Jump to content

Mot mørkere tider. Anbefaler denne lampa til bruk i båten:


Worry II

Recommended Posts

Guest Avmønstret#

Har Jula lampa på sesong 2. Imponerer fortsatt. Den lyser så lenge jeg gidder å være våken etter mørket har senket seg. Bruker den i cocpitteltet om kvelden og lar den stå og lyse der etter at vi har lagt oss. Så setter jeg den innenfor vinduet til lading om dagen så er den klar til bruk om kvelden igjen. 

 

Ikke leselys eller noe sånt men lyser "trivelig" og nedover. Alt for billig egentlig...

 

https://www.jula.no/catalog/el-artikler-og-belysning/armaturer/utendorsbelysning/solcellelamper/solcelledrevet-bordlampe-led-422457/

Link to post
Share on other sites

Har hatt Fatboy lampa som OP linker til i 2 år og er kanonfornøyd.  Som laget for båt

Enig med bergetun. Vi har også hatt våre i 2 sesonger og de er perfekte i båt. De er solide, kan brukes som leselys på sterkeste trinn og er perfekt som innsovningslys for mørkeredde smårollinger på svakeste. Ingenting som kan knuses og har rimelig fint design, selvom de er litt "plasticfantastic".

Lyser lenge på hver opplading også.

Prisen fra "room21" er omtrent det samme som vi betalte fra "tretti.no".

Anbefales !

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...
  • 9 måneder senere...

@Worry II Leste denne tråden med interesse da vi også trenger mer lys i båten. Jeg vurderer derfor lampen du anbefaler. Men et spørsmål: På bildene du har lagt ut av lampa i bruk, så kan det se ut som om den lyser med et veldig hvitt og kaldt lys ? Eller er det bare bildene ? Hva er inntrykket ditt når du sitter i mørket og ser på lampelyset ditt ? :smiley:

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

dennrick skrev 19 minutter siden:

så kan det se ut som om den lyser med et veldig hvitt og kaldt lys ?

 

Vi har ikke reagert på det med vår "Edison the Petit"  

 

Kjøpte vå i 14, blir brukt og ladet et par gange på vinteren og.

 

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

S/Y Emma skrev for 2 timer siden:

Kjøpte en trepakning for tusen kr. Spent på å sjekke resultatet når det blir mørkt

 

 

Jo men er dette den lille ? Så større ut.. Kommer med noen bilder etterhvert på mini herfra også. Om det er Petit, så bruk kun den originale laderen, eller en på max 1A. Ser noen flere enn meg har smeltet sine :lol:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg berettet at en av mine to sluttet å virke i løpet av kort tid.

 

Nå sluttet den andre å virke. Batterifeil ved lading - batteriet tar ikke til seg lading. Hvis noen har en link til et batteri de har kjøpt og som passer inn, så er det fint. 
 

Da er altså 2 av 2 lamper ute av drift. Jeg gjentar meg selv i at dette ville jeg ikke brukt penger på. Har lignende småbatterier i mye rart som har ligget lengre enn dette og det går helt fint. Men denne lampa tåler altså ikke noen måneder uten å bli brukt. Så lad opp og ut jevnlig er løsningen (hvis det er det som er årsaken) fra sen høst (et stykke etter høstferien) og til våren, frostfritt på kjøkkenbenken på hytta, går ikke.

Link to post
Share on other sites

Jeg var svært nysgjerrig på disse lampene, og var nære ved å kjøpe de. Ikke fordi jeg ikke trodde på kvaliteten, men fordi sønnen min tipset meg om lampa han hadde på rommet sitt. Har lagt ved et bilde her.

 

Tok med et par av de i båten, så får vi se om de tåler miljøet her ute. Lader de på dagen og kjører de på batteri på kvelden. Kan styres med Phillips appen i alle mulig farger på lyset og også med lysstyrke.

 

Har også noen av disse som ikke gir mye lys, men er veldig fine (syntes jeg)😄

 

 

 

 

5A9536D8-6494-4528-B021-510513A80B39.jpeg

5888827C-DB25-4D2C-8A47-CF5DB2F3430F.jpeg

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

nordan family 27 skrev 15 minutter siden:

Jeg berettet at en av mine to sluttet å virke i løpet av kort tid.

 

Nå sluttet den andre å virke. Batterifeil ved lading - batteriet tar ikke til seg lading. Hvis noen har en link til et batteri de har kjøpt og som passer inn, så er det fint. 
 

Da er altså 2 av 2 lamper ute av drift. Jeg gjentar meg selv i at dette ville jeg ikke brukt penger på. Har lignende småbatterier i mye rart som har ligget lengre enn dette og det går helt fint. Men denne lampa tåler altså ikke noen måneder uten å bli brukt. Så lad opp og ut jevnlig er løsningen (hvis det er det som er årsaken) fra sen høst (et stykke etter høstferien) og til våren, frostfritt på kjøkkenbenken på hytta, går ikke.

Jøss, har 2 lamper fra 2015, som har blitt mishandla grovt, manglende lading, hurtiglading osv osv. De funker som bare det ennå, lyser flere kvelder etter en oppladning.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...