Jump to content

Status østlandet/Sørlandet


MaSa

Recommended Posts

Vi har hatt to netter på Oscarsborg, og nå har de rastløse ungdommene våre bestemt at det faktisk er så fint her at vi blir en natt til! Helt greit for meg, jeg storkoser meg her.

 

Det er en god del båter, men hele tiden noen ledige plasser, så det er mulig å få plass selv for dem som kommer utpå kvelden.

Øivind

Link to post
Share on other sites

Ja, Borgen er et herlig sted. Og ser en på webkameraet fra havnen nå, er det bare å velge og vrake blant alle de ledige plasser det er der nå.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lufta oss godt i går. Gikk fra Risør til Lillesand. Innerste led til Tromøysundet. Bunkersstopp til 12,15kr/l. Så ut ved Torungen og kjente på kulingen utaskjærs ned til Lillesand. Endte på svai i Paradisbukta. Deilig med litt overskya morgen etter mange timer i sola i går. Blir Blindleia i dag. Fredag eller lørdag er planen å krysse over til Marstrand.

Link to post
Share on other sites

Oi da gikk jeg forbi deg for ca 40 min siden, kom ut fra brygga, så deg ligge på svai med seilbåtene, registrerte at du var eneste som hadde ankerlanterne på ! Seilbåtene noe å lære :)

 

Ligger i Lillesand nå for å lade batterier reiser nedover blindleia mot muligens stokken i kveld.

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Vi ligger på Hestholmen innerst i Isefjærfjorden - Fantastisk plass!! Venter med å tøffe oppover Blindleia mot Lillesand til solen kommer gjennom. Turen skal ses fra fly'en ;-)

Hvordan er det med plasser i Lillesand nå etter frokosten?

Vi ankom ca 1045

Ringte havnevakten han viste meg på plass. Var 2 plasser ledig. Men de får presset inn noen til.

 

Men er dårlig vær og ser det ankommer mye båt betraktelig flere som ankommer enn som går nå

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Oi da gikk jeg forbi deg for ca 40 min siden, kom ut fra brygga, så deg ligge på svai med seilbåtene, registrerte at du var eneste som hadde ankerlanterne på ! Seilbåtene noe å lære :)

 

:-) og dagsignal for ankring.

Herlig sted her. Og godt ankerfeste.

 

En av de siste båtene lagd på NordWest gikk ut akkutat. 430 fly.

Link to post
Share on other sites

Skal klare denne halve dagen med litt skyer. Varmer godt når en ser langtidsmeldingene ;-)

Klarer alltids en dag eller to, men nå måtte batterier topplades. Går ned blindleia i kveld tenker jeg.

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Skal klare denne halve dagen med litt skyer. Varmer godt når en ser langtidsmeldingene ;-)

Klarer alltids en dag eller to, men nå måtte batterier topplades. Går ned blindleia i kveld tenker jeg.

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Ligger på Verdens Ende og venter på morgendagen. Da skal det bli roligere vindforhold og etter hva jeg kan se skal det være rolig så langt værmeldingen kan melde. Da blir det ut i Vestfold-skjærgården og uthavn så lenge som mulig !

Her et lite bilde østover fra i går morges

bilde

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Noen som vet om det er ledige plasser på Lauer i kveld.?

Orker ikke Skjærhalden.:-)

Du kan jo prøve båtforeningens brygger på Skjærhalden! Sikkert roligere enn gjestehavna.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Gikk Blindleia til Kristiansand i ettermiddag. Fullt i havna. Vi ligger som nr to longside. Det har vært blåsete ettermiddager. Så at det blåste 14-16 ms mellom Torungen og Lillesand da vi gikk der i går. Det ruska på over Kvåsefjorden i dag også. Vi slakka av og var fjordplog for ei mindre snekke som fikk en fin overfart i kjølevannet vårt :-)

Link to post
Share on other sites

Vi er i Son. Har blåst litt her i ettermiddag, og det har fylt seg opp med båter.

 

Ser ut som en 45-50 fot flybridge har klart å kjøre ei bøye i propellen, og nå kommer akkurat Redningsskøyta. Håper det ordner seg greit, så familien får fortøyd skikkelig før det blir svarte natta.

 

Redningsskøyta er forresten Bergesen D.Y. Har de dykker ombord?

 

Edit: nå kommer Sundt også.

Redigert av oivindg (see edit history)

Øivind

Link to post
Share on other sites

Og der kom bøya til overflata igjen! Spørs om ikke det var hell i uhell her, at det bare var å vikle løs tauet og at det ikke blir nødvendig med noen reparasjoner.

 

Andre redningsaksjonen jeg har sett på tre dager. Og ellers har jeg sett redningsskøytene "overalt". Føles veldig trygt å vite at de er i nærheten.

Redigert av oivindg (see edit history)

Øivind

Link to post
Share on other sites

Sitter og lurer litt her, er det mulig og reservere plass i kr.sand?

 

Min farfar døde idag og vi vil prøve å ikke ødelegge ferien mer enn den allerede er blitt!

 

Så vi fortsetter som normalt videre mot søgne i løpet av helgen før vi snur!

 

Så vi må hjem til Telemark på tirsdag kveld og ned igjen onsdag kveld.

Så om noen vet om reservasjon er mulig eller om det skulle være fullt når vi ankommer har noen andre havner som er mulige og benytte?

 

Snakker tirsdag til onsdag ?

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...