Jump to content

Mot mørkere tider. Anbefaler denne lampa til bruk i båten:


Worry II

Recommended Posts

Denne kan brukes som ankerlanterne også, da den tåler regn :giggle:

Har finlest bruksanvisningen med lupe og der står det kun til innendørs bruk og sett lampen på en tørr vannrett overflate.

Første gangs lading 8 timer og da lyser den i ca. 6,5 timer ved 100% lysstyrke.

Viderelading til indikatorlampen slutter å blinke.

Utelampen

http://royaldesign.no/viewitem.aspx?ID=81768

 

Hvor høy er den Fatboy-lampen?

Høyde 26 cm og bredde 14,5 cm.

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Ja, det med ankerlanterne var med et smil bak, men disse blir benyttet på flere og flere utendørs serveringssteder, og de tas sjelden inn når det regner. Men jeg bruker den ikke som det selv, da..

Det har sjelden vært behov for å ha den på mer enn 6-7 timer på max, men min rutine er å lade den når jeg legger meg. Har blitt veldig glad i den lampa ! Madammen også :-)

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Jeg har ikke sjekket. Har tatt den med hjem for vinteren og plassert den på peisen. Der har jeg den på som "Fredags-lampa". Setter den på 50% når jeg kommer hjem fra jobb ved 17-tiden, så lysen den til det er natta ved 24-tiden. Da setter jeg den i mobilladeren min over natta (2,1Amp). Jeg tror ikke det tar så lang tid før den er toppladet, men har ikke sjekket dette på min. Vil tippe på ca 1 time ? Tror det kan være greit å bruke den av og til om vinteren også, som alt annet med batteri.

Link to post
Share on other sites

Jeg skulle bestille, men linken

 

http://www.tretti.no/hus-og-hage/belysning/bordlamper/fatboy-9004012

 

virket ikke lenger. Ikke fant jeg den på hjemmesiden til tretti heller.Utsolgt fra produsent kanskje? Du er flink på reklame Worry...

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Kjøpte oppladbar led-bordlampe fra Jula

for en stund siden - skjermen er litt kjip,

men den kostet bare 29,- og fungerer greit:

 

 

Noen ganger er designet viktigere enn prisen.

Uansett hvor bra lyset er i den - den lampa der skulle jeg hatt en månedlig avgift/kompensasjom fra leverandør for å ha stående i mitt nærvær

Jeg har en dårlig karakter

- og den har gitt meg mye glede

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

 

Noen ganger er designet viktigere enn prisen.

Uansett hvor bra lyset er i den - den lampa der skulle jeg hatt en månedlig avgift/kompensasjom fra leverandør for å ha stående i mitt nærvær

De lampa har jeg sett i bruk. Lyser godt og ser fin ut. Kan ikke begripe at den koster så lite.
Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

 

Noen ganger er designet viktigere enn prisen.

Uansett hvor bra lyset er i den - den lampa der skulle jeg hatt en månedlig avgift/kompensasjom fra leverandør for å ha stående i mitt nærvær

De lampa har jeg sett i bruk. Lyser godt og ser fin ut. Kan ikke begripe at den koster så lite.
Link to post
Share on other sites

Du verden, KOland ! Ja, ikke noe dumt julegavetips til båtfolket, dette. Faktisk til madammen :-)

Liker nye skuta de, forresten ! Lykke til med den !

 

Takk igjen, liker den selv og :P Kan ikke vente til våren, men sånn er det vel ikke bare jeg som har det!

Har savnet litt lys til kortspill på kveldene osv, tror Fatboyene er midt i blinken der, meeen

de vil ikke erstatte t-lysene ved vinduene på kveldstid, hvordan ellers få vekk dugg..

Parafinlamper avgir også litt varme og godlukt :D

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...