Jump to content

Tynne mennesker seiler, tjukkasklubben kjører motorbåt...


KongKing

Recommended Posts

Etter å ha observert båtfolket i et par uker så er det påfallende at de som har seilbåt nesten utelukkende er tynne/normale mennesker. Hos motorbåtfolket er det derimot tett mellom de som har en del kilo for mye...

 

Er det en rasjonell forklaring på dette?

 

Mvh KK - tjukkas i motorbåt

Link to post
Share on other sites

Nei det tror jeg ikke. Men om jeg hadde vært opptatt av slike ting i sommervarmen tror jeg at jeg hadde søkt hjelp hos psykolog

 

:thumbsup: :thumbsup:

 

Lars H.

67kg, snart 71 år, motorbåt

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Men hva er en "seiler"? Er det en familiefar som drar på tur med familien da det er billigere pr. volumenhet enn for en motorbåt? Eller det en som driver seiling for "sporten" skyld? Hva det nå har med sport å gjøre å spankulere rund i en pinnebåt i blaser, vet nå ikke jeg. Så mye fysisk trening fordres vel ikke?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Tror det er mye rett i det trådstarter sier. Seiling er jo litt mere aktivitet, så kanskje det tiltrekker mere aktive folk. De har jo som regel bestandig mark i ræva de aktive :giggle:

 

Jeg er riktignok slank og sprek til tross for motorbåt:) kjører jo vannski et par ganger i året.

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Du kan vel koke kaffe eller noe?

Litt tilbake til trådens tema så er det nok kanskje noe i det. En seilbåt (om du faktisk seiler) er/føles mer aktivt og deltagende enn i en motorbåt hvor man mer bare styrer den veien man vil, slikt vil selvsagt påvirke hva slags folk som velger hva. Om da en større andel motorbåteiere er mest opptatt av å ha det trivelig enn hva man finner i seilbåter er det ikke unaturlig att seilbåteiere ser "sprekere" ut (for om vi snakker om vanlige mennesker som fungerer i hverdagen er det vanskelig å se på mageflesket hvor sprek noen er "i virkeligheten")

Redigert av millisivert (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har nok lagt merke til det samme som ts,men selv om jeg har motorbåt er jeg ikke feit... jeg er bare ikke høy nok.

 

Hadde jeg vært ca 20 cm høyere hadde min BMI vært helt strøken;-);-)

 

Er nok en noe høyere andel "friskuser" i pinnebåt en motorbåt,er vel iitt mer sporty å seile enn å "dorske" rundt i ei dieselpurke.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...