Pequod Svart 7.Juli.2014 Del på Facebook Svart 7.Juli.2014 Godt å høre! Kos deg på sjøen! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Svaap Svart 7.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2014 Legger inn noen bilder av båten slik den fremstår nå. Det er ikke store prosjekter på blokka, men det mangler noe innredning, og noe endringer blir det også på det eksisterende i tillegg til en generell utvendig make-up. Stevnprofilen er etter min mening meget vakker! Hun flyter for høyt på hekken. Vannlinjen bør ligge i nedre kant på rorbeslaget over eksisterende malte vannlinje. Motoren er på 160 HK og hele 580Nm ved 1500 rpm - en skikkelig kraftpakke til den hydraulisk vridbare 3-blads propellen. Merker at det er krefter nok, samtidig som hun er smidig nok til å kunne seilrettes for minimal motstand under seil. Motoren hadde gått 80 timer før vi hentet skøyta - praktisk talt flett ny. Installasjonen er proffesjonelt utført hos La-Sa motor, inklusive tanker og alt rundt. Innredningen er ganske fin, men trenger noe maling etter mitt syn. I tillegg så vil det (på sikt) bli noen endringer for å få noe mer ut av hennes store innvendige volum. Byssa står alt for langt ut i mot senter av båten (på grunn av store vanntanker på baksiden - 1100 liter totalt). Mer senere.. Ole Forpiggen er fullstendig strippet, så her er det store muligheter for en flott kombinasjon av et fornuftig toalett/bad og en stor dobbeltkøye med skap etc. Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Benji Svart 7.Juli.2014 Del på Facebook Svart 7.Juli.2014 Flott skute Ole, gratulerer. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Sofaseileren Svart 7.Juli.2014 Del på Facebook Svart 7.Juli.2014 Gratulerer med ny båt! Og imponerende at du har gått videre etter den forferdelige brannen. Sitér dette innlegget Link to post
strawberry Svart 7.Juli.2014 Del på Facebook Svart 7.Juli.2014 Gratulerer så mye med ny båt, og, som det ser ut, nytt pågangsmot!! :-) Rart å oppleve at dette har gått inn på meg, for det er jo bare "ting"! For deg har det vært, nært innpä, livet! Takk for alt du har delt! Gleder meg til fortsettelsen! Nyt livet på sjøen! Mvh. Strawberry Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Jens_P Svart 7.Juli.2014 Del på Facebook Svart 7.Juli.2014 Ser riktig flott ut. Og litt av en kraftpakke av en maskin for denne type skute! Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Janniz Svart 7.Juli.2014 Del på Facebook Svart 7.Juli.2014 Sjer alldeles lækkert ut .... :-)) Har nå gratulert deg tidligere....men en god ting kan ikke sies for ofte... :-)) Så....Gratulerer så mye med en fortsatt flott skute! :-)) Mvh Jan-R. Sitér dette innlegget Link to post
VirtualMe Svart 7.Juli.2014 Del på Facebook Svart 7.Juli.2014 Dette var gode nyheter! Kos deg på hjemturen. Ser frem til prosjekt :) Sitér dette innlegget Link to post
Vidar F.H. Svart 7.Juli.2014 Del på Facebook Svart 7.Juli.2014 Godt å høre, Ole! Vi har jo "snakket" litt rundt diverse løsninger på Svaap, og da gjorde det virkelig vondt å høre at det gikk som det gikk. Men nå har du sjøgang i kneene igjen, og som innbitt DIY'er vet jeg bare hvordan det surrer i tannkransene oppi tenkoskopet når man begynner å se løsninger og muligheter! :)Stå på, men nyt sommeren! Herlig med ny tøff-tøff; det gir en sånn god magafølelse! Sitter selv med 40 japsehester av 2013-årgang på yoghurtbegeret mitt, og det er skjønt å ikke tenke motor lengre! Full sails and clean waters, my friend! :) Sitér dette innlegget Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
glalaks Svart 7.Juli.2014 Del på Facebook Svart 7.Juli.2014 Flott båt! Svaap 2? Må si den skøyta er heldig. Får et flott liv framover:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Svaap Svart 7.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2014 Takk skal dere ha. Jeg er forresten hjemme allerede - vi fortøyde kl 02 i går natt. Startet i Bergen onsdag kl 1100 i forrige uke, og ankom Skudeneshavn kl 0400. Gikk derifra igjen kl 11 etter litt innkjøp, og gikk direkte til Kristiansand hvor vi ankom nøyaktig ett døgn etter. Fra Kristiansand gikk vi til Arendal, og ankom tidllig på kvelden. Videre fra Arendal gikk vi kl 08, og gikk direkte til Isegran hvor vi ankom kl 02. Riggen er ikke operativ, så vi har gått for maskin hele veien. Volvoen har altså brukt 5,8 l/timen, noe jeg syntes er hyggelig lite. Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Anjuma Svart 7.Juli.2014 Del på Facebook Svart 7.Juli.2014 Hun ser aldeles nydelig ut Svaap. Gratulerer igjen! :)Hun må da løpe veldig lett i sjøen med det lave diesel forbruket der!? Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Hav Svart 7.Juli.2014 Del på Facebook Svart 7.Juli.2014 Dette var gledelig lesning Ole! Gratulerer så meget med ny skute og håper du får en topp sommer på sjøen! Kanskje sees vi rundt i Hvaler-traktene. Hav Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 8.Juli.2014 Del på Facebook Svart 8.Juli.2014 Jøss, dette hadde jeg ikke fått med meg før nå! For en god nyhet!! Flott at du fikk deg ny skute mens sommeren ennå er ung Skrik ut hvis du trenger en hjelpende hånd til noe, vi har ikke dratt ut på tur ennå. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Gunga Din Svart 8.Juli.2014 Del på Facebook Svart 8.Juli.2014 Gratulerer med ny flott skøyte, Svaap Veldig pene linjer! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Roger jo Svart 8.Juli.2014 Del på Facebook Svart 8.Juli.2014 Gratulerer med en flott båt, NYT båtlivet. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Astor Svart 8.Juli.2014 Del på Facebook Svart 8.Juli.2014 (redigert) Godt at livet smiler igjen. Hvor er din hjemmehavn? Sommeren er i gang. Bruk den! Lagt til. Ser at du skriver Isegran. Redigert 8.Juli.2014 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Svaap Svart 8.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2014 (redigert) Båten blir liggende på Isegran en stund for div arbeid. Jeg har ikke noe verktøy igjen og forsikringsoppgjøret kan ta tid nå som sommeren er igang med ferieavvikling osv.Har fått båtplass på Sandtaket på Hurum, i den ytre havna. Har hatt plass i den indre tidligere, men der var det dessverre ikke ledig. Prøver ut sesongen i første omgang så får vi se hvordan jeg trives./Ole Redigert 8.Juli.2014 av Svaap (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Asch Svart 8.Juli.2014 Del på Facebook Svart 8.Juli.2014 Så gøy å se at du har fått deg ny båt allerede Håper dere får en fin sommer i en flott skute. Sitér dette innlegget Link to post
ulriks80 Svart 8.Juli.2014 Del på Facebook Svart 8.Juli.2014 Gratulerer med ny båt. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 8.Juli.2014 Del på Facebook Svart 8.Juli.2014 Flott, ha en fin sommer. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 8.Juli.2014 Del på Facebook Svart 8.Juli.2014 Gledelig lesning. Flott skute også. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Ternen32 Svart 8.Juli.2014 Del på Facebook Svart 8.Juli.2014 Dette var god lesing Ole, håper du får mye kos i denne :) Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Bøljan Svart 8.Juli.2014 Del på Facebook Svart 8.Juli.2014 Gratulerer! Nydelige linjer i denne skøyta, meget vellykket utforming av baugparti. Har ikke den tradisjonelle bolle fasongen. Denne står nok brukbart på kryssen, antar at den også originalt er utstyrt med klyver på baugspyd. Sitér dette innlegget Link to post
Snikende skeptik Svart 8.Juli.2014 Del på Facebook Svart 8.Juli.2014 Gratulerer så mye en flott og ny båt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.