Bayliner28551997 Startet 5.Desember.2014 Link til dette innlegget Startet 5.Desember.2014 hei jeg har en mercrusier 7.4 mpi 1997 modell, og skal kjøre igjennom frostveske osv, men jeg vet ikke hvem slange og hvor intake er på den, motoren står i en bayliner 2855 ciera,., Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig HEI NOEN SOM KAN HJELPE MEG hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
Bayliner28551997 Svart 5.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2014 det bilde er ikke den motoren men helt lik Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 5.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2014 Hei, du bør endre trådtittel, ellers vil den nok bli stengt og slik at du får henvendt deg til noen som kan hjelpe deg. vh Goodspeed Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Miss Amalie Svart 5.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2014 Hei! Overskriften din vil nok gjøre at tråden blir endret/sperret, men jeg skal prøve å hjelpe deg. Det er ikke noen slanger på motoren du skal lete etter. Derfor hjelper ikke bildet noe særlig, i hvertfall ikke i en annen båt :-). I bunnen av båten under motoren et sted sitter en inntaksventil, gjerne med rød hendel. Derfra går en slange fram til et sjøvannsfilter. Her skal du begynne. Hvis det er trangt og du har en hjelper, er det enklest å følge denne anvisningen: 1. Steng bunnventilen 2. Åpne lokket i sjøvannsfilter 3. Ha ferdig blandet frostvæske i kanner klar 4. Start motor mens dere sørger for å helle frostvæske i sjøvannsfilteret 5. Hold på med dette til du ser det spyttes ut frostvæske i eksosen bak. Da har det gjerne gått med ca. 10 - 15 liter ferdigblandet frostvæske. 6. Stopp motoren 7. Hvis båten står på land, åpne bunnventilen igjen for å tømme slanger og ventil 8. Står båten på vannet, fyll opp sjøvannsfilteret, åpne bunnventil og lukk det straks etter slik at det kommer frostvæske ned i ventil. Motoren er sikret, Lykke til! Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Marida Svart 5.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2014 Hei, har hatt nesten samme installasjon i min 2858. Jeg hadde ingen kran da vannet hentes fra drevet. På babord side, hel nederst sitter sjøvannspumpa, ta av den slangen som går bakover. deretter setter du på en annen slange på denne stussen og ned i kanner med blandet frostvæske/vann. Deretter følger du pkt 4 og utover som Miss Amalie nevner over. Ikke følg mitt råd hvis båten ligger på vannet, da søkker du. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 5.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2014 Ikke dårlig å bryte omtrent samtlige regler for utforming av tråd-tittel i en og samme tittel.... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Bayliner28551997 Svart 6.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2014 tussen takk for tipsene :) Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Har du kjøvanskjølt motor og følger tipset over her så kommer motorten din til å bli frostsprengt! Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Tskjei Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Hvorfor gjør den det step? Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Step: Du har helt rett HVIS den er sjøvannskjølt. Da må ha i tillegg skru opp frostskruene nede på hver side av blokka. Jeg kan ikke tenke meg at denne motoren mangler varmeveksler. ? Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Torsen67 Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Den som er avbildet ser ikke ut til å ha varmeveksler. Men om trådstarter sin har det vet vi jo ikke. Får håpe han stikker innom igjen. Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 (redigert) Han skriver at det ikke er hans motor på bilde men den er helt lik. Og den på bildet er SJØVANNSKJØLT så da der det ikke lurt å gi feil arbeidsprosedyre. Har byttet en del blokker på grunn av MR.termostat holder stengt. For da går frostveska rett ut og motoren står full av vann. Noe som er veldig dumt når det kryper under 10 minus .Når jeg servicerte motorer som er sjøvanskjølt så tappet jeg ned alt vann i motoren og fylte opp med frostveske. Redigert 9.Desember.2014 av step (see edit history) Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Tskjei Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Du kjører dem vel forhåpentligvis varm med ferskvann før du tapper av og skifter til frostveske.... Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Kjører dem varme og bruker foggingoil..... Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Tskjei Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Goodis. Men hvor mange stenger bensintilførselen slik at forgasserne står tomme? Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Vel, nå gjelder det ikke MPI da selvfølgelig... Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Derer har jo fullstendig rett. Slo meg ikke et sekund at disse nye motorene var uten varmeveksler. Jeg har selv denne Der har jeg montert ventiler i tappepluggene i stedet for skruer. Har sendt IM til ts for å høre hva slags kjøling han har :-). Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.