Jump to content

Avgiftsøkning på 52 øre for hver liter såkalt avgiftsfri diesel


biozide

Recommended Posts

Nå er det jo ikke bare grunnavgiften for mineralolje som har økt, men også CO2 avgiften har økt med 44.3%, eller 27 øre pluss mva. denne kommer i tillegg til de 52 øre pluss m.v.a som Regjeringen Solberg har innført.. Så det blir da litt penger av dette.. økningen blir jo 79øre pluss mva per liter, dette 98,75 øre per liter inkludert m.v.a... Dette begynner å hjelpe litt... eller nesten ei krone literen inklusive m.v.a :yesnod: Dette vil hjelpe litt på statskassen

 

Til sammenligning så har CO2 avgiften for olje ilagt veibruksavgift økt med 1 øre per liter pluss m.v.a, samme økning finner en på drivstoff, også 1 øre per liter.. Så det er nok liten tvil om regjeringen Solberg ønsker avgiftsfri olje til livs..

 

Litt fakta

Mineralolje grunnavgift øker fra 1,018 kr/liter til 1,557, som er en økning på 52øre (smøreolje må ikke blandes inne her siden har en annen sats)

CO2 avgiften øker fra 0,61 til 0,88 kroner per liter for samme olje, som er 27øre

 

Autodiesel (underlagt veibruksavgift)

3,75 kroner/liter til 3,82 kroner/liter

CO2 avgift øker fra 0,61 til 0,61 kr/liter

 

Alle beløp er selvsagt uten m.v.a som en må legge til

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

En liten digresjon til all denne CO avgiften. Alle tar liksom for gitt att økt CO gir global oppvarming. Nå er det slik at man ser på data fra tidligere globale temperaturstigninger så har disse kommet før øking av CO.

Kan det være det same som skjer nå også. At økt global oppvarming medfører høyere CO? De lærde strides...

Link to post
Share on other sites

Nå er dette noe Krf og Venstre har fått tvunget gjennom.

De fleste oppegående beleste velgere har fått med seg dette.

 

Sikkert skuffende for mange.

F.eks de som vil ha billigere diesel om vinteren til varmeapparatet, for om sommeren så bruker de jo så lite likevel ...

 

 

:thumbsup:

 

Latterlig påstand :nonod: Her må du gå litt i deg sjølv.....

 

:thumbsdown:

 

Til de som ikke har fått det med seg siden september så har vi en mindretallsregjering med støtte fra Krf og V. Les programmene til Krf og V samt hva de har nevnt siden valget. Er en misfornøyd med situasjonen bør en stemme annerledes. 16+% blir 16+% uansett.

Redigert av Jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

I artikkelen fra Aftenposten står det de betaler 15.40 for literen bensin. WHat?! det var nå steindyrt. Snittet mitt fra i sommer var 14 kr og noen øre

Var ikke mer enn 16,99 i Hankøsundet i sommer. Fylte mine 350 liter og dro videre. Glad og fornøyd for at jeg slapp å bekymre meg for dyr avgiftsfri diesel. Livet er herlig!!

Link to post
Share on other sites

Ein kan uansett ikkje stole på desse maktsjuke enten dei kjem frå det eine eller det andre partiet.

Dei lova å lyg heile gjengen.Miss Jensen er ikkje et hår bedre en dei andre om noken trudde det.

Siden du er ny bør du passe deg for moderator. Politikk er ikke lovlig her inne :lol:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...