Jump to content

Tynne mennesker seiler, tjukkasklubben kjører motorbåt...


KongKing

Recommended Posts

Nei det tror jeg ikke. Men om jeg hadde vært opptatt av slike ting i sommervarmen tror jeg at jeg hadde søkt hjelp hos psykolog

 

Jeg tror heller at et besøk hos optikeren er på sin plass hvis man ikke har lagt merke til det samme som trådstarter! Forøvrig er en ren generell observasjon at antall gravide av begge kjønn i godt voksen alder er sterkt økende eller kanskje det bare er god mat og drikke som gir denne "pondusen"?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Får ikke med meg slike detaljer som kroppsfasong når jeg er ute på fjorden. Folk hilser og er blide, enten det er seilbåt eller motorbåt. Uansett, det er det mellom ørene som er viktigst.

Men på badestranda har jeg registrert at folk generellt begynner å bli en del tykkere. Vi har det for godt og sitter for mye stille.

Før fantes det trebåter og menn av stål, nå er det treskaller i plastbåter.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Skal vel ikke ødelegge myten men seiling er hva man gjør det til. Koster ikke mange kaloriene å slippe ut rullefokka og slå på autopilot, hvis det er måten man ønsker å seile på.

 

Mer tid i krengende båt til/fra havn gir vel også redusert tid til å bygge kalorioverskudd på ordentlig vis med grilling og god drikke. :-)

 

Men den store forskjellen er nok der før valg av båttype.

Link to post
Share on other sites

Jo, hvis du seiler skikkelig.

Hilsen en med 8 års erfaring som seiltrener.

Blæææ! Tull og tøys. hva trengs for å sitte godt og sveive på en vinsj?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Fordelen for oss som har ordentlige(motor)båter er at hverken Hamburgersjapper eller Gourmetresaturanter er langt unna ei heller er vi "Doomed" til å leve på tørrmat eller hermetikk for å unngå utøy i maten og skjærbuk....

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Sveivingen paa vinsjen krever da noen kalorier. Og skal man krysse gjennom trange sund (og det skal man :giggle: ) uten selvslaaende fokk, kan det bli ganske mye sveiving.

 

I Østlandsområdet virker det som "seilerene" sveiver mest på tenningsnøkkelen og skulle det ha seg at de har seilet oppe er vel hovedretten Mariekjeks og brus....

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Fordelen for oss som har ordentlige(motor)båter er at hverken Hamburgersjapper eller Gourmetresaturanter er langt unna ei heller er vi "Doomed" til å leve på tørrmat eller hermetikk for å unngå utøy i maten og skjærbuk....

 

Skjærbuk er vel noe vi andre får (fett-operasjon), du mente vel å skrive skjørbuk. :lol:

Link to post
Share on other sites

Veldig enig med trådstarter!! Tror det kan skyldes noe av dette:

 

 

-Mer fysisk jobbing med seil, skjøter og fall skal justeres, man må kanskje bruke nesten alt man har i krefter noen ganger

-Motorbåtfolk går gjerne i havn når det blir bølger og vind, seilerne går da ofte ut. Denne rullingen gir en slags statisk trening av magemusklene. (Jeg hadde skikkelig 6-pakning etter 3 uker i Atlanteren, folk har spurt om å få bli med på tur fordi de også vil ha noe slikt)

-Tror seilere er lenger ute i båten for hver økt, nattseiling med vaktskifter er ikke SÅ sjelden for seiling på litt lengre turer, det går jo litt tid da, mens motorbåter helst vil helt frem på bare en liten økt. Bare det å sove på frivakt i litt sjø fjerner masse kalorier!!!

-Det er så upraktisk med snacksbolle og brus i cockpiten når det er virkelig morro å værra utpå!!

-På svært mange motorbåter er kjøleskapet plassert like under/ved siden av/bak styreplassen, i seilbåter må man som oftest ned i kjelleren for å finne det.

 

-Og vi svetter ekstra mye når vi møter innpåslitne motorbåter som ikke skjønner begrepet "vis hensyn". :yesnod::giggle::lol::sailing:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


"Båter" er av TRE.... ;-)


SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Link to post
Share on other sites

Veldig enig med trådstarter!! Tror det kan skyldes noe av dette:

 

 

-Mer fysisk jobbing med seil, skjøter og fall skal justeres, man må kanskje bruke nesten alt man har i krefter noen ganger

-Motorbåtfolk går gjerne i havn når det blir bølger og vind, seilerne går da ofte ut. Denne rullingen gir en slags statisk trening av magemusklene. (Jeg hadde skikkelig 6-pakning etter 3 uker i Atlanteren, folk har spurt om å få bli med på tur fordi de også vil ha noe slikt)

-Tror seilere er lenger ute i båten for hver økt, nattseiling med vaktskifter er ikke SÅ sjelden for seiling på litt lengre turer, det går jo litt tid da, mens motorbåter helst vil helt frem på bare en liten økt. Bare det å sove på frivakt i litt sjø fjerner masse kalorier!!!

-Det er så upraktisk med snacksbolle og brus i cockpiten når det er virkelig morro å værra utpå!!

-På svært mange motorbåter er kjøleskapet plassert like under/ved siden av/bak styreplassen, i seilbåter må man som oftest ned i kjelleren for å finne det.

 

-Og vi svetter ekstra mye når vi møter innpåslitne motorbåter som ikke skjønner begrepet "vis hensyn". :yesnod::giggle::lol::sailing:

 

Siden jeg er ekte "norlenning", så har jeg lov å bruke saftige gloser:

"Det er fan ta mæ et slit å bøye ræva ut av stilling fra pilotstolen bare for å huke tak i enda ei flaska øl" ! Så kom ikkje hær med toillsnakk ! Førbainna guttekvalpa. Få dåkker et liv!

Redigert av TasleT (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Blæææ! Tull og tøys. hva trengs for å sitte godt og sveive på en vinsj?

 

Det er nok ikke helt uten grunn at uttrykket vinsjgorilla brukes om en som har ansvar for vinsjen ombord i en seilbåt. Hva som trengs vil du få svaret på ved å ta imot en invitasjon fra en seiler/seilbåt og prøve det i praksis så tipper jeg det ikke vil være nødvendig å besvar spørsmålet ytterligere! :lol:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Det finnes et gammelt ordtak som sier "tjukk og lubben er beste gubben". Da må vel konklusjenen utfra denne tråden bli at motorbåtfolk er triveligere en seilbåtfolk da

 

Fra spøk til allvor. Om vi kokluderer med at seilbåtfolk faktisk er slankere. Gjør det de lykkeligere?

Link to post
Share on other sites

 

 

Fra spøk til allvor. Om vi kokluderer med at seilbåtfolk faktisk er slankere. Gjør det de lykkeligere?

 

Tja, kanskje ikke, men begrepet "trøstespising" er kanskje ikke så utbredt hos seilere? For oss så tar det også så mye lengre tid å komme seg til steder med McDonalds/Burgerking, ja, de har som oftest stengt når vi kommer frem..... :pray::giggle::lol::headbang::sailing:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


"Båter" er av TRE.... ;-)


SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Link to post
Share on other sites

Er det en rasjonell forklaring på dette?

 

Mvh KK - tjukkas i motorbåt

Tror nok mye bunner ut i at motorbåt folket er generelt sett er både latere og lever ett betydelig usunnere liv enn seilere. Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Seilere er asosiale (og gjerrige) og vil heller ligge i uthavn og spise tangsuppe og selvfisket enn i en klase med andre i gjestehavn med restaurant og butikk.

 

Problemet blir da at de ikke får vist frem sin sunne livsstil så av og til legger de seg på svai, lårer sine kajakker 0630 og og iført riktig teknisk treningstøy og grisedyre padlevest padler de desperate treningsrunder for at de siste motorbåtfolkene som ikke har lagt seg skal se de. Men viktigst, de andre seilerne.

 

Om de mot formodning ligger mot land så jogger de slankt og veltrent mens de later som det er noe de gjør hver morgen. Kona løper foran og mannen bak mens han lurer på hvor mye chablis han må lure i fruen i kveld for å få se henne uten treningstøy, men han vet jo at treninga gjør henne så trett at hun bikker etter 2130 uansett. Og siden hun er livredd for at VHF kabelen i masta skal avsløre usømmelig aktivitet må det minst blåse kuling før muligheten byr seg. Det er ikke meldt vind i kveld..

 

Han tenker litt på den smålubbene, deilige og blide motorbåtkona han møtte på kaia mens han sakker litt akterut, svetten renner ned i øynene opp bakken og den slanke seilerkona roper halvsurt at han sikkert drakk for mye chablis etter hun la seg kvelden før.

Redigert av Avmønstret# (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...