KongKing Startet 26.Juli.2014 Del på Facebook Startet 26.Juli.2014 Etter å ha observert båtfolket i et par uker så er det påfallende at de som har seilbåt nesten utelukkende er tynne/normale mennesker. Hos motorbåtfolket er det derimot tett mellom de som har en del kilo for mye... Er det en rasjonell forklaring på dette? Mvh KK - tjukkas i motorbåt Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 Nei det tror jeg ikke. Men om jeg hadde vært opptatt av slike ting i sommervarmen tror jeg at jeg hadde søkt hjelp hos psykolog Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 Tynne / normale mennesker i seilbåt, og tjukkas / galning i motorbåt? Kanskje JRK har rett? Eller kanskje seilbåtfolket har funnet ungdomskilden? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 Nei det tror jeg ikke. Men om jeg hadde vært opptatt av slike ting i sommervarmen tror jeg at jeg hadde søkt hjelp hos psykolog :thumbsup: Lars H. 67kg, snart 71 år, motorbåt Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
KongKing Svart 26.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 Lars H. 67kg, snart 71 år, motorbåt Ingen regel uten unntak ;-) Kk Sitér dette innlegget Link to post
Tormodnt Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 Jeg er feit og har motorbåt. Syns det ser ut som det er for mye stress og jobb med seil. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 Er det kanskje så mye jobb å seile at kiloene renner av deg? Isåfall så tror jeg at jeg beholder både motorbåten og kiloene Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
oivindg Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 (redigert) Jeg tror jammen det er noe i det trådstarter sier. Skulle ikke forundre meg om seilerne i gjennomsnitt er mer sporty og aktive enn det motorbåtfolket er. Redigert 26.Juli.2014 av oivindg (see edit history) Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Lars H. Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 Men hva er en "seiler"? Er det en familiefar som drar på tur med familien da det er billigere pr. volumenhet enn for en motorbåt? Eller det en som driver seiling for "sporten" skyld? Hva det nå har med sport å gjøre å spankulere rund i en pinnebåt i blaser, vet nå ikke jeg. Så mye fysisk trening fordres vel ikke? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 Om jeg ikke hadde lagt merke til slike åpenbarigheter og tanken ikke streifet meg hadde jeg sluttet å drikke i sommervarmen. :-D Sitér dette innlegget Link to post
Tormodnt Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 Kjenner 2 i min omgangskrets som har seilbåt, de ser nå ut som Kevin klein modeller begge 2, begge skal stadig ha meg med ut i den greia der, men tror ikke jeg duger til annen enn drivanker.. Men i snakka trives vi i alle størrelser! Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 Tror det er mye rett i det trådstarter sier. Seiling er jo litt mere aktivitet, så kanskje det tiltrekker mere aktive folk. De har jo som regel bestandig mark i ræva de aktive Jeg er riktignok slank og sprek til tross for motorbåt:) kjører jo vannski et par ganger i året. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Puffen Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 Jeg har motorbåt. I morgen skal jeg ut med en leid seilbåt. Definerer meg selv som småfeit. Så dette stemmer nok bra. Sitér dette innlegget Link to post
Kappa Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 Enig med Lars H. Forøvrig er det ikke kroppen man ser skillet på... mellom seilere og motorfolk. Angående sistnevnte er det forskjeller. Se på båtene... fra snekker til flybridge. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 (redigert) Hvorfor bo i kjelleren, med båten konstant på skrå, og ikke vite når man kommer frem hvor? Og med klestørken / garderoben på stanga? (Nå var jeg slem. Snart 70, 75 kg og motorbåt!) Redigert 26.Juli.2014 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
pacuare Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 Veldig mange langturseilere er magre, spesielt de som har vært ute i mer enn 5 år. Men det henger mer sammen med lite penger til mat. Sitér dette innlegget Link to post
millisivert Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 Kjenner 2 i min omgangskrets som har seilbåt, de ser nå ut som Kevin klein modeller begge 2, begge skal stadig ha meg med ut i den greia der[...] Da trenger de vel litt flyttbar ballast på rekka Sitér dette innlegget Link to post
Tormodnt Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 Da trenger de vel litt flyttbar ballast på rekka Det kan jeg duge til!! men utover det så er det jaggu ikke mye i en seilbåt jeg har å gjøre hehe Sitér dette innlegget Link to post
millisivert Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 (redigert) Du kan vel koke kaffe eller noe? Litt tilbake til trådens tema så er det nok kanskje noe i det. En seilbåt (om du faktisk seiler) er/føles mer aktivt og deltagende enn i en motorbåt hvor man mer bare styrer den veien man vil, slikt vil selvsagt påvirke hva slags folk som velger hva. Om da en større andel motorbåteiere er mest opptatt av å ha det trivelig enn hva man finner i seilbåter er det ikke unaturlig att seilbåteiere ser "sprekere" ut (for om vi snakker om vanlige mennesker som fungerer i hverdagen er det vanskelig å se på mageflesket hvor sprek noen er "i virkeligheten") Redigert 26.Juli.2014 av millisivert (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 Jeg har seila i drøye 50 år,det er nok en livsstil. Til tross for mine 10kg pr.18 cm. :)) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 Har man råd til motorbåt, har man råd til mat :-) Mvh Bavaria32sport Forøvrig 1.87 høy-81Kg ( gått ned 12 siste året) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Søringen Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 Klipp fra SOS selskapsreisen http://www.youtube.com/watch?v=TJdBP6wIMB4 Paret her må tydeligvis komme fra motorbåt over til seilbåt, men vekta går nok fort ned Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 http://www.youtube.com/watch?v=fHZlfjx0lbA Annet klipp fra samme filmen, men her er det en slank motorbåteier... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 At seilerne blir tynnere av å feriere i seilebåt? he he he! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
nomen Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 Jeg har nok lagt merke til det samme som ts,men selv om jeg har motorbåt er jeg ikke feit... jeg er bare ikke høy nok. Hadde jeg vært ca 20 cm høyere hadde min BMI vært helt strøken;-);-) Er nok en noe høyere andel "friskuser" i pinnebåt en motorbåt,er vel iitt mer sporty å seile enn å "dorske" rundt i ei dieselpurke. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.