Jump to content

Sjøen for alle


Tombåt

Recommended Posts

Tja, er jo lagt til et midre sted, så kanskje utvalget av de største båtene blir noe redusert? Jeg skal nå ta meg en tur inn....litt sikling og hvem vet kanskje blir det kjøp. Tror vel fortsatt at gapet mellom brukt og nytt er såpass stort at jeg havner på det brukte.

Link to post
Share on other sites

Er det noen som tilbyr rabaterte billetter i år?

I fjor var jeg inne på en eller annen hjemmesiden og skrev ut biletter med bra rabatt. Husker ikke om det var Huseiernes, eller hvem det var. Bare en link jeg snublet over.

Skal avgårde med to sønner, så da blir det vel i utgangspunket familiepris på 350,-. Ikke at det er allverdens penger, men man betaler jo egentlig for å komme å se på bedrifter som reklamerer for sine produkter. Jeg forsøker så langt det går å unngå å betale for reklame....

Link to post
Share on other sites

Er det noen som tilbyr rabaterte billetter i år?

I fjor var jeg inne på en eller annen hjemmesiden og skrev ut biletter med bra rabatt. Husker ikke om det var Huseiernes, eller hvem det var. Bare en link jeg snublet over.

Var ikke det Telenor?

Printet ut og fikk rabatt i fjor...

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Med den vinteren vi har her nå, burde jo "båter i Sjøen"- messa hengt seg på "Sjøen for Alle". (Da hadde jeg nok tatt skuta over fjorden)

Det å ha båtmesse på bondelandet, tiltalte aldri meg og om det er slik at det nå er knotete å parkere, gir jeg f i år også.

Dette til tross for at jeg har gratisbilletter om jeg ønsker. Det at jeg ikke har planer om ny båt eller nytt utstyr, hjelper selvfølgelig også til med å gjøre turen mindre interessant.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Var på messa i fjor og opplevde ikke parkering som noe problem, det var relativt enkelt og god plass, og ca 200 meter og gå til arenaen.

I år drar jeg nok ikke, da jeg har ny båt og faren for og falle for fristelsen kan bli for stor....

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Må nok innom en gang eller to. Bor bare 5 min unna, så tar nok beina fatt.

 

Blir å kikke på småting og tang. TV løsning, solskjerming i salongen, elektroniske duppeditter osv.

Sikler på Efoy 210 men synes prisen er drøy....

 

Registrerer at det blir mindre og mindre større båter på messen. Håper det er mye flotte båtprylar å se på :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Skulle vore eit bord i kafeteriaen med ein BP vimpel, så kunne ein sveiva innom når ein skulle ha seg ein kaffekopp og helsa på einannan. Sånn raskt og uformelt :thumbsup:

Redigert av M/B Øyfjell (see edit history)

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

bilde

 

Hjemme fra messa nå.

Synes det var litt skuffende. Svært lite båter over 24-25 fot, men en drøss under, og for mye "bryggeting" og slikt vi vanlige båteiere ikke bryr oss så mye om.

Men kom ut med en flaske polish, Hook & Moor båtshake og en god følelse av at båtsesongen nærmer seg!! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Samme følelse her Julie III.

Synes det blir mer labert for hvert år. Det er ikke samme stemning som før. Lite entusiamse å spore synes jeg, men godt å se at Viknes, Saga og Marex var godt tilstede.

 

Skjønner at det ikke er så lett å stille ut større båter da mange har gått dukken og de fleste andre sliter, men synes det var lite nytt og spennende på utstyr og duppedingsfronten også.

 

La også merke til at det var veldig mange bryggeutstillere der. Ikke mye interessant for en vanlig båteier.

Men uansett må jeg bare innom som alle tidligere år, og gjør nok det samme i fremtiden også.

Om ikke annet så er det hvertfall et tegn på at sommersessongen nærmer seg :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Det med entusiasme har du helt rett i Sap... Husker før når leverandører sparte både norges- og verdensnyheter til messen, og masse demonstrasjoner av produkter så man kunne se hvordan det virket. Nå eksisterer det jo ikke, og flere hadde stand der de bare viste bilder eller nettsider.

Før var messen på en måte "drømmenes teater", der man hadde muligheten til å se på de store båtene man ellers ikke hadde tilgang på.

Eneste imponerende for min del, var badet og stikkabinen på den største Sagaen (Svæært i forhold til båten!!) samt bord- og sofaløsningen ute bak på den største Bavariaen. Båten var helt åpen i hele bredden ut til plattformen, så kunne du skyve sofaen rundt i spor. Veldig fiffi!!

Link to post
Share on other sites

Var der fra klokken ni i dag og de jeg snakket med koste seg. Mye nytt om man vil lete litt. Fikk mange gode kontakter som vi skal presentere i bladet utover. Men maten i tredje etasje var like nedrøvlig som i fjor.

Mye spennende på kartsiden.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med VHF-sertifikat "All In" !

Var også en tur på messa i dag, masse ledige parkeringsplasser rett over gaten for Telenor Arena. Europark hadde en gjeng parkeringsvakter der med pilotbriller og brysk mine, som var raske med bøtene hvis du ikke betalte 100.- for parkering.

Også overrasket over at det er så mange som stiller ut strømsøyler og flytebrygger, men det er kanskje en og annen som kikker på vegne av en båtforening eller en utbygger. Da kan det fort bli starten på et verdifullt salg. Masse båter rundt 20-25 fot, de samme utstyrsbutikkene som du ellers finner både på nett og i nærheten av Oslo. Ingen WOW-opplevelser eller "må ha" utstyr, den siste var vel Hook & Moor båtshaken for et par år siden.

Hvis man derimot er på jakt etter elektronikk, så er de fleste store representert med store stands og flinke folk. Alt i alt en ganske kjedelig messe, som etter min mening sakte men sikkert har mistet sin interesse.

Nei, gi oss heller en stor flytende messe med store områder med utstyr, maritim underholdning for hele familien og masse action! Det blir for tamt med småpratende selgere som forteller hvor spesiell båten de selger er, selv om den ser ut som en blåkopi av alle de andre plastskallene som ligger strødd utover gulvet på fotballbanen. Eller "gymsalen til Stabæk" som VIF-klanen kaller den.

Redigert av Stjerneglimt (see edit history)

Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai:

http://stjerneglimt.tumblr.com/

Link to post
Share on other sites

Astor gir seg aldri, men det er helt ok :cheers: . Jeg så vel egentlig bare et par seilbåter der, eller var det bare én i gymsalen? Litt usikker, men Jeanneau 349 ble presentert for første gang. Var ikke ombord, så jeg kan ikke si så mye om den. Det var mange pinnebåter på "Båter i sjøen" sist høst, så abstinensene er ikke så store. Du skal ikke se bort i fra at også vi ender opp i en trawler etterhvert, selv om vi nå setter mer pris på stillhet, seilglede, kjeller og pinne. :wink:

Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai:

http://stjerneglimt.tumblr.com/

Link to post
Share on other sites

Enig med Stjerneglimt at denne messen er i ferd med å dø ut. Var innom i dag etter lunsj og det var lite aktivitet.

 

Men, burde norsk båtbransje hatt seg et selgerkurs? Det gjelder ikke bare Sjøen for alle, men generelt. Det er alt for mange representanter for bransjen som sitter på stand og "koser seg" med en kaffe med kollegaen. Stiller man et spørsmål kommer det enstavelser tilbake.

 

Jeg savner litt engasjement. Noen som brenner for produktene sine. Noen som ønsker å selge!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...