Jump to content

Avstemning om alkohol i båt...


grawis

Alkohol til sjøs  

488 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Den listen viser vel med all tydelighet at det har vært en betydelig innstramming i hele Europa mht lovlig grense for alkohol i kombinasjon med bilbruk. Kontrollene har økt og fokuset på problemet vært tiltagende over mange år. Med andre ord fint at du dokumenterer viktigheten av måtehold i forbindelse med bruk av bil noe som også bør gjelde på andre områder.

Ser forøvrig at i Norge så øker alkoholforbruket, fest/helgefylla har nå fått "selskap" med hverdagsbruken av alkohol slik at i Norge gjør vi som vi gjorde før og i TILLEGG tar til oss europeisk drikkemønster, men dette er vel en utvikling du applauderer hvis jeg skal dømme av dine mange innlegg "over alt" mht bruk,tilgjengelighet og prispolitikk når det gjelder alkohol.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg tror ikke vi drikker så mye på fest lengre som i "gamle" dager.. Og jeg synes det er roligere å gå på fest nå enn for 20 år siden da det altid var noen lokale sjarmtroll som skulle slåss. Den tid er forbi er mi9n erfaring , så at alt var så mye bedre før som de gamle pleier å si er feil..

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Om du ser på listen Mouche ligger grensen på bil på rundt 0,5. Mange har redusert alkohol nivået fra 0,8 til 0,5 for bil. Det synes jeg er en helt grei standard. Nå snakker vi om båt der situasjonen er helt annerledes. 0,8 som vi har i dag. Kan du vise til noen statistikk som forteller at ulykkene går ned ved å sette grensen ned til 0,2 i båt ? Nei, tenkte meg det, sågar svenskene har sett dette. Det bør vi ta lærdom av.

 

0,8 har ikke noe med båtfyll å gjøre til det er satsen for lav.

 

Vi har nok blitt mer kontinentale, Mouche. Hva mener du bør gjøre, doble prisene ? Ellers ser det ut til at ungdommen drikker mindre enn hva den eldre generasjonen gjorde.

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Jeg bare noterer at det er stor internasjonal enighet om at grensene må settes ned, kontroller og konsekvenser innskjerpes/økes og alt i tro på at det skal ha den ønskete effekt.

At ungdom drikker mindre enn deres opphav kan jeg ikke huske å ha sett noen dokumentasjon på.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Du finner mye dokumentasjon her.

 

https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&rlz=1C1RNBN_enNO448NO453&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=ungdom%20drikker%20mindre

 

Har du dokumentasjon på denne internasjonale enigheten ? Svenskene ønsker å sette grensen opp hva gjelder båt, i Norge er det flertall, sågar her i forumet på å beholde den grensen som er.

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...