Jump to content

Mot mørkere tider. Anbefaler denne lampa til bruk i båten:


Worry II

Recommended Posts

  • 1 måned senere...
Guest Avmønstret#

Remiremi: Den var jo pen

 

http://www.hellolumio.com/#hello

 

Nærmeste forhandler i London, http://www.conranshop.co.uk/catalogsearch/result/?q=lumio

 

Kanskje litt dyr, 2 båtpenger.

 

Beskrivelse fra Kickstarter, hvor prosjektet med lampa ble finansiert:

 

https://www.kickstarter.com/projects/lumio/lumio-one-lamp-multiple-forms-infinite-possibiliti

Link to post
Share on other sites

Jeg har en sånn Edison the Petit oppladbar lampe. Skal det røde ladellyset slukke når den er oppladet? På min slukker det ikke etter en natts lading hjemme med lader i veggkontakt.

 

Nei, min blinker under lading, fast når den er opplandet.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Kan jo kansje også nevne at eg kjøpte denne i sommer: http://biltema.no/no/Fritid/Friluftsliv/Belysning/Campinglanterne-LED-24918/

 

Men den er rett og slett ubrukelig. Ikkje lyser den bra, og ikkje varer lyset særlig lenge. bahumbugg.

 

Så det blir nok sikkert heilt supert å få den Fatboyen på plass :)

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte (omtrent) denne: http://www.rusta.com/no/list-med-led-lys-flex-p91951294.aspx - bare en lengre utgave (5m, finner den ikke på websidene der, men de har den i butikken). 12V, så det var tiltenkt båten - men den kom aldri så langt, den jeg kjøpte ble raskt slengt opp langs taklisten på badet - kjøpte 5m forlenger i dag som også kom opp på badet, pluss en til som fortsatt er tiltenkt båten (men som kanskje havner på gangen i stedet). Utrolig lettvint (båndet kommer ferdig med lim på baksiden, alt man trenger å gjøre er å klistre den opp), utrolig praktisk (lyser godt opp med varmt hvitt lys, og når lyskilden er så spredt, blir det lite skygger).

 

De negative sidene ... den kommer med en fjernkontroll for dimming og av/på - en slik fjernkontroll forsvinner jo fort. Den største ulempen er først og fremst at det ser "blodharry" ut ... det passer i utgangspunktet slett ikke inn på min båt, men jeg tenker å finne steder hvor jeg kan lure den inn uten at det blir for oppsiktsvekkende - slik som på "middelalderresturanten" midt i gamlebyen i Tallinn, der finnes det ingen synlige lamper, lampene er gjemt vekk bak noe takhimling, folk flest legger ikke merke til hvor lyset kommer fra.

 

Slike bånd med led-lys får man sikkert kjøpt mange steder, kjøpte en RGB-variant (altså, fargen kunne justeres med fjernkontroll) fra DX allerede for noen år siden, men den ble bare brukt til jul - 5V, og jeg rotet bort strømforsyningen. Tenkte faktisk å bruke den også i båten (først og fremst med rødt lys, for å bevare nattesynet), men kom meg aldri så langt.

Link to post
Share on other sites

Egentlig bare juks - restauranten har ikke kjøkken! Men absolutt et sted man bør ha besøkt minst én gang ...

 

Belysningen jeg snakker om finner man på bilde 6. Studerer man taket nøye, ser man at det er mer lys der enn bare fra stearinlysene ...

Redigert av tobixen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Vi kjøpte to Fatboys Edison,The Petit, men fruen likte de ikke, de ble aldri brukt. Kun laddet en gang, så vi ente opp med en Stelton parafinlame i steden.

Så nå har jeg to stk til salg for 600 tilsammen, + frakt.

Jeg legger de ut på finn.no i neste uke, men legger de ut her først.

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Jeg henger minst et halvt år etter skjema, men nå er jeg på god vei til å rulle ut led-lysbånd. Legger jeg en stripe oppover langs veggene inni skap får jeg god oversikt over hva som er i skapet, og lite skygger. Der det er mulig blir det flott indirekte belysning. Jeg har lagt en stripe på soverom og to på badet. Veldig fornøyd med badet, håper fruen også blir fornøyd.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Da vi var i Rosendal tidligere i uken satte jeg frem denne lampen utpå kveldingen. Det holdt på å enda i katastrofe. Enkelte ble så betatt av den flotte lampen at jeg regner med at noen går rundt med nakkesleng nå og en dame holdt på å gå rett på sjøen.

Det kan selvfølgelig være den flotte båten vår som vekket oppmerksomheten, og jeg ser heller ikke bort fra at det var meg de så på, men jeg heller mest til å tro at det var lampen. :giggle:

bilde

Link to post
Share on other sites

SunBell fra Bright er etter min mening i en annen divisjon. Den har separat solcelle, veldig bra forhold mellom ladetid og brukstid. Den kan monteres som leselampe (kjempelys), "koselampe", taklampe eller brukes som arbeidslys.3-trinns styrkeregulering, robust og stilig. Klarer ikke å legge ut hverken link eller bilder (er på jobb), men anbefaler innstendig et søk. Den selges av XXL og "Enklere liv". Koster litt, men er verdt pengene!

Link to post
Share on other sites

SunBell fra Bright er etter min mening i en annen divisjon. Den har separat solcelle, veldig bra forhold mellom ladetid og brukstid. Den kan monteres som leselampe (kjempelys), "koselampe", taklampe eller brukes som arbeidslys.3-trinns styrkeregulering, robust og stilig. Klarer ikke å legge ut hverken link eller bilder (er på jobb), men anbefaler innstendig et søk. Den selges av XXL og "Enklere liv". Koster litt, men er verdt pengene!

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...