Ben Sin Startet 19.Mars.2014 Del på Facebook Startet 19.Mars.2014 Har brukt Jotun sin drevspray de siste sesongene, men rur (og blåskjell) trives utrolig godt på drevet mitt. Er det noen med svært gode erfaringer med produkter som ruren ikke liker? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 19.Mars.2014 Del på Facebook Svart 19.Mars.2014 Bruker ikke noe på DPH-drevet. Kun skikkelig rengjøring ved opptak, 120 brukstimer i året og på med våtdrakt, maske, snorkel og skrubbekost/liten skrape et par ganger i løpet av sesongen. Gjør det samtidig som jeg alikavel bader. Bruker langkost fra badeplatformen etter at båten har fått en vask i havn. Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart 19.Mars.2014 Del på Facebook Svart 19.Mars.2014 Jeg har riktignok relativt saktegående foldepropeller av bronse, men etter å ha begynt med følgende prosedyre ble det unødvendig med dykkermaske og plastskrape: Først spray med: http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_storeId_10001_catalogId_10151_productId_170745_langId_-1_categoryId_165625 Denne har i alle fall St.Hanshaugens farvehandel i Oslo og Haraldsen i Drammen. Dernest spray eller håndmal med hard racing. Jeg har prøvd både Jotun's og Maritim's. Jeg har best erfaring med den siste. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
Allegro27 Svart 19.Mars.2014 Del på Facebook Svart 19.Mars.2014 Jeg har god erfaring med Seajet drevspray, både på propell og drev. Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 19.Mars.2014 Del på Facebook Svart 19.Mars.2014 I år blir det maling med bunnstoff for alu ! Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 19.Mars.2014 Del på Facebook Svart 19.Mars.2014 Har brukt Jotun sin drevspray de siste sesongene, men rur (og blåskjell) trives utrolig godt på drevet mitt. Er det noen med svært gode erfaringer med produkter som ruren ikke liker? Det at man bruker båten mye, liker rur dårlig. Jeg stoffer som regel drevet med samme stoff som ellers under båten mens propellen bare poleres som bestemors sølvtøy med Autosol og det holder 2-3 sesonger uten opptak. Det at jeg bruker båten godt over gjennomsnittet ofte enn andre gjør, gjør at mitt tips sikkert ikke har noe for seg om båten bare brukes en og annen helg. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Hokky Svart 19.Mars.2014 Del på Facebook Svart 19.Mars.2014 Jeg har litt samme problemet, men ikke på selve drevet, men innimellom tilten, rundt belgene på bakplaten (ikke på selve belgene) osv. Jeg har vurdert å prøve en tykk vannfast grease av noe slag innimellom der som forhåpentligvis ikke skylles vekk. Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Frode Stiansen Svart 20.Mars.2014 Del på Facebook Svart 20.Mars.2014 Etter at jeg begynte med Seajet drevspray har jeg ikke sett rur på drevet. Den er hvertfall rett medisin der jeg ligger med båten. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 21.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2014 Bruke båten mer har jeg dessverre verken tid eller penger til. Må jobbe litt innimellom også. Ser at noen har gode erfaringer med Seajet sin drevspray. Er det noen som kan melde om gode erfaringer med Jotun sin drevspray? Selv om jeg ikke har det. Noen som har prøvd med bunnstoff for alu? Båten forøvrig har overhode ikke groe. Bruker Jotun nonstop hvit. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 21.Mars.2014 Del på Facebook Svart 21.Mars.2014 Synes alt jeg har sett og prøvd av drevspray er dårligere enn vanlig selvpolerende bunnstoff. Jeg fikk montert hekkthrustertunnel og en stor utvendig ekkoloddfairing i fjor som ble sprayet med drevspray. Det grodde noe helt infernalsk. I juni kunne jeg ikke skimte en cm2 bunnstoff på tunnellen. Bare rur. Dykket og rengjorde alt, og 3 uker etterpå var det like ille. Resten av båten hadde ikke et eneste rur og har bunnstoff fra 2010 (lagret mye på land). I år blir det sort Maritim på alt. Drevet er jo lakkert, så hvorfor ikke bruke vanlig selvpolerende, evt bunnstoff på alu? Påføre med liten pensel eller sprøyte om man har trykkluft? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Honduras Svart 21.Mars.2014 Del på Facebook Svart 21.Mars.2014 Brukte International hvitt selvpolerende på båten, og kjørte fullt opplegg med vask av drev med saltsyre, rent og tørt, deretter vinylprimer og Jotun drevspray helt etter boka. Ikke antydning til rur på båten, mens drevet ble nesten like hvitt som bunnstoffet.... Bare dritt. Skal aldri bruke Jotuns drevspray noe mer. Så i år skal jeg pusse ned og legge på svart Hard Racing i et forsøk på å klare meg unna det værste angrepet. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Hokky Svart 21.Mars.2014 Del på Facebook Svart 21.Mars.2014 Det har jo og litt å si hvor båten ligger og hvor mye sol det er der. Der jeg hadde båten tidligere var det bare noen få timer med sol mot baugen midt på dagen, da grodde det mye mindre enn her jeg ligger nå med hekken i sol nesten hele dagen. Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Anders_K Svart 21.Mars.2014 Del på Facebook Svart 21.Mars.2014 Har hørt at tynntectyl skal funke bra på drev og propell mot groe.. om dette stemmer vet eg ikke.. Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.