Jump to content

VP/Marna mb10a, ventilene sitter fast. Er det håp for den?


Rikki Tikki

Recommended Posts

Hei.

Eg fann ein tegning, http://www.marna.no/Motoroversikt/MB10A-Marna-S-T-12/MB10A-S-Omstyring der denne skåla fins, men den tegningen er ikkje so tydelig at det gjer noko.

Såvidt eg oppfatter dette, so er denne skåla ei koblingsklokke, som er satt innpå akselen - men eg har ikkje funne noka inntrykk av om den står på kon eller med ein sporkile, eller begge.

Men spørsmålet er først om desse to hola i botn av skåla er gjenget. I so fall er det antagelig meininga å skru eit åk fast i desse, med ein skrue i midten som kan trekkjast so den presser på akselen. Dette skal då løysa, ting og tang.

Men NB! NB! her ønsker eg å få fleire meininger, for eg er absolutt ikkje sikker på noko anna enn at hvis det eg no seier IKKJE stemmer, so kan det utløysa so store krefter at ting blir ødelagt.

 

Magne

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Da nærmer sommeren seg og motivasjonen er tilbake, samt at det er litt varmere i været/litt mer behagelig å skru. Jeg har nå fått av denne skålen ved hjelp av en "toarmet" avdrager jeg måtte gjenge opp gjenger til i skålen. Dette fungerte utmerket når jeg varmet opp skålen med en gassbrenner. bilde

Dette er jo fantastisk, men problemet nå er at koblingen til den andre kassen ikke passer på. Dvs at motorblokken er annerledes. Så nå er jeg i en fase der jeg nå må finne ut hvordan jeg går videre frem.

Link to post
Share on other sites

Hvorfor kan du ikke bruke girkassen som sto på den nye motoren?

Jeg kan i teorien gjøre det og vil nok gjøre det om jeg må. Men jeg ønsker å kunne styre giret fra styrekonsollen. Legger ved et bilde så ser du hva jeg mener.

bilde

Øverste er preferert løsning, mens den nedeste blir heller spennende.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...