Jump to content

Status østlandet/Sørlandet


MaSa

Recommended Posts

Smekk fullt i Risør nå. Mye båt ute, men generelt greit med plass i uthavnene.

Litt skyer her idag, men for en sommer foreløpig!! :-)

ligger i perleporten på 3 dag nå.

Vurderer og gå inn til gjestehavn for vann,lading og handlerunde.

 

Enten inn i kveld eller i morgen formiddag!

 

Er det helt smekk i Risør ? Eller er det håp!?

 

Om ikke så er tvedestrand neste for oss :)

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Vi gikk fra Nevlunghavn til Kragerø i morges. Deilig tungsjø utpå, 1-2 m. Liten rekognoseringstur til Stråholmen. Så Kreppa inn til Kragerø. Ankomst kl 12 og rømte 1430 etter tidenes dyreste og dårligste pizzalunsj, masse stressa feriefolk og yre bikkjer. At folk gidder tenker jeg ... Ligger på svai på Rauane nå og nyter finværet. Risør/Lyngør er planen i morgen. Hører rykter om 10ms SV vind i morgen. Mot slutten av uka drar vi nok over til Bohuslän

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vi ligger på skjære ytterst utenfor blindleia. Vi var første båt her i 12 tiden, men det ble faktisk mye båter her i uthavnen allerede i 14 tiden. Litt sjø fra nattens vind hadde vi fra Arendal / Hove, men innimellom her vi ligger er det vindstille og havblikk nå. Herlig.

Link to post
Share on other sites

Ankomst kl 12 og rømte 1430 etter tidenes dyreste og dårligste pizzalunsj, masse stressa feriefolk og yre bikkjer. At folk gidder tenker jeg ... Mot slutten av uka drar vi nok over til Bohuslän

For en som forsøker gjerne vil levere den beste ferien i båt hittil til de andre fire i familien, kan du utdype dette litt?

 

Vi vurderer nemlig norskekysten, men har det åpent mtp sverige også. Utgangspunktet er Tjøme. Mener å ha fått med meg at du er mye på svenskekysten, men skulle forsøke deg i Norge nå. Nå høres det ut som om du ikke er helt fornøyd. Og at du stikker til noe bedre? At det er dyrt er vi nok enige om...

 

Var i Stavern på fredag og lunsjet på "Brygga". Det var stappfullt ifm Stavernfestivalen. Det var krevende å få gjennomført måltidet pga stressede kelnere og underbemanning og altfor mange bord. Maten kom i to omganger til fire-med 15 min opphold. Vi klagde, og ble møtt med blikk som kan drepe. Har ikke lyst til å oppleve det igjen i sommer.

 

Nå er vi imidlertid på Stauper og her er det ittno stress:-)

 

Men nysgjerrig på utfyllende kommentarer fra noe så enkelt som det en pizzalunsj i Kragerø bør være..

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

En ting er Kragerø i disse 3 uker! Det fatter jeg ikke at folk gidder !

 

Det er trengsel ganger ti!

Men Smøgen,Strømstad,grebbestad,fjellbacka osv er ikke noe bedre !

 

Så langt og generelt i år har det vært ok med plass i Uthavner her sør-øst!

 

Håper det fortsetter slik.

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Gikk fra en full og hyggelig havn i Tvedestrand i ettermiddag mot Risør. Da jeg nærmet meg Stangholmen ble jeg innhentet av en rekke veteranfartøyer som deltar i Grunnlovskonvoien.

Jeg stoppet opp og lot de passere, for så å henge meg på for å se på at de la til kai.

Videre gikk jeg innover Nordfjorden og ligger nå for anker i Narvika sammen med noen fredelige seilbåter.

 

Ikke mye som kan måle seg med å ligge for anker når mørket siger på og det er helt stille, selv om det drypper litt.....

bilde

Link to post
Share on other sites

Gikk fra Kragerø til Risør i dag. Liten kuling utpå. Tenkte jeg skulle gå et stykke ut for roligere sjø, men jo lenger ut jo mer krappsjø. Snudde og holdt oss et par nm fra land. Noen som kan forklare sjømønsteret her? Er det mer utgående strøm lenger ut?

Link to post
Share on other sites

Ligger på maløya!

ligger fint her solskinn fra skyfri himmel!

 

Men SV tar godt rundt øya'!

 

Var fullt i Grimstad idag,men plasser her ute!

 

Håpet på å gå videre i morgen allerede ned mot Lillesand .

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Vi går nok motsatt vei - fra skjærgården utenfor Blindleia og et godt stykke nordover. Fruen har gransket meldingene, og funnet ut at det er for mange grader varmere innover til at vi blir her nede. Så da har flertallet bestemt tidlig avreise mot varmere strøk :-) Har akkurat heist opp jolla, og er enig i at det er kjølig her i kveld.

 

Men det var fremdeles plasser i Nilen, og på holmen ved Brekkestø, og på Burholmen nå kveld når vi kjørte jolle/is/kikke tur i kveld.

Link to post
Share on other sites

Rolig dag med gutta på 8 og 13, men det har blåst mye. Litt fint vær med vind, så mye vær og vind med regn, så fint igjen og vinden har roet seg fra 15 i snitt og 18 i kastene til flatt vann i bassenget på Stauper utenfor Tønsberg. Venter på madamen som jobber og mønstrer på torsdag kveld.

 

bilde

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Hadde planer om Kragerø i dag. Men ble brått endret ca 15 minutter etter vi gikk fra Torkeløya utenfor Stavern. Var for mye sjø får vår Styling over rakke nå. Så vi gikk tilbake å la oss i Stavern. Møtte mange på vei ut. Når vi gikk inn så vi fikk plass med en gang. Etter 20 minutter var det fult. Men ser det fortsatt er noen som tar løs å går

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...