Jump to content

Hvilken type/merke er denne båten?


kjeb

Recommended Posts

Riva har også lansert en ny modell uten elgdekk. Den heter Riva 68 EGO. Mulig den passer bedre?

 

He, he - Riva 68 EGO må jo passe fortreffelig for Skipper Worse. Men jeg synes dog at fordekket er noe avrundet så det er kanskje ikke helt ideelt til det nødtørftige antall blondiner. men soldekket akter rommer jo noen det også....

 

Bilde

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Men jeg synes dog at fordekket er noe avrundet så det er kanskje ikke helt ideelt til det nødtørftige antall blondiner. men soldekket akter rommer jo noen det også....

Som det fremgår av bildet er fordekket blondinnesikkert ved at det har en såkalt "blondinnegrop" ved at det er en høy kant langs dollbordene. Om blondinnene da sklir av (!) det noe runde fordekket kan nok Skipper Superadmiraln enkelt plukke de opp uten at de blir våte
Link to post
Share on other sites

Som det fremgår av bildet er fordekket blondinnesikkert ved at det har en såkalt "blondinnegrop" ved at det er en høy kant langs dollbordene. Om blondinnene da sklir av (!) det noe runde fordekket kan nok Skipper Superadmiraln enkelt plukke de opp uten at de blir våte

"Blondiner har ikke lov at tro, tenke, anta eller formode. Dog skal det være dem tillat at ta seg til lands ved svømming om de skulle falde i vandet."

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Som det fremgår av bildet er fordekket blondinnesikkert ved at det har en såkalt "blondinnegrop" ved at det er en høy kant langs dollbordene.

 

Det la jeg faktisk ikke merke til, stirret meg blind på de to sølvskimrende kurvaturene hun er utrustet med....

 

Men det går jo nå opp for meg at Marex'en min også har "blondinegrop" (hvilket fantastisk uttrykk) så jeg får vel endre beskrivelsen av båten i Erfaringsdatabasen. Ikke det at jeg så langt har hatt noen praktisk nytte av den, kan ikke huske at den ennå har fanget opp noen avtrillende blondiner.....

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

"blondinegrop" (hvilket fantastisk uttrykk)

Helt gratis og fritt til bruk - i overenstammelse med reglene for copyright her på Baatplassen. Mulig vi skal innføre det som begrep i båtbransjen (tenk deg den du med Karita :wink: )

Jeg tok en rask sjekk med Sportcruiserfabrikanten Windy

Nye 52 Xantos som lanseres sent i år har en marginal blondinnegrop

Bilde

 

Mens 58 Zephyros er noe mer hensiktsmessig utformet her - men akk nei.

Bilde

Mulig vi må se oss tvunget til å sende et skriftlig brev til direksjonen der.

Link to post
Share on other sites

Mulig vi må se oss tvunget til å sende et skriftlig brev til direksjonen der.

Enig. På slike båter burde det være krav til egnet blondinnegrop for å få CE-godkjenning. :yesnod:

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Helt gratis og fritt til bruk - i overenstammelse med reglene for copyright her på Baatplassen. Mulig vi skal innføre det som begrep i båtbransjen (tenk deg den du med Karita :wink: )

Jeg tok en rask sjekk med Sportcruiserfabrikanten Windy

Nye 52 Xantos som lanseres sent i år har en marginal blondinnegrop

Bilde

 

Mens 58 Zephyros er noe mer hensiktsmessig utformet her - men akk nei.

Bilde

Mulig vi må se oss tvunget til å sende et skriftlig brev til direksjonen der.

Mulig jeg vinner viking lotto idag eller neste lotto lørdag? Kryss i finger!! kjøper den!!

Mvh At-le :cool:

Link to post
Share on other sites

Enig. På slike båter burde det være krav til egnet blondinnegrop for å få CE-godkjenning. :yesnod:

 

Uten å sammenligne ytterligere med de av Bitteliten ovenfornevnte sikkert udmerkede Windy modeller så er jeg da den stolte eier av en skute som fullstendig stiller de tidligere nevnte Windy modeller i skyggen mht å tilfredstille fremtidig CE-godkjennings krav til "blondinegrop", slik bildet her viser:

 

Bilde

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Mulig jeg vinner viking lotto idag eller neste lotto lørdag? Kryss i finger!! kjøper den!!

Mvh At-le :cool:

Vet nimen ikke om det holder At-le. 58 koster 11-12 mill. Men det er inkl vaskemaskin tror jeg.

52 har jeg hørt skal koste 8-9 mill - men den blir registrert på LOA 14,99 - dvs akkurat under D5L kravet. Ikke helt uten grunn tror jeg :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Uten å sammenligne ytterligere med de av Bitteliten ovenfornevnte sikkert udmerkede Windy modeller så er jeg da den stolte eier av en skute som fullstendig stiller de tidligere nevnte Windy modeller i skyggen mht å tilfredstille fremtidig CE-godkjennings krav til "blondinegrop", slik bildet her viser:

 

Bilde

Slik ser denne båten ut i dag. Nidelv 33

Bilde

 

Sjekk den blondinnegropa á!

Bilde

:lol:

Link to post
Share on other sites

Hva mener du ? At enkelte førerkortløse potensielle båteiere, har mer penger enn vett ? :lol:

 

 

 

Suzuki

Snakk for deg sjøl du Suzuki :wink:

Nei - jeg tenkte vel mer at det hadde vært usedvanlig dumt av Windy å lansere en ny stor båt som var 15,01 meter LOA. Det er solgt over 10 Windy 58. Hvor mange finnes i Norge? En finnes det - den ble opprinnelig solgt til noen nordmenn i Frankrike - men nå skal de visstnok ta båten hjem. I das grosse Aussland kjøres jo gjerne store båter av en skipper, mens eieren sitter på FB'en og nyder en cigar og et par blondinner på frdekkamet. W58 er designet for å kjøres av eieren selv - med familien på dekk - i ekte norsk tradisjon :wink: (av en eller annen grunn ser jeg for meg en mann rundt 50 år og en kone på rundt 30 og to små barn :rolleyes: )

 

Har hørt rykter om at de som selger Windy har store forhåpninger til salget av den nye W52

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har hørt rykter om at de som selger Windy har store forhåpninger til salget av den nye W52

Ikke uten grunn. De har for ganske kort tid siden sikret seg en storkunde med uhelbredelig 7-fots syke av den alvorligste varianten. Med et langt fremskredent sykdomsbilde, regner Windy åpenbart med at symptomene vil forverre seg slik at stokundens erverv av en 37-fots blondinnemagnet nå, innen ett til to år vil ha resultert i erverv av en 52. :yesnod::lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

sikkert udmerkede Windy modeller så er jeg da den stolte eier av en skute som fullstendig stiller de tidligere nevnte Windy modeller i skyggen mht å tilfredstille fremtidig CE-godkjennings krav til "blondinegrop",

Ja. Men: Den tilfredsstiller hverken dagens eller morgendagens krav til flybrigde eller hard-top av tilstrekkelig størrelse og strukturell styrke til å bære skipperens kroppsvekt mens den hellige cigar og eftermiddagscognac nytes

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Ikke uten grunn. De har for ganske kort tid siden sikret seg en storkunde med uhelbredelig 7-fots syke av den alvorligste varianten. Med et langt fremskredent sykdomsbilde, regner Windy åpenbart med at symptomene vil forverre seg slik at stokundens erverv av en 37-fots blondinnemagnet nå, innen ett til to år vil ha resultert i erverv av en 52. :yesnod::lol:

Jasså - har De også tatt til fornuften og konvertert til Sportscruiser segmentet?

 

Jeg tror nok at jeg må bli en av disse gråhårede 50 åringene med kone nr 2 før jeg kommer dit. Og slike planer har jeg overhode ikke. Hvorfor i alle dager skulle jeg ha det?

Link to post
Share on other sites

Jeg tror nok at jeg må bli en av disse gråhårede 50 åringene med kone nr 2 før jeg kommer dit. Og slike planer har jeg overhode ikke. Hvorfor i alle dager skulle jeg ha det?

:lol: :lol: :lol:

 

Du VET jo veldig godt hvem jeg siktet til ... :lol: Denne karen er nok like så uhelbredelig hektet på flybrigde-cruisere. Det gir en egen form for sjelelig tilfredshet, kall det gjerne en form for vanedannende rusvirkning, :crazy: å sitte høit på flybrigden og speide gjennem cigarrøken mot småfarkoster og sportscruisere blant drivved og tang og annen uhumskhet langt der nede ved havoverflaten. :yesnod:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Ja. Men: Den tilfredsstiller hverken dagens eller morgendagens krav til flybrigde eller hard-top av tilstrekkelig størrelse og strukturell styrke til å bære skipperens kroppsvekt mens den hellige cigar og eftermiddagscognac nytes

 

Nei, er jo dessverre fullstendig klar over at mitt fartøy er belemret med slike mangler. Det har dog en bekvemmelig nedsenket sitteplass der man kan nyte de nevnte fortreffeligheter godt i le for de stedegne vinde. Selv her på Sørlandet kan sommerbrisen noen gange være direkte plagsom, ja henimod contrari!

Men jeg er dog ganske så komfortabel med situasjonen da et fartøy lignende den gode Skippers med skam at melde nok er prioritert bort. På denne tiden ifjor var man ivrig studerende de britiske motorbåtmagasine og observerede en rekke Fairline 36 Turbo og ikke minst Fairline "Forty", hvilke den gode Skipper formodes ha inngående kjennskap til. Også Birchwood 37 ble vurderet. Men anskaffelse av fartøy med egnet flybridge er blevet utsatt på ubestemt tid da man i våres ingikk avtale om kjøp av et stykk til nåværende båt passende båthus med tilhørende utvendig brygge og overbygget uteplass. På denne brygge kan man nyte både cigar og cognac, ja endog rekesmørbrød. Skulle Worse passere stiftstaden Christianssand er han særdeles velkommen til at prøve bryggens muligheter.

 

PS. Bryggen har ikke avrundede kanter og skulle således være blondinesikker.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...