Jump to content

Hvilken type/merke er denne båten?


kjeb

Recommended Posts

Bare en vill gjetning, men basert på linjene kunne man fristes til å tro at det er en hjemmelaget båt. Alt ser liksom så enkelt ut, rent konstruksjonsmessig. Du vet ikke om den har vært registrert noen gang da, så du evt. kan sjekke i båtregistreret hva slags opplysninger som ligger der om den?

Link to post
Share on other sites

Hei kjeb, og velkommen på sidene!

Med litt jobbing kan du få deg en kjekk båt utav dette skroget. Jeg er enig med Baatdilla her ovenfor, tror dette er en "one of" båt, altså selvbygget av noen. La ikke det skremme deg fra prosjektet!

Lykke til.

mvh

JanS

Redigert av JanS/ m/y Gygra (see edit history)

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Akterspeilet er orginalt.Motoren er fra 1967 og har dynastart.

Traktoren fulgte ikke med den fikk jeg av bestefaren min.

Det er en Hanomag R-12. 1958mod.

1 sylinder på 12 aggresive hester.

Orginale dekk og lakk aldrig løsnet en skrue går som en klokke. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Hei.

 

Noen her som vet hvilken båt dette er??

Ikke vet jeg,men det hadde vært interessant å finne ut av.... :confused:

 

Bilde

 

Forstår det slik at man skal søke opp gamle tråder å poste i, som omhandler aktuelt emne, i stedet for å lage en ny. Håper jeg har gjort det riktig nå da... :smash:

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Noen her som vet hvilken båt dette er??

Ikke vet jeg,men det hadde vært interessant å finne ut av.... :confused:

 

Forstår det slik at man skal søke opp gamle tråder å poste i, som omhandler aktuelt emne, i stedet for å lage en ny. Håper jeg har gjort det riktig nå da... :smash:

<{POST_SNAPBACK}>

Var det ikke Goldfish som annonserte i fjor at de ville bygge en "Walkaround" med overbygg, basert på 32 foteren ??

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Var det ikke Goldfish som annonserte i fjor at de ville bygge en "Walkaround" med overbygg, basert på 32 foteren ??

<{POST_SNAPBACK}>

Det er mulig, men 32-foteren (Sportcruiser??) har et høyere fribord og er ikke en rib-type båt.

Så jeg tror ikke det er en Goldfish. Styrehuset ligner litt på en Skibplast 730HT, men dette må i så fall være en Skibplast på steroider... :lol:

 

Det kan heller ikke være Gozzi eller Stormway rib, styrehuset er for stort. Så da vet ikke jeg.. :confused:

Link to post
Share on other sites

Bilde

Det må være en "bastard" - etter min mening (ikke slå, ikke slå, Brutus!!! :wink: ). Hverken det ene eller det andre. Makan til stilbrudd, eller blanding av hummer og kanari.........!?!

 

Unskyld bastard30000 - dut har ikke fortjent at navnet ditt blir missbrukt til å beskrive dette "fartøyet".... :rolleyes: For "båt" kan man vel knappest kalle det........ :wink:

 

Understreker at dette er min egen personlig mening (som er delvis farget av at jeg liker tradisjonelle linjer på en båt) og beklager sterkt hvis jeg har tråkket noen på labben med min yttring :wink: !

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Det må være en "bastard" - etter min mening (ikke slå, ikke slå, Brutus!!! :wink: ).

Nei, men jeg kan fikse deg en rep. øvelse, hva med Kosovo eller Liberia, det er kjempefint vær der.

Jeg tar over plassen din i Vraktangen Dram & Lutefisklag så lenge.. :lol::wink:

 

 

Hverken det ene eller det andre. Makan til stilbrudd, eller blanding av hummer og kanari.........!?!

Synes båten er ganske fin jeg, kunne faktisk tenkt meg noe i den duren. Lukket med et sjøsterkt skrog. Kanskje litt kjedelig i helt hvitt. Men nå er jeg kanskje den mer pragmatiske typen da :smiley:

Link to post
Share on other sites

Jeg kunne ikke holde meg, bare måtte ha enda et båtprosjekt :wink:, denne gangen ble det ei plastsjekte jeg kjøpte sammen med en kamerat, selgeren mente det var en Nidelv, men var usikker på hvilen modell det er, vi lurer på om det kan være en Nidelv 22? men er usikre, noen forslag?

Skal ta noen bedre bilder når jeg kommer hjem.

 

Her er noe bilder selgeren har tatt:

Bilde

 

Morten

Link to post
Share on other sites

Det er ikke en Grimsøysnekke eller ett gamelt KB skrog da? Det ligner fryktelig på en av de gamle snekkene mine. Da jeg kjøpte den fikk jeg beskjed om at det var en KB med sjømann overbygg, Hjemme støpt. Men traff ett hyggelig par på Edholmen med identisk skrog og de hevdet hardnakket at det var en Grimsøysnekke. Legger ved ett bilde av "gamlemor". Forøverig en veldig god sjøbåt sammenlignet med Sjømenn. (har hatt ett par av de og...)

 

Bilde

 

Haabet

Redigert av Haabet (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skroget er absolutt ikke noe originalt Nidelv vil jeg påstå.

Måtte såfall vært hjemmestøpt som "Nidelv"

Vinduene ser for meg ut som en blanding av Sjømann og Nidelv..

Litt vanskelig å bedømme ut i fra det bildet :)

 

Lykke til..

"...the only way to maintain a moderate sum of happiness in this life, is not to worry about the future or regret the past too much."

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...