Fru Jacobsen Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Ja du sa det mye kortere og enklere enn meg ;-) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
chrisrik Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Opp å se horisonten tror jeg på. og frisk luft! Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Tung sjø enda. Men nå sitter matros i co pilot sete. Alt ok. Rene filter. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
dennrick Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Noen som så Mythbusters der de testet midler mot sjøsyke? Mener å huske at det eneste som hjalp (inklusive sjøsyketabletter) og hadde en markant effekt var Ingefær. Har ikke testet selv, men tenkte jeg skulle gjøre det til sommeren:-) Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Patton Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Har omsider fått lastet ned appen Marine Traffic og har akkurat fått inn bildet . Bedre sent enn aldri, får lære meg mer om denne AIS-teknologien etterhvert, sikkert gode beskrivelser å finne her på BP. Ser Grethe sydøst av Egersund, sist oppdatert for 33 min siden. Håper siste etappe går bra for dere, må si jeg synes dere er tøffe som tar denne turen i slikt vær. For et drøyt år siden var vi på samme sted som dere er å, flatt helt til vi kom utenfor Lista. Det ble ikke noen fornøyelse, men vi kom da helskinnet forbi. Og dere har et ganske så mye tøffere vær. Du får teste båten skikkelig. God tur hjem!! PS: hvor ofte oppdateres feks Gretes posisjon? Mvh Patton Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 God morgen! ÆÆÆhh ettermiddag. Kommet langt avgårde ser jeg og inn i roligere sjø formoder jeg. Angående sjøsyke så har jeg noen sett med magnetbånd kjøpt på apoteket om bord. Humbug tenker jeg men de jeg har med som beuker dem påstår at de virker! Så engang prøvde jeg selv og jeg tror de funket..... God tur videre! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LALUNA II Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 (redigert) Fra Lindesnes fyr kl.12.33 Redigert 9.Mars.2014 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Julie III Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Alle jeg kjenner som blir sjøsyk, søker frisk luft og sitter ved vindu der de kan se horisont og på lo-siden av båten. Fler av de tar ingefær som blir nevnt Ser vinden har lagt seg helt det du er nå. Ved Kristiansand er det 8-9ms i kastene, men går nedover der også Sitér dette innlegget Link to post
kennilse Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Har omsider fått lastet ned appen Marine Traffic og har akkurat fått inn bildet . Bedre sent enn aldri, får lære meg mer om denne AIS- PS: hvor ofte oppdateres feks Gretes posisjon? Mvh Patton Hvis du er logget inn, så oppdaterer den hvert 300 sek. Hvis ikke må du oppdatere manuelt. Ser ut som at det henger litt for øyeblikket. Sitér dette innlegget Mvh Kenneth Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Sjøen har roet seg noe ned. Nå er det bare rotesjø. Men de er ikke så krappe lenger. Vi er vef sira grunnen nå Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 (redigert) ca 40 Nm til Lindesnes fyr så da har dere mulighet for å komme inn i roligere farvann Redigert 9.Mars.2014 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Øya Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Godt å høre at det roer seg noget. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Tskjei Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Får ikke oppdateringer på marinetraffic fra deg lenger Bjørn.. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Tror det blir strakaste vei.. :-) vi må tåle dette.. myye værre i sted. ..så bare ajøen fortsetter å legge seg blir det kurs torungen. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Høres bra ut...går jo absolutt fortest å gå utaskjærs og du får jo sjøen inn skrått i ræva videre fra Lindesnes så da blir det litt mere behagelig å gå og .... Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Elise Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Har erfart at det det er roligere ombord om en kan holde litt høyere fart, mellom 15 og 20 kn. Særlig med sjø fra siden, men det er kanskje for rotete sjø til det ? Synd du ikke har pilot som fungerer det hadde avlastet deg mye. God tur videre, stå på :-) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Får ikke oppdateringer på marinetraffic fra deg lenger Bjørn.. ser ut til at forbindelsen hikker der ja siste oppdatering 58 minutter siden hos meg Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Liberty ville helst ikke belaste splint med over skrogfart..drrfor får vi gå med ca 10-12 knop.. pluss moms. Nå har vi sjøen rett i siden Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Zitt Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Dere har vel for lengst gjort dere ferdig med Rogaland, og er på vei inn i mer kjente farvann? Kanskje dere snart kjenner lukten av makrell? Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 "Liberty ville helst ikke belaste splint med over skrogfart..drrfor får vi gå med ca 10-12 knop.. pluss moms. Nå har vi sjøen rett i siden" Ok, ved jevnt drag skulle ikke tro det skulle være problem, men kjedelig å få problemer med det igjen.. så kanskje dumt å ta sjanser. Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 (redigert) Når jeg gikk det samme stykke med Flem'en (bortsett fra å ikke dra innom Egersund) så hadde vi bølgene skrått inn fra akter og da var den beste farten ca 17 knop. Farten varierte mye, men det kom av stiv kuling å store bølger... God tur videre :-) Redigert 9.Mars.2014 av Sitrin (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Sjeldenutpå Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Eg trur ikkje du skal være redd for ein 14mm bolt montert uten slakk skal ryke. Men kan sjølvsagt ikkje unsette til havs, så her må egen mage føle Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
LALUNA II Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Hadde ikke bekymret meg for at bolten. skulle ryke. men her har du jo ikke fullt press på klemhylsen heller så bedre å safe Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Lurer på om Mais ikke er aktiv hos deg bjørn. ...ser andre båter i ditt område men ikke deg Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
BOBO II Svart 9.Mars.2014 Del på Facebook Svart 9.Mars.2014 Har Marine trafic stoppet helt opp. 1 time 44min siden oppdatering. Ikke noe behagelig å få sjøen inn fra siden bjørn uansett størrelse på båt. Skjønner godt at matrosen kanskje er litt hvit i toppen. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.