Jump to content

Hentetråd P460 Athen-Fredrikshavn-Tanumstrand


Vedvards

Recommended Posts

Gratulerer med fin båt og vel gjennomført hentetur! :flag_bp:

Kan tenke meg det var frustrerende og kaldt å sitte der oppe på fly under overfarten da døra gikk i vranglås.

 

Jeg lurer på hva de gjorde med akslingene dine der nede? ble de dreid ned og sveiset, eller dreid ned og kadmiert?

 

bilde

 

Kanskje du har et bilde som viser skadestedet på akslingen etter utført rep også?

Link to post
Share on other sites

Flot og medlevende skildring! BP når det er bedst. Det var en tur, du nok ikke glemmer foreløbig og man skal bestemt ikke spøge med underafkøling. Godt at det gik godt og nyd båden og livet! Glæder mig også til at høre om de første ture når sommeren vender tilbage og I rigtig kan få det fulde udbytte af herlighederne.

Link to post
Share on other sites

 

Kan tenke meg det var frustrerende og kaldt å sitte der oppe på fly under overfarten da døra gikk i vranglås.

 

Jeg lurer på hva de gjorde med akslingene dine der nede? ble de dreid ned og sveiset, eller dreid ned og kadmiert?

 

-----------------------------------

 

Ja, Navid. Det ble etterhvert en kald fornøyelse, særlig med å tenke på de varme tørre klærne inne i båten

 

Når det gjelder akslingen, så er den sveiset og rettet opp (i følge faktura). Har dessverre ikke bilder av den etter reperasjon.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Dette var en tråd jeg ikke har sett før, morsomt at denne er tatt frem igjen, da temaet er blitt meget aktuelt for meg selv. Her er det mange gode tips og råd i tråden. 

Jeg er nå på utkikk etter en Flybridge båt i samme størrelse/type. Jeg har ikke kommet så langt i prosessen enda, så modell og merke er ikke bestemt enda, men noe rundt 43-48 fot fra midten av 2000 tallet er det jeg ser på for øyeblikket. I utgangspunktet ikke for å spare så mye penger, men utvalget er jo helt supert nedover. 

 

Håper jeg kan få noen tips av trådstarter når tanken har modnet enda mer :)

 

/Chaos

Høne, øl og hornmusikk!

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Jada, bare å spørre, så svarer jeg så godt jeg kan.

Husk å sjekke ut selgende agent - hvor seriøse er de?

Kost på deg en survey av båten. (ca 1500 euro)

Benytt advokatfirma til å foreta alle kontrakter, alt med penger og få sjekket om det er gjeld på båten og ev. få den avregistrert der den er registrert. (ca 2000 euro)

 

Skulle jeg fraktet min en gang til, tror jeg det hadde blitt med båt. (46ft)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...