Jump to content

Hentetråd P460 Athen-Fredrikshavn-Tanumstrand


Vedvards

Recommended Posts

Etter kl 20.00 på lørdag så skal det roe seg ned iflg yr. Da er vinden helt nede i frisk bris 11m/s fra vest her på Lindesnes. Jeg tror jeg hadde ventet til mandag eller tirsdag. ;) Det er vel det som er realistisk også - siden det skal monteres endel. Blir interssant å se hvordan det går. Uansett en fin tråd dette. TviTvi :)

Link to post
Share on other sites

Alt vel, bortsett fra en liten skade på kjølen under transport. Dette utbedres i morgen på Glogaus regning. Da båten ble sjekket av tollerene i Patras, før den kjørte på fergen til Italia, fant de to flyktninger i motorrommet og en på fly. Sjåførens rekord er 7. De står i skogholdt hvor bilene må kjøre sakte og hopper på i fart.

Link to post
Share on other sites

Nesten så du fikk maskinister og styrman ferdig levert på kjøpet ;-)

Tragiske omstendigheter for flyktningene. Var alt ok inne i båten etter at tollere og "gjestene" hadde vært. På besøk?

 

Stod den så lavt på hengeren at den har subbet i en dump eller noe slikt?

Ønsker deg lykke til på ferden videre. Husk å hold oss oppdatert, gjerne med bilder om du har tid og anledning :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

spennende dette med transport i og utenfor EU, har mine uttallige turer på kontinentet selv, og har hatt både 1 og 5 personer ombord på tralla, samt narkotiske stoffer som er plassert der..

Ikke bare bare og bli stoppet uskyldig da :)

Lykke til med resten av reisen

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Da er første dag i Hirtshals over.

 

Den startet med båtens ankomst

 

bilde

 

 

Deretter ble nøyaktige mål av båten tatt og støttene rigget til

 

bilde

 

Så var det å plassert kran og lastebil riktig i forhold til hverandre

 

bilde

 

 

Løftet er klart til å begynne, men kranen gir pipelyder fra dachboardet...... vi har fått oppgitt en vekt på 14 tonn, mens kranen viser en vekt på 17 tonn...

Elektronisk overstyring... eller lignende, gjør at kranfører kan kvittere for overlast og kranen går i musefart. Dette løftet tar tid

 

bilde

 

Selv om det gikk sakte var det presist og kontrollert.

 

Nå starter monteringen i morgen tidlig og båten forventes sjøsatt i morgen ettermiddag.

 

Bare så synd med det været som er meldt. Ønsker ikke å ta noen risk, så i verste fall returnerer vi hjem på søndag, uten båt....

Link to post
Share on other sites

Nesten så du fikk maskinister og styrman ferdig levert på kjøpet ;-)

Tragiske omstendigheter for flyktningene. Var alt ok inne i båten etter at tollere og "gjestene" hadde vært. På besøk?

 

Stod den så lavt på hengeren at den har subbet i en dump eller noe slikt?

Ønsker deg lykke til på ferden videre. Husk å hold oss oppdatert, gjerne med bilder om du har tid og anledning :-)

----------------------------------

 

Gjestene hadde ikke kommet seg inn i båten, så der var det bare fotmerker på teppet etter tollerene :headbang:

Båten sto på kjølen på hengeren og det må ha vært noe som har blitt liggende under kjølen, uten at noen har lagt merke til det.

 

Sjåføren hadde ingen betenkeligheter med å si at dette kom fra transporten, så da blir det nok en enkel sak :yesnod::pray:

Redigert av Vedvards (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for oppdateringen og bilder :-) Føler spenningen din nå :-)

Godt å ha med seriøse folk å gjøre i alle ledd, det er sikkert.

 

Ang været, så får dere bare se an. Roer deg seg til Søndag blåser dere fort over til Bästkusten. Bare sjekk at alt funker før dere setter av sted :-)

 

Gleder meg til å følge resten av tråden :-) Har kjørt båten til Son i dag. I morgen blir det opptak og sessongslutt for min del. Da er det bare å spenne seg fast i godstolen og følge hentetråder resten av vinteren :-)

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Da blir det ikke noen tur hjem i helgen. Det var litt korrosjon på den ene akslingen og jeg valgte å få dette reparert mens båten er på land og fagfolk er rett rundt hjørnet. Denne blir ferdig til tirsdag. Det er ikke mere enn at de trodde de ville fått det tett nå, men det ville bli vannlekkasje senere. Egentlig helt utrolig hvor mange verft det er i Hirtshals. Her ligger det båter i alle størrelser i slipp og på vann. Spesialverksteder av alle slag. De sier at norske fiskebåter kommer hit for alle typer reparasjoner.

Link to post
Share on other sites

Det er ikke min erfaring Motstrøm, heller tvert i mot. Det er dyktige fagfolk både i Hirtshals, Fredrikshavn og Skagen. Jeg ligger i skrivende stund i dokk i Skagen og det er (som vanlig) super service og godt arbeid til en fornuftig pris


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...