Jump to content

Dieselmotor i båt og båt til å bo i fra 80- og 90-tallet


Chilli Solbris

Recommended Posts

Generelt tror jeg mange ikke er klar over hvor mye det kan ligge i årlig eller hvert annet år å gå kritisk gjennom og hente inn nye tilbud fra banker, forsikringsselskap, strømleverandør, mobilleverandør og gjerne også bredbånd/tv. Her kan en spare titusener hvert år, litt avhengig av hva en eier mv. Og det koster ikke så mye mer enn en times tid på nettet.

 

Og ønsker en å gjøre et grep i livet, bør en snakke med den banken som vil være med på å realisere det. :-) Båtlån bør sjekkes hos Handelsbanken, DNB, Nordea, Santander og legg til de andre tipsene du har fått. Det å betale ned lån er også en respektabel måte å bygge opp egenkapital på, sålenge du har betalingsevne. :-) P.S: Jeg jobber i bank, men ikke i noen av de ovenfor nevnte og vi tilbyr pr idag ikke båtlån.

 

Lykke til!

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Kan bekrefte påstanden til Bergen dørk. Vi tjente NOK 15 000/ år på bytte av forsikringsselskap nå nylig. I tillegg fikk vi dekning som passer oss bedre. Lån vi har i Nordea Sverige utkonkurrerer alle norske banker vi kjenner til. Vi har ikke lån på båt eller bil, kun fast eiendom. Så det er mye å hente.

Link to post
Share on other sites

Har selv jobbet i bank og kjenner for såvidt til vesenet selv om det er mange år siden. Grunnen til at jeg ønsker å være forsiktig med lånets størrelse er jo verdifallet i objektet det skal investeres i samt at jeg har en skilsmisse på gang som heller ikke blir gratis. Jeg bor ganske billig i dag og tenker at ett år med intensiv sparing vil gi meg et større utvalg. Skjønt jeg er en forferdelig utålmodig sjel kan det lønne seg å tvinge gjennom et år med sparing. Skal jo ikke nekte for at våren og aktiviteten i havna gjør at det klør i båtkjøpegenet.......

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Det er lett det Hulda, har prøvd. Er dog 10 år siden.

 

Grunnet påbygg på huset trengte vi litt ekstra kapital.

Planen var å selge båt og være uten båt I 3 år.

Gammel båt ble solgt i September måned. Vinteren uten båt gikk greit. Så kom våren!!! "sprakk" i Mai, da ble ny båt innkjøpt. Vi greide oss uten hele vintersesongen. :yesnod:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Vel vel, det er godt å føle at man har folk i ryggen uansett avgjørelse. Jeg må innrømme at den i Strømstad virkelig har statusen fast og gir uro i systemet...... Jeg tar imot alle råd i alle retninger med takk. Det er med å påvirke og tilslutt blir det en avgjørelse basert på summen av alt og, ja og da blir det jo båt....... Uansett blir det båt!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Jeg har høstet godord for edruelighet i #80. Tror muligens jeg hadde kastet alle hemninger over bord og handlet båten i Strömstad. Om den er innmari fin. Og latt den ligge der et år eller to, mens jeg hadde spart penger til ev. å ta den til Norge. Dette rare, lille, annerledeslandet, hvor det meste koster mer penger enn i resten av verden. Men el. koster innmari mye i Sverige, om du skal bo i båten. Altså, mye mer enn i Norge.

 

Jeg må innrømme, jeg er nok en av disse tullingene som har andre verdier her i livet enn økonomi.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...