.November.2013 Vell done!! Morro å følge turen i dag. Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.