Jump to content

Svaap og Minde er tapt i brann 30/5-14


Svaap

Recommended Posts

Det smalt i magen da jeg leste denne overskriften. Dette er gjennomført tragisk, og det er vanskelig å gjøre annet enn å slutte seg til all tidligere tristesse og ønsker om bedre dager.

 

En liten trøst klarer jeg likevel å finne: du har inspirert enormt mange med trådene dine, kunnskapen du har opparbeidet er i god behold, gledene alle timene har gitt er ikke borte. Vi er mange som gjerne ville fulgt sjøsettingen av både Minde og Svaap, som har drømt oss bort i rekkestøtter og dekksplank, som unner deg så ufattelig mye bedre enn dette. Sammen med alt det triste klarer jeg ikke annet enn å føle en takknemlighet for det som har vært, og et håp om at du kan finne en glede i å bruke den overfloden av erfaring disse prosjektene har skapt.

Link to post
Share on other sites

Dette var helt ufattelig trist Ole! Føler virkelig med deg. Men er det en mann som ikke lar seg knekke av dette må det jo være deg! Det er et helt fantastisk arbeid du har lagt ned, og makan til pågangsmot du har vist! Takk for timesvis med underholdning og inspirasjon!

 

Hav

Link to post
Share on other sites

Forferdelig trist, føler med deg. Du har gledet mange med all dokumentasjonen av disse prosjektene. Det er nok mange små og store prosjekter som har hentet inspirasjon fra arbeidet med Svaap og Minde, vi får prøve å tenke på det også oppi alt det leie.

Link to post
Share on other sites

Å lese dette var en veldig trist slutt på en ellers flott dag. Jeg håper du kommer deg fort over tapet. Ditt arbeid har uansett ikke vært bortkastet. Vi andre på båtplassen har fått en utrolig underholdning/opplæring gjennom dine fantastiske innlegg. Jeg håper det snart kommer flere! Selv om jeg aldri har møtt deg føler jeg at kjenner deg litt.

 

Ellers burde vi på Båtplassen starte en kronerulling for nytt lokale til Ole, eller hva som skal til for å få han på bena igjen. Jeg er ihvertfall klar til å bidra. Det er det minste jeg kan gjøre i denne fortvilte situasjonen.

Link to post
Share on other sites

Ubeskrivelig trist, er nesten ufattelig..!

 

Du har inspirert mange med disse to prosjektene dine, og jeg har fått dyp respekt for både din kunnskap og din innsatsvilje siden jeg begynte følge med. Håper du klarer se lyset i enden, selv om det er tungt nå. Lykke til i tiden framover Ole.

Link to post
Share on other sites

Ufattelig trist! Du har hevet kvaliteten på forumet, og fått mange til og følge prosjektene dine. Og jeg ingen trebåtmann, men mer opptatt av lidenskapen bak prosjektene. Samt har samme bakgrunn, men ikke så stort talent innen

Det og klare og restaurere, og se muligheter i så store sammenheng.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Jeg takker for alle gode ord og støtte fra dere! Det betyr veldig mye for oss.

 

Klarer ennå ikke å fatte omfanget av det som har skjedd og vet det kan bli en tøff prosess.

Det er jo bare ting, men for meg er det et livsverk som er røsket vekk, og det er bare ikke til å tro.

 

Takk igjen for støtten.

 

/Ole

Link to post
Share on other sites

 

Det er jo bare ting, men for meg er det et livsverk som er røsket vekk, og det er bare ikke til å tro.

 

Takk igjen for støtten.

 

/Ole

Dette var ikke ting bare for deg, men to stykker kultur som du påtok deg det enorme arbeidet med å bevare for oss alle og fremtidige generasjoner.

Utrolig trist og leit.

Link to post
Share on other sites

Ja, uansett, Minde var en kulturskatt som du restaurerte så pietetsfullt som det er mulig å gjøre. De båtene var, som du skriver, et livsverk. Når du får roet ned, om noen måneder eller år, håper du finner et nytt prosjekt. Du har uomtvistelig anlegg for båtbygging på toppnivå.

Link to post
Share on other sites

Dette var trist lesning Ole. Jeg måtte lese overskriften på tråden tre ganger før jeg åpnet den med gru.

 

Du har jo rett i at dette bare er ting, og jeg synes det er litt viktig å skille mellom døde gjenstander og liv og helse. Men når man tenker på hvor lang tid du har brukt på dette og all den jobb du har lagt ned i alle tenkelige og utenkelige detaljer for at båtene skal få et langt liv og kunne glede generasjoner etter deg, blir det bare helt meningsløst at det skulle ende på denne måten.

 

Jeg tror slikt som dette egentlig er ting man aldri kommer over, men det er kanskje ikke meningen heller? Håper du klarer å ta vare på minnene fra de gode stundene du har hatt med båtbygging og at du får en anledning til å benytte all kompetansen du har opparbeidet deg på et nytt prosjekt. På den måten kan det i hvert fall komme noe godt ut av det du har investert i kunnskap og erfaring.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...