sap_2000 Svart 31.August.2015 Link til dette innlegget Svart 31.August.2015 Sporer av fælt nå, men er i denne tråden fra denne posten og utover. https://baatplassen.no/i/topic/118658-leveringstråd-oslo-bergen/?p=1730927 Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
ErikThonhaugen Svart 5.September.2015 Link til dette innlegget Svart 5.September.2015 Ved ankomst i gårOg i dag kl 09. Deilig å ligge så langt ute men alikevel rolig! Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 5.September.2015 Link til dette innlegget Svart 5.September.2015 Hva er det for en landgang-løsning du har longside der? Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 5.September.2015 Link til dette innlegget Svart 5.September.2015 Etter å ha hatt vakt i havna i natt så dro vi i dag tidlig til Hankø. Veldig lite båter, men med regnværet som har vært i dag så var det som forventet. Meldt bedre vær i morgen Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
MaSa Svart 5.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2015 Overraskende smekkfullt i paradisbukta (jordsbukta) i helgen.Er vel iallefall 19-20 båter her. Hadde nesten regnet med å være alene i helgen..... Men litt igjen av sommeren :)Regner med jeg er nesten alene igjen om 2 uker.... :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
ErikThonhaugen Svart 6.September.2015 Link til dette innlegget Svart 6.September.2015 Hva er det for en landgang-løsning du har longside der? Denne :) bikkja blir ikke lettere ? skal bygge ny i vinter sånn at jeg kan gå på den selv, fester den også på baugstigen når vi ligger på dregg, men da blokkerer den for meg, så da må vi ha noe som tåler mer Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.September.2015 Link til dette innlegget Svart 6.September.2015 (redigert) Den langangen minnet mye om den jeg laget for vår 40kg tunge labrador vi en gang hadde, og den var solid nok til å selv kunne gå på. Den ble laget av vannfast forskalingskryssfiner, firkant aluminiumsstenger (slike jeg har til presenningsstativet om vinteren), antisklibelegg fra Biltema og hjul fra Clas Ohlson. Øverst hadde jeg to kroker slik at den kunne hektes på det øverste trinnet på baugstigen. Her kameraten på 40kg. med gikt som trengte landgangen. Redigert 6.September.2015 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
ErikThonhaugen Svart 6.September.2015 Link til dette innlegget Svart 6.September.2015 Det var din som var inspirasjon Lars ? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.September.2015 Link til dette innlegget Svart 6.September.2015 Ren nytelse I skjærgården I Arendal I dag Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.September.2015 Link til dette innlegget Svart 6.September.2015 Ren nytelse I skjærgården I Arendal I dag Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Arvid_A Svart 13.September.2015 Link til dette innlegget Svart 13.September.2015 (redigert) På fredag kom vi hjem fra en flott tur nord- og vestover i Oslofjorden. Blikkstille sjø, sol fra nærmest skyfri himmel og god plass i alle havner. Det starta på mandag med en "lang" etappe fra havna i Råde og opp til Oscarsborg. Vi tok på spanderbuksene og lot Yanmar'en få strekke ut litt. På Oscarsborg var det bare å velge og vrake i ledige plasser. Etter hvert fikk vi selskap av seilbåtvenner. På tirsdag forlot vi Oscarsborg og putra inn til "Vestbrygga" i Sandspollen. Det ble flott kveldstemning i "pollen". Neste dag gjorde vi unna et langt strekk i rolig godværsfart - helt inn til Holmsbu. Her fikk vi en hyggelig velkomst av besetningen på "L/B Glum". Etter en trivelig kveld i Holmsbu, løsna vi torsdag igjen tampene og satte kurs for Horten indre havn. Vi gikk først inn til Løvøya for å sjekke havnemulighetene der.Ei gjestebrygge helt nedgrisa av fugleskitt, gjorde imidlertid at vi fortsatte ut igjen og fant oss en fin plass ved "sykehusbrygga". Fin solnedgang også i Horten Neste dag kunne vi krysse fjorden - også nå i "godværsfart" - til hjemmehavna i Råde..Å få ei slik uke helt på tampen av sesongen, gjør at tidligere regnfulle og blåsete sommerdager blir slettet fra minnet.- og ennå er det rom for mer før kranstroppene skal frem! Livet i "bakdørbåt" er fint i så måte! Redigert 13.September.2015 av Arvid_A (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
frank_berger Svart 13.September.2015 Link til dette innlegget Svart 13.September.2015 Bytta ut Nidelven med en knallfin båt ser jeg. Grattulerer. Sitér dette innlegget Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær. Link to post
Arvid_A Svart 13.September.2015 Link til dette innlegget Svart 13.September.2015 Takk for det, Frank!Ja, det ble et "impulsbytte" i sommer! Fristelsen ble for stor da vi kom over denne i Gressvik. Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 19.September.2015 Link til dette innlegget Svart 19.September.2015 Flott på Verdens Ende nå! Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Mons Olav Svart 19.September.2015 Link til dette innlegget Svart 19.September.2015 Det går rykter om noe som KAN vere hai observasjoner i Ytre Oslofjorden.Noen som har sett noe? Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Ben Sin Svart 19.September.2015 Link til dette innlegget Svart 19.September.2015 Stille og rolig kveld i Middagsbukta. Regnet trommer lett på kalesjen, men Wallasen holder oss varme. Deilig også med høstkvelder! Sitér dette innlegget Link to post
Normarco Svart 19.September.2015 Link til dette innlegget Svart 19.September.2015 Flott dag i Son med nydelig vær, men nå klokken 22.30 kom regnet. Enig; høsten kan være flott? Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 20.September.2015 Link til dette innlegget Svart 20.September.2015 Dragsund - Håøya søndag morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 20.September.2015 Link til dette innlegget Svart 20.September.2015 Svært grumsete vann i indre Oslofjord etter uværet de siste dagene. Alt rusket som flyter kan muligens innebære en risiko for sjøvannsinntaket. Mye pinner og stokker flyter også i vannskorpen. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 21.September.2015 Link til dette innlegget Svart 21.September.2015 Uværet Petra har ødelagt vannet i fjorden for en periode. Her fra Dragsund sist helg. Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 23.September.2015 Link til dette innlegget Svart 23.September.2015 Ny bro er kommet over Kavringsundet på Nesodden, men jeg måtte nok gi tapt i forsøket på å komme igjennom dessverre. Her er det for mindre båter og lave snekker vil jeg tro. De fleste av oss båtfolk skulle vel helst hatt sundet helt åpent, men det toget har nok gått for godt Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 24.September.2015 Link til dette innlegget Svart 24.September.2015 Kommersøya imorgen Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
tobixen Svart 24.September.2015 Link til dette innlegget Svart 24.September.2015 Ny bro er kommet over Kavringsundet på Nesodden, men jeg måtte nok gi tapt i forsøket på å komme igjennom dessverre. Her er det for mindre båter og lave snekker vil jeg tro. De fleste av oss båtfolk skulle vel helst hatt sundet helt åpent, men det toget har nok gått for godt Stusset litt over den der på søndagen, da prøvde jeg å gå på innsiden av "alt" - tok en del ruter jeg aldri har tatt før. På offisielle sjøkart står det noe slikt som "potongbru/kabelferge", men det var åpenbart en bru der. Brua er altså helt ny? Mener at jeg har vurdert å gå der tidligere, men kommet frem til at det ikke var mulig. Hm. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
nomen Svart 25.September.2015 Link til dette innlegget Svart 25.September.2015 Noen som vet om det er åpent på gjestebrygga på Jomfruland fortsatt ? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Ms Fortuna Svart 25.September.2015 Link til dette innlegget Svart 25.September.2015 Tidligere lå det en flytebrygge tvers over sundet, så ingen kunne passere. Nå har de satt opp en liten bro så de med små båter kan gå under. Hele greia er egentlig tragisk, da dette sundet gjennom alle år har vært særdeles populært å kjøre igjennom for alle båtfolk, seightseeing båter og andre charter båter nettopp fordi det er så idyllisk der nede. Det er helt merkelig at kommunen/kystverket eller hvem det nå er som bestemmer tillater at man sperrer et sund på den måten. Hva er galt med en liten kabelferge? Det har da fungert utmerket på andre øyer her inne i fjorden gjennom alle alle år. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.