Jump to content

Svaap og Minde er tapt i brann 30/5-14


Svaap

Recommended Posts

Så den jeg oxo, og tenkte det samme:) Lang transport riktignok, og med motor som ikke går. Kunne dog blitt en fantastisk dugnads hente tråd / konvoi stafett.

 

Trygve

Sikker på at man i rein dugnadsånd skulle fått til og få denne ned til østlandet :)

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

Om det er mulig å kjøpe båten tilnærmet prisantydning, kan jeg godt kjøpe båten. Hvis andre sørger for å få den sørover.

Sikker på at Lødingen kystlag lar den gå veldig rimelig når de hører historien som ligger bak ønske om kjøpet.

 

Hvis da båten passer for Ole og han er klar for ett nytt projekt allerede nå, så kort tid etter tragedien.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Er kjekt at man vil være med å støtte opp, jeg er også med, men jeg vil bli overrasket om dette ikke er i tidligste laget.

 

Vi snakker her om en som trenger hjelp til å bearbeide sjokket -om han er klar til å hive seg på et nytt prosjekt allerede nå blir jeg svært imponert og overrasket. Samtidig er det utrolig flott at folk står opp å vil hjelpe!

 

Ole; Leste artikkelen i aftenposten og har fulgt trådene, en ufattelig historie, og håper du kommer deg på sjøen i en skute som fortjener deg!

Bruk vest!

Link to post
Share on other sites

Der er vi skjønt enige Jonas :) Litt impulsivt kanskje, men det banket ned i hodet her at dette måte være et flott utgangspunkt for Ole. For min del som elsker å lese om trebåt renoveringer og selv elsker å pusle med trebåt så har trådene til Svaap og Minde vært så betydningsfulle å lærerike at medfølelsen for tapet av dette sitter meget dypt, å kunne være til hjelp med å fremskaffe en ny ville føltes særdeles meningsfullt :)

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

For tiden er det to ting som gir blanke øyner og rennende nese: lese om denne brannen å se reprise av da Norge slo Brasil for 16 år siden. To følelser på hver sin side av skalaen.

 

Tror det nok er mange som kunne tenke seg å bidra. Ole har jo flagget at han ser etter mulige objekter. Noen har alt meldt seg som mannskap, noen støtter med en slant og andre har sikkert spesialverktøy som de aldri kommer til å få bruk for. Der er sikkert verktøy som har gått tapt, som man ikke får kjøpt over disk lengre. Det er jo et helt verksted som skal bygges opp og fylles med utstyr.

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Må innrømme at jeg og blir blank i øya av det engasjementet dere viser, og ønsket om å kunne hjelpe på mange plan. Det varmer godt i hjerterota!!

 

Jeg kommer ikke til å sette igang med et stort omfattende restaueringsprosjekt nå - det er jeg ikke i stand til. Jeg har et par muligheter på hånden som jeg vurderer å titte nærmere på, og som gir meg muligheten til å komme ut på fjorden for å seile i løpet av sesongen.

 

Prisen må være relativt lav for å kunne realisere noe slikt, og noe arbeid følger jo da gjerne med på kjøpet. Vi får se - jeg holder dere oppdatert, og takker dypt og inderlig for at dere kommer med forslag:))

 

Hilsen Ole

Link to post
Share on other sites

Den er god Ole, Behøver du noen hjelp til og pusse, skrape og olje litt så rop ut, er jo ikke noe problem om madamen og jeg tar en par dager ferie med båtpuss :)

 

Selv får madamen og jeg ikke gjort stort da vi må vente til slutten av juli, begynnelsen av august før vi får hentet vår "nye" motorbåt i materialer fra moder jord :)

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

Jeg må innrømme at jeg ikke har fulgt restaurering av Svaap eller Minde i særlig lang tid, ettersom jeg ikke har vært aktiv på forumet i så mange år. Men jeg innbilte meg at du, Ole, måtte være en mann litt opp i årene, ettersom du hadde holdt på i så lang tid med båtene (og med så flotte arbeider). Så ble ganske overrasket når jeg så at du var (kun) 42 år. Imponerende!

 

Så tilbake til ditt siste innlegg over her. Du skriver at du kan tenke deg et mindre prosjekt, der du får kommet ut og seile. Dette høres veldig fornuftig ut! Både for deg og for din bedre halvdel, som nok ville satt STOR pris på det. Å mure seg inne alene med et nytt gigant-prosjekt har du tid til senere, men tror det er viktig at du / dere kommer ut og får nyte fine dager på sjøen i sommer, og få tankene bort fra det triste som skjedde.

 

Så om lysten og overskuddet melder seg igjen om et år eller ti, har du fortsatt mange gode år igjen :smiley: Lykke til videre.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...