Jump to content

Prosjekt: Vinterprosjektet 1987 Rana 530 DC


Langheim

Recommended Posts

Veldig flott båt etter mye bra utført arbeid!

:)

Og da fortjener den bra bilder: Legg mobilen på tvers neste gang du filmer, så får vi se mye mer av prakten og omgivelsene i breddeformat!

:D

 

Takk :smiley: , ja videoen ble nok ikke bedre av mitt første forsøk på å laste opp film på youtube  :giggle: Kommer nok litt mer video etter langturen som er planlagt på lørdag med familien. Ungene gleder seg i alle fall en hel haug til endelig å komme ut i båten igen, da far har brukt litt drøyt mange timer på verkstedet i det siste  :lol:

Link to post
Share on other sites

På min båt henger ikke motoren helt nedpå "ripa" baki der. Er da heller ikke nødvendig da den er skrudd fast med 4 bolter tvers gjennom akterspeilet. Dette ble utført på lokal båtpushershappe av kapable folk. Har i grunnen ikke lagt merke til åssen motoren står, men 40 hester på min samt montering og propellvalg er perfekt. (jeg har en halvplaner)

Og nå er det til og med rennende vann i byssa, så jeg er klar for en sesong uten fiskeblod på puselankene. :p

 

Nydelig båt du har!

Hei Vidar,

 

Jeg tok motoren et hakk lenger ned, den henger fortsatt ikke helt ned på "ripa" og kavitasjonsplaten ligger nå "nesten" flush med bakkanten (litt under) . Fikk den opp i 24/25 GPS knop med 3 staute karer ombord 

og ca 27/28 med kun meg ombord da lå jeg på rundt 5800-6000 rpm på begge turene. har en 14" stigning på propellen. Så jeg vil tro jeg har fått et relativt bra oppsett nå  :clap:

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...

Har kontaktet PW Plastservice, men de kunne ikke hjelpe meg. Har 2-3 ganger sendt e-mail og fortalt at jeg vil skifte nåværende seter og spurt Rana om pris på setene før jeg ev bestiller, men får ikke noe svar på det. Ser ut som at ordet service er ukjent der.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...