Jump to content

Prosjekttråd Furuholmen 32 fly- Daewoo Doosan L-136TI, TD MG 509


Ternen32

Recommended Posts

takk takk Zitt, var veldig godt å få ryddet opp i den delen, det var veldig mye der som var langt ifra trygt, har planer senere om å lage til et skikkelig skap også, men det vil koste mer enn hva vi har råd til nå, så det får vente til neste år, men kommer til å bruke det jeg har laget til nå som en mal. Nå blir det å legge kabel ut til punkter for lys, utstyr, tilkoblinga punkter osv. rundt i båten, tidligere var det benyttet veldig mye 2,5 kvadrat, noe som etter min mening er for spinkelt da det blir en del lange strekk rundt omkring, til belysning i salong, kabin, kjøkken og toalett legger nå ut kabel til koblingskinner på hver plass, disse blir nå forsynt med doble 6mm2 kabel altså 2 pluss og 2 minus. det samme også til tv, kjøleskap o.l.

Lanterner, Navigasjonsutstyr stereo o.l blir nå forsynt med 4mm2 kabel. Vi skal også ha ytterliger 2 nye batterier som skal plasseres i baugen for baugpropell, det vil si at det blir totalt 8 batterier i båten, heldigvis er ikke vekt noe tema i denne båten :)

 

Ankervinsj skal også få et høyere tverrsnitt på kabel, der var det tidligere 40mm2 kabel, her skal det oppgraderes til 95mm2.

 

Så det er ennå litt å ta tak i :)

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

Takk for det Gew77 nå har det seg slik at Madamen skulle ha trebåt igjen :) og da var det jo bare å kaste seg over det igjen, og når det gjelder gammel båt så klarer jeg ikke få meg til å stole på at ting er i orden uten å gå over selv, å få el problemer ute på sjøen med fruen og 2 barn vil jeg helst slippe og da er det bare å gå over alt sammen, og når man først gjør det så må alt rives for å komme til alt sammen så da blir det gjerne litt endringer samtidig :)

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

Dette må jo bli i overkant koselig.

Den eneste bekymringen jeg kan komme på, er at du siden også må lage senger til tvilligene som blir født til neste år. :giggle:

Vi får ta den når den kommer Zitt :D

 

 

Hoy hvor det går unna her!!!

 

Kunne godt tenke meg din kompetanse på el-anlegget i min egen båt :-)

 

Følger med med stor interesse - blir veldig bra.

 

 

 

/Ole

Hyggelig å høre Svaap :)

Blir vist til at jeg må lage et par ferdigkoblete skap for noen andre også :) dog disse vil bli laget i teak og se meget mye bedre ut enn hva mitt gjør nå, men selve skapet mitt skal også lages nytt, men fikk ros av en Skipseletriker for måten det var lagt opp på og det er jo hyggelig. :) eneste han mente jeg kunne dobbeltsikre med var å legge inn ett stålinnlegg under kontaktpunkter for å sikre for eventuell varmgang mot treverket :) det vil gjøres når skapet mitt blir laget nytt også

 

 

 

Snegler og snegler. Er i tilfelle en slik en:

 

bilde

Haha, madamen smilte godt her nå SoBo :)

Redigert av Ternen32 (see edit history)

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...