Jump to content

Framtia - nytt kapittel


Framtia

Recommended Posts

ikke sjelden jeg tenker at jeg heller burde drevet med skreifiske fremfor regatta baatsman :lol:

 

Her er et par bilder fra nettet så lenge. Baugspydet i karbon har jeg ikke sett meg råd til (30.000 for 50 cm). Kommer vel til å vurdere å få laget noe i stål kanskje, selv om det så klart vil veie litt mer.

 

bilde

 

bilde

Redigert av Framtia (see edit history)

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

En liten oppdatering:

 

Alle spesifikasjoner er nå endelige, og byggestart blir rett over jul. Ble en noenlunde nøktern spec, men noen godsaker fant jeg rom for:

 

sprayhood + cockpittelt (dekker fremre del at cockpit, mens rattene og storseilskjøtet er utenfor)

elwinsj til storseilfall

gennakerutstyr

Code0 fall

Åpninger i rekka

rekker på hyttetaker

oppgradert motor til Yanmar 54HK, med treblader foldeprop.

finert interiør, og sort corian benketopp

3 bluss komfyr

Ekstra kjøleskap

Ekstra kryssholt (nedfellbare)

Cockpitbord

Instrumentpod'er ved hvert ratt med plottere og instrumenter

Dieselvarmer (D5) med kontrollenhet i senga forut, isolerte slanger

batterimonitor

sinksaver

ekstra batteri

pluss noe småtteri.

 

Har ikke tatt med stereo, VHF, AIS, det kjøper jeg selv og monterer asap.

 

Er lovet noen bilder fra byggeprosessen (blir delt her). Seil er også satt i produksjon (storseil, fokk, A4 og A0 + lazybag).

 

Båten skal hentes fredag før palmehelga, så da blir det kombinert påske/hentetur. Det som gjenstår ellers er betalingen, noe som har blitt mer spennende enn forventet grunnet svekkelsen av den norske krona. Heldigvis fikk jeg vekslet mye på et tidlig tidspunkt, men uansett blir det en del dyrere enn opprinnelig tenkt.

 

ellers er det jo litt moro at av de 109 fullførende i ARC - cruicing divisjonen så var det to XP-44, og de endte på hhv 2 og 4. plass: https://www.worldcruising.com/content/S635546910791519450/ARC2014%20Overall%20Results%20by%20Division%20-%20Final.pdf

Redigert av Framtia (see edit history)

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...