Jump to content

Så ble det ny skøyte på Svaap

Svaap

Recommended Posts

Legger inn noen bilder av båten slik den fremstår nå.

Det er ikke store prosjekter på blokka, men det mangler noe innredning, og noe endringer blir det også på det eksisterende i tillegg til en generell utvendig make-up.

bilde

Stevnprofilen er etter min mening meget vakker!

bilde

Hun flyter for høyt på hekken.

Vannlinjen bør ligge i nedre kant på rorbeslaget over eksisterende malte vannlinje.

bilde

Motoren er på 160 HK og hele 580Nm ved 1500 rpm - en skikkelig kraftpakke til den hydraulisk vridbare 3-blads propellen. Merker at det er krefter nok, samtidig som hun er smidig nok til å kunne seilrettes for minimal motstand under seil.

Motoren hadde gått 80 timer før vi hentet skøyta - praktisk talt flett ny.

bilde

Installasjonen er proffesjonelt utført hos La-Sa motor, inklusive tanker og alt rundt.

bilde

bilde

bilde

bilde

Innredningen er ganske fin, men trenger noe maling etter mitt syn. I tillegg så vil det (på sikt) bli noen endringer for å få noe mer ut av hennes store innvendige volum. Byssa står alt for langt ut i mot senter av båten (på grunn av store vanntanker på baksiden - 1100 liter totalt).

bilde

bilde

bilde

bilde

Mer senere..

Ole

Forpiggen er fullstendig strippet, så her er det store muligheter for en flott kombinasjon av et fornuftig toalett/bad og en stor dobbeltkøye med skap etc.

Gratulerer så mye med ny båt, og, som det ser ut, nytt pågangsmot!! :-) Rart å oppleve at dette har gått inn på meg, for det er jo bare "ting"! For deg har det vært, nært innpä, livet! Takk for alt du har delt!

Gleder meg til fortsettelsen! Nyt livet på sjøen!

Mvh. Strawberry

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Godt å høre, Ole! Vi har jo "snakket" litt rundt diverse løsninger på Svaap, og da gjorde det virkelig vondt å høre at det gikk som det gikk.

Men nå har du sjøgang i kneene igjen, og som innbitt DIY'er vet jeg bare hvordan det surrer i tannkransene oppi tenkoskopet når man begynner å se løsninger og muligheter! :)

Stå på, men nyt sommeren! Herlig med ny tøff-tøff; det gir en sånn god magafølelse! Sitter selv med 40 japsehester av 2013-årgang på yoghurtbegeret mitt, og det er skjønt å ikke tenke motor lengre!

Full sails and clean waters, my friend! :)

Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig????

Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier!

Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring.

Takk skal dere ha.

Jeg er forresten hjemme allerede - vi fortøyde kl 02 i går natt.

Startet i Bergen onsdag kl 1100 i forrige uke, og ankom Skudeneshavn kl 0400.

Gikk derifra igjen kl 11 etter litt innkjøp, og gikk direkte til Kristiansand hvor vi ankom nøyaktig ett døgn etter.

Fra Kristiansand gikk vi til Arendal, og ankom tidllig på kvelden.

Videre fra Arendal gikk vi kl 08, og gikk direkte til Isegran hvor vi ankom kl 02.

Riggen er ikke operativ, så vi har gått for maskin hele veien.

Volvoen har altså brukt 5,8 l/timen, noe jeg syntes er hyggelig lite.

Svart (redigert)

Båten blir liggende på Isegran en stund for div arbeid. Jeg har ikke noe verktøy igjen og forsikringsoppgjøret kan ta tid nå som sommeren er igang med ferieavvikling osv.

Har fått båtplass på Sandtaket på Hurum, i den ytre havna. Har hatt plass i den indre tidligere, men der var det dessverre ikke ledig.

Prøver ut sesongen i første omgang så får vi se hvordan jeg trives.

/Ole

Redigert av Svaap (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...