Vilma Benita Svart 23.April.2015 Del på Facebook Svart 23.April.2015 3 store lugarer og 2 bad. I førsten syntes jeg 2 bad var litt unødvendig, men fordelen er dobbelt opp med septik lengere tid i utehavn. Husk at mange båter med to bad kun har septiktank til det ene. Men to bad har mange andre fordeler, etter en dusj er det andre badet tørt, man kan bruke et bad som tørkerom for seilklær mm. Men bad nummer to tar jo plass, her er min oppfatning at det er stor forskjell mellom modellene i størrelsen 37-40 fot. Når det gjelder to eller tre lugarer ser jeg at det er et krevende valg for din situasjon. To tenåringsjenter tilsier at 3 lugarer er en stor forskjell, men det er viktig for deg å prioritere et godt bad også. Med 3 lugarer kan du kanskje leve greit med at de er litt trangere, skal jentene dele en lugar er jo størrelsen helt essensiell. Hver sin lugar og litt privatliv vil kanskje gjøre det lettere å få de med på tur fremover også. Siden du vurderer større båter regner jeg med at det vil være mulig å finne 3 lugars båter som også har et godt bad. Det er sikkert folk her med god modellkjennskap som kan tipse. Sitér dette innlegget Mvh,SY Vilma Benita, Beneteau Oceanis 43, (Tidligere 4_Vinder) Link to post
Jommy1 Svart 24.April.2015 Del på Facebook Svart 24.April.2015 Hva hvis naboen kommer med en like bred båt? Blir det kræsj? Slettes ikke, største bredde oppe er jo under lysåpning. Bred utligger til å gå på ene siden, bom på andre siden. Hvor det ligger en tilsvarende båt. Avstand mellom båtene ca 50cm tenker jeg, men utligger og fendre hindrer sammenstøt - hvis det skulle bli ekstrembølger i havna- Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 24.April.2015 Del på Facebook Svart 24.April.2015 Ref Autofil-Larsen sin test så skal man jo huske på at mannen liten av vekst. Så det er jo ikke rart han må sitte på huk på benken for å se noe. Båten ser jo ut som en 40foter med han ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Haltenbanken Svart 24.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2015 Som vanlig masse interessante tilbakemeldinger! Det hadde nok vært ideelt med 3 kabiner. Så argumentene mot det har vært de seilbåtene vi sålangt har sett på og det har jo i hovedsak vært Bavaria 37. Må få sett på den Beneteauen, men jeg er også klar over at Larsen er liten (og alltid like begeistret). Andre typer båter jeg burde sett på? Legg gjerne inn en konkret finn-adresse om den er tilgjengelig. Sitér dette innlegget Link to post
Haltenbanken Svart 29.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2015 (redigert) Har nå sett på en Bavaria 36 som er 12 år gammel. Fint holdt. 3 kabiner, men bad framme. Litt mørkere og tyngre i salongen disse noe eldre båtene. Når ble det lysere innredning i båtene? Jakten fortsetter! Redigert 29.April.2015 av Haltenbanken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 29.April.2015 Del på Facebook Svart 29.April.2015 Jeg synes jo Elan er fine båter. Ut ifra de du foretrekker er den kanskje verdt en titt? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=58308708&searchclickthrough=true Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Haltenbanken Svart 29.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2015 Takk for forslaget! Flott båt, men ligger gode 100 K over budsjett. Sitér dette innlegget Link to post
Haltenbanken Svart 1.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2015 Noen som har erfaringer å dele på Bavaria 36AC 2001-2005-modell (tror det er i denne perioden de er produsert)? Dette begynner nå å utpeke seg som en interessant modell og størrelse, selv om den har badet framme. Sitér dette innlegget Link to post
Siglo Svart 1.Mai.2015 Del på Facebook Svart 1.Mai.2015 (redigert) (støy) Redigert 1.Mai.2015 av Siglo (see edit history) Sitér dette innlegget A ship in port is safe; but that is not what ships are built for. Sail out to sea and do new things. -Grace Hopper Link to post
Haltenbanken Svart 1.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mai.2015 Er dette et forsøk på kupp av denne tråden? Dette er ikke relevant her! Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 2.Mai.2015 Del på Facebook Svart 2.Mai.2015 Nå som bestemmelsen er nær, kan du gjøre en sluttest. Ta en kaffekopp i den ene handa og putt den andre i lomma. Spaser rundt på dekk fra sittebrønnen frem til forstaget og tilbake. Går det bra? Sitér dette innlegget Link to post
Haltenbanken Svart 2.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2015 (redigert) Mulligan: Hvor vil du hen? Vet ikke om jeg helt henger med....en kaffekopp i lomma og en evnt spasertur på en Bavaria 36? Tror du må gi meg et hint. Siglo: Beklager hvis jeg svarte deg litt skarpt....ikke vondt ment. Dine problemstillinger er like relevante som mine, men kanskje i en annen tråd? Redigert 2.Mai.2015 av Haltenbanken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 2.Mai.2015 Del på Facebook Svart 2.Mai.2015 Om det er enkelt å bevege seg på dekk. Sitér dette innlegget Link to post
Haltenbanken Svart 2.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2015 Akkurat. Takk for tips. Det har jeg ikke tenkt så mye over. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 5.Mai.2015 Del på Facebook Svart 5.Mai.2015 Vi som følger med i spenning. Du forteller oss når du har kjøpt båt? Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.