Jump to content

Framtia - nytt kapittel


Framtia

Recommended Posts

absolutt Nirvana!

 

Travel dag i dag.

 

en av grunnleggerne bød på god drkke før lunch

bilde

 

Ryddet litt

bilde

 

monterte VHF og Ais. Sistnevnte gir en feilmelding og jeg har gitt opp å få orden på dette før hjemreisen. Heldigvis er mottaket av signaler ok.

 

mannskapet dukket opp (han til venstre)bilde

 

avreise i morgen etter litt handling på formiddagen.

Redigert av Framtia (see edit history)

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Det er en nydelig følelse å ligge i køya i ny båt, første overnattinger, ligge å titte på detaljer i taket, lampe, interiør. Lå hånden gli langs skrågsidens innside, kjenne overflatene, luktene, sanse, lydene og gjenta for seg selv: "dette er min båt. så fin den er! vi skal få det fint sammen".

 

Og så sovner man med et smil.

 

Hell og lykke på reisen!

Link to post
Share on other sites

Stemningen på bildene sier alt. Lykke!

Jeg er jo en motorbåtman, men den båten din vekker ett eller annet i meg.

Rett og slett griselekker :-)

 

Haderslev. Er det der verftet ligger også? Er det et sted du tror det er verdt å stikke innom om man er i de trakter med båt?

Ser du kommer ut ved Årøsund. Vekker minner hos meg og. Flotteste været og fineste dagen vi hadde på hele turen da vi passerte der.

Har et sug etter å komme tilbake til den sydlige halvdel av DK og kanskje ta en runde slik Tom Rør gjorde i fjor.

 

Har forstått at Framtia II er en rimelig sprek sak. Er den mer dyptgående enn den forrige? Husker det ble nevnt i den andre tråden at det var marginalt med dybde ut av Storsand med Framtia 1 da det var veldig lavt vann.

 

God tur hjemover. Grønn av misunnelse som vanlig :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...