Roger jo Svart 25.September.2014 Del på Facebook Svart 25.September.2014 (redigert) Denne kan brukes som ankerlanterne også, da den tåler regn Har finlest bruksanvisningen med lupe og der står det kun til innendørs bruk og sett lampen på en tørr vannrett overflate. Første gangs lading 8 timer og da lyser den i ca. 6,5 timer ved 100% lysstyrke. Viderelading til indikatorlampen slutter å blinke. Utelampen http://royaldesign.no/viewitem.aspx?ID=81768 Hvor høy er den Fatboy-lampen? Høyde 26 cm og bredde 14,5 cm. Redigert 25.September.2014 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Worry II Svart 25.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2014 Ja, det med ankerlanterne var med et smil bak, men disse blir benyttet på flere og flere utendørs serveringssteder, og de tas sjelden inn når det regner. Men jeg bruker den ikke som det selv, da.. Det har sjelden vært behov for å ha den på mer enn 6-7 timer på max, men min rutine er å lade den når jeg legger meg. Har blitt veldig glad i den lampa ! Madammen også :-) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 25.September.2014 Del på Facebook Svart 25.September.2014 (redigert) Det kan være denne Redigert 25.September.2014 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Worry II Svart 25.September.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2014 He-he, ja men den er 90cm høy og 60 bred. Da snakker vi ankerlanterne :-) Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 4.November.2014 Del på Facebook Svart 4.November.2014 noen som vet hvor lenge den skal lade for å vare toppladet? mistet manualen Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 4.November.2014 Del på Facebook Svart 4.November.2014 noen som vet hvor lenge den skal lade for å vare toppladet? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 4.November.2014 Del på Facebook Svart 4.November.2014 Lite pen lampe i mine auger, men den duger sikkert, so då så. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 5.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2014 Jeg har ikke sjekket. Har tatt den med hjem for vinteren og plassert den på peisen. Der har jeg den på som "Fredags-lampa". Setter den på 50% når jeg kommer hjem fra jobb ved 17-tiden, så lysen den til det er natta ved 24-tiden. Da setter jeg den i mobilladeren min over natta (2,1Amp). Jeg tror ikke det tar så lang tid før den er toppladet, men har ikke sjekket dette på min. Vil tippe på ca 1 time ? Tror det kan være greit å bruke den av og til om vinteren også, som alt annet med batteri. Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 1874 Svart 5.November.2014 Del på Facebook Svart 5.November.2014 Kjøpte oppladbar led-bordlampe fra Jula for en stund siden - skjermen er litt kjip, men den kostet bare 29,- og fungerer greit: http://www.jula.no/catalog/el-artikler-og-belysning/armaturer/utendorsbelysning/solcellelamper/solcelledrevet-bordlampe-led-422457/ Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 5.November.2014 Del på Facebook Svart 5.November.2014 .....og der var to lamper til bestilt. Takk for tipset, Worry! Nå går vi plutselig mot lysere tider! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 5.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2014 (redigert) .....og der var to lamper til bestilt. Takk for tipset, Worry! Nei nå får dere slutte å bestille disse lampene til båten ! (eller driver du med julepresanger, Wiking2.. jeg mener Zitt ) Se heller etter noen fine puter eller pledd Redigert 5.November.2014 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 5.November.2014 Del på Facebook Svart 5.November.2014 Nei nå får dere slutte å bestille disse lampene til båten ! (eller driver du med julepresanger, Wiking2.. jeg mener Zitt ) Se heller etter noen fine puter eller pledd Alt som har med innkjøp å gjøre blir tatt godt hånd om, vær du sikker! Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 6.November.2014 Del på Facebook Svart 6.November.2014 Jeg skulle bestille, men linken http://www.tretti.no/hus-og-hage/belysning/bordlamper/fatboy-9004012 virket ikke lenger. Ikke fant jeg den på hjemmesiden til tretti heller.Utsolgt fra produsent kanskje? Du er flink på reklame Worry... Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
tnorderu Svart 6.November.2014 Del på Facebook Svart 6.November.2014 Du finner den fortsatt hos tretti.no: Fatboy Sitér dette innlegget Link to post
Dorsken Svart 6.November.2014 Del på Facebook Svart 6.November.2014 Kjøpte oppladbar led-bordlampe fra Jula for en stund siden - skjermen er litt kjip, men den kostet bare 29,- og fungerer greit: Noen ganger er designet viktigere enn prisen. Uansett hvor bra lyset er i den - den lampa der skulle jeg hatt en månedlig avgift/kompensasjom fra leverandør for å ha stående i mitt nærvær Sitér dette innlegget Jeg har en dårlig karakter - og den har gitt meg mye glede Link to post
romlingen Svart 8.November.2014 Del på Facebook Svart 8.November.2014 Festina Prøv denne linken: http://www.tretti.no/hus-og-hage/utendors-belysning/bordlamper/fatboy-9004012 Har akkurat kjøpt en lampe derfra.(julegave til båtvenner) Har 2 stk. i båten selv. veldig godt fornøyd med de :-) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 8.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.November.2014 (redigert) Lampa bare koser seg i vinterdvale hos meg :-) Redigert 8.November.2014 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 8.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.November.2014 (redigert) Men,... dere er litt enige ? Om alle t-lys, parafinlamper og stearinlys erstattes med denne eller tilsarene lampe.. Da minsker faren for brann, bittelitt....? ? Redigert 8.November.2014 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 8.November.2014 Del på Facebook Svart 8.November.2014 Strålende........ bokstavelig talt !!! Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 11.November.2014 Del på Facebook Svart 11.November.2014 Takk for tipset Stig, det ble to til oss og en i gave til båtvenner! Dama likte dem veldig godt. Her med fullt lys. Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Guest Avmønstret# Svart 11.November.2014 Del på Facebook Svart 11.November.2014 Noen ganger er designet viktigere enn prisen. Uansett hvor bra lyset er i den - den lampa der skulle jeg hatt en månedlig avgift/kompensasjom fra leverandør for å ha stående i mitt nærvær De lampa har jeg sett i bruk. Lyser godt og ser fin ut. Kan ikke begripe at den koster så lite. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 11.November.2014 Del på Facebook Svart 11.November.2014 Noen ganger er designet viktigere enn prisen. Uansett hvor bra lyset er i den - den lampa der skulle jeg hatt en månedlig avgift/kompensasjom fra leverandør for å ha stående i mitt nærvær De lampa har jeg sett i bruk. Lyser godt og ser fin ut. Kan ikke begripe at den koster så lite. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 11.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.November.2014 Takk for tipset Stig, det ble to til oss og en i gave til båtvenner! Du verden, KOland ! Ja, ikke noe dumt julegavetips til båtfolket, dette. Faktisk til madammen :-) Liker nye skuta de, forresten ! Lykke til med den ! Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 12.November.2014 Del på Facebook Svart 12.November.2014 Sitter i båten nå. Kjøpte to lamper i sommer. Fornøyd med de, gir et koselig preg. Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 13.November.2014 Del på Facebook Svart 13.November.2014 Du verden, KOland ! Ja, ikke noe dumt julegavetips til båtfolket, dette. Faktisk til madammen :-) Liker nye skuta de, forresten ! Lykke til med den ! Takk igjen, liker den selv og :P Kan ikke vente til våren, men sånn er det vel ikke bare jeg som har det! Har savnet litt lys til kortspill på kveldene osv, tror Fatboyene er midt i blinken der, meeen de vil ikke erstatte t-lysene ved vinduene på kveldstid, hvordan ellers få vekk dugg.. Parafinlamper avgir også litt varme og godlukt :D Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.