Jump to content

Framtia - nytt kapittel


Framtia

Recommended Posts

  • 3 uker senere...

Da er endelig den store uka her. Mye å tenke på før henteturen kan starte, men nå er det meste på plass. Flyr ned på torsdag morgen og båten skal da gjennomgås med verftet. Om det er mangler har de fredagen på seg til å ordne det viktigste. Selv skal jeg montere VHF og AIS-transponder. Fredag kveld kommer en bil med utstyr og mannskap. Bli så å sette på seil og gjøre sjøklart før hjemreisen starter lørdag. Målet er å være hjemme på Storsand tirsdag 31/3. Distansen er 300 NM, så det bør være greit om værgudene er snille. Kommer vel til å legge ut noen oppdateringer og bilder her i tilfelle noen vil følge med på reisen

 

:flag_bp:

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Flott båt Framtia. Ønsker dere god tur hjem, og en fantastisk sommer med ny båt. Vi har bare 5 timer igjen til vi er hjemme nå. Skal bli fint, men samtidig litt vemodig etter 12 fantastiske dager langs kysten. Kan vel også melde at vi har bekket 15 knop i "gamle" Framtia, men det var noe medstrøm så vi har fortsatt et stykke igjen :-)

Link to post
Share on other sites

Varsel uden nu om kuling med vindstød af stormstyrke mandag:

 

Mandag stormende kuling på Vestkysten

I forbindelse med et lavtryk, der mandag ligger over den sydlige del af Skandinavien, ventes i hele landet en blæsende dag med op til kuling fra vestlige retninger. Mest blæsende bliver det langs Vestkysten hvor man en overgang kan forvente middelvind af stormende kuling. Generelt vil der for hele landet kunne forekomme kraftige vindstød, der stedvis vil kunne nå stormstyrke.

 

Meteorolog Lars Henriksen, torsdag den 26 marts kl. 13.15.

Link to post
Share on other sites

kjærlighet ved første blikk.. bilde

Wow! Den ser lekker... og rask ut :-)

 

Gratulerer så mye og riktig god tur hjemover. Hvor starter turen fra foresten? Blir det noe action på MarineTraffic for oss stakkarer med båten på land?

 

Tipper du har en ganske spesiell følelse nå. Urørt, eskeny båt som bare du får love til å pakke ut og rive av plasten på, hehe

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Takk alle sammen! Dagens overlevering gikk helt supert. To små skjønnhetsfeil funnet, og verftet tar disse kl 0700 i morgen tidlig. X-yachts bød så på middag og rødvin i ettermiddag, og nå er jeg omsider klar for å senke meg ned i sofaen. Jeg må si at dette har overgått alle forventninger. Det tekniske ombord er imponerende, og oppfølgingen like så.

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

Hjemreisen starter lørdag morgen, og jeg monterer AISen i morgen. Kommer også til å bruke mAIS, posisjonen finner dere ved å føle lenken i signaturen min.

Redigert av Framtia (see edit history)

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...