Jump to content

Status østlandet/Sørlandet


MaSa

Recommended Posts

Hadde en kort og fin tur fra Skutevikkilen og til Kragerø via Kreppa i dag. Nå er det proviantert og skal bare plukke opp reker i fiskebutikken i morgen tidlig før planen er Portør.

Sjø Key Freak, skjønner ikke hva du mener ?

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Det blir en natt til i Havna for min del. Prøvde å gå sørover i formiddag sammen med en vennebåt, men det var altfor mye sjø til at vi gadd. Snudde ved Tjømebåen, omtrent. Jeg har ferie, og MÅ ingen steder. Da gidder jeg ikke gå i slike bølger. Det sparer jeg til en gang man MÅ hjem... Prøver igjen i morgen.

Link to post
Share on other sites

 

 

 

Det blir en natt til i Havna for min del. Prøvde å gå sørover i formiddag sammen med en vennebåt, men det var altfor mye sjø til at vi gadd. Snudde ved Tjømebåen, omtrent. Jeg har ferie, og MÅ ingen steder. Da gidder jeg ikke gå i slike bølger. Det sparer jeg til en gang man MÅ hjem... Prøver igjen i morgen.[/

 

Ja det var en del bølger, 2-3 m på det verste. Men det gikk nå greit ned til Stavern. Været ble bra også men det har løyet en del etter vi kom ned. Tipper det blir flott nedover i morgen.

Link to post
Share on other sites

Om det skulle være til hjelp for andre blir det noen korte ord fra dagens etappe (Tjøme - Arendal). Som Key Freak gikk jeg ut fra Hvasser. Forlot Blå Brygge i 11:30 draget og da var det ikke et vindpust (og det var det ikke i natt heller). Jeg var overrasket over sjøen gitt været og værmeldingen. Urytmisk og til dels (mye) mer gammel sjø enn forventet. Det hjalp litt etter Tjømebåen da jeg kom ut i havet. Jeg kunne dra den opp i plan ved noen anledninger etter jeg var på høyde med Svenner. Her var det endelig følelsen av håndterbare dønninger. Så ble det trøbbel igjen med mye krapp sjø på høyde med Jomfruland, før det var mulig å legge den i plan igjen på strekninger Portør - Risør (mens det lynet og regnet fra svart himmel over Kragerø). Så ventet nesten tomgangskjøring ved Sild før det endelig var fri fra dagens omgang med juling med å ta indre vei fra Lyngør. Dette er en tur jeg har tatt mange ganger før og årets tur må vel gå i kategorien "en av de minst trivelige", selv med lite vind. Jeg peiler rett på Sildodden fra Hvasser så jeg gikk forholdsvis langt ut.       

Redigert av Passbåten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gikk Portør - Arendal indre lei i går. Fin tur som startet 7.30 og endte opp på Granholmen ca. 12.00. Her ligger vi nok til i morgen, flott brygge med bord/krakker og egen søppelkasse.

bilde

Her på vei inn Lyngørgata.

bilde

Utsikten nordover fra Granholmen.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...