Jump to content

Lykken er......


Walter_S

Recommended Posts

Blei det no' hvitting i dag, Walter_S?

:smash: #@§€$!! Arrrgh.....!!!! :headbang: #¤%&*!! :boxing:

 

Måtte du ødelegge idyllen, tuffff.... :wink: hadde tenk å holde kjeft om det, da...... :o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Solskinn i styrhuset - og kalenderen viser 12. JANUAR! - Refleksen på lavest varme, Sabben på "full pupp", kaffe i koppen og en hel ettermiddag fri - det er også lykken, dét!

 

Hilsen, fra en av de "Trusterløse"....... ;o)

Bilde

Før du legger ut sånne bilder en gang til på denne årstiden, så husk at flere av oss har båten liggende på land, og med is på fjorden....... :boxing:

:wink:

 

Nydelig bilde forresten, fikk nesten ikke lyst til å dra på sjøen nå.

Redigert av jorhei (see edit history)

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

På vei hjem, forbi Teneskjær i 3-tiden, i dag:

Bilde

 

Lykken er å komme seg ut igjen, etter å ha vært henvist til "stolpekjøring" i havna p.g.a. igjenfrosset havn og sund i over en uke! Forsiktig manøvrering mellom isflakene i Kjøkøysund, lav fart - Sabben nesten på tomgang - radio'en på P4, varm kaffe på termos, Refleks-ovnen på halv og ingen stress! Ingen andre båter å se, bare en og annen skarv som stikker sitt nervøse hodet opp av vannet og dukker under igjen.

 

Det ble ingen fisketur i dag - tror ikke jeg så på ekkoloddet en eneste gang - fiskealarmen var avslått. Bar nyte det fine været, sjøen så flatt som et stuegulv, og å være alene med gode tanker.......

 

:o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Å fytti rakkern, Walter! :cryin:

 

Dette må da være årets bilde så langt?

 

Bare å se det bilde fikk jeg ro i sjelen - 3 mnd. til sjøsetting!

 

Gi oss jevlig slike utover er du snill?

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

....Har du vurdert å legge ishud på sjarken? Synd å måtte la seg stoppe av et tynt islag...

Har "vurdert" det, ja - MEN, det er snakk om investering (kobberplater er dyre) og kunnskap! Platene skal helst glødes og så var det behandling og oppsettingen da. Mangler vel den grunnleggende kunnskapen om akkurat HVORDAN!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Med litt flaks så har jeg fått opp et bilde nå! Var en tur på hytta forrige helg og der er ikke sommeren kommet helt enda!

 

Måtte brøyte vei på brygga for å komme opp til hytta! Jeg tror skiene vil bli mer brukt de neste ukene enn båt og hytte! :rolleyes:

 

 

 

Bilde

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Bilde

 

...

Som jeg sa..

 

Det må da være årets så langt?

 

Jeg vil pusse..jeg vil olje...jeg vil lakke...jeg vil beis...jeg vil....jeg vil...JEG VIL PÅ SJØEN NÅ!! :cryin::cryin::cryin:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Ja det var vakkert Walter, men det var da noen usedvanlig puslete hekkbølger :lol:

Redigert av rem (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

.....men det var da noen usedvanlig puslete hekkbølger

Ja, ikke sant! :yesnod: Og det er to grunner til det:
  • Kommedalen visste å bygge båter som slipper sjøen på en særdeles lett måte. Har ikke noe særlig hekkbølge selv i 6 knops fart.

  • Tror ikke at jeg hadde særlig større fart enn 2-3 knop, noen gang, i dag. Det var bare helt flott på sjøen, så jeg brukte tiden til å oppleve naturen, studere sjø, himmel og skiftende lysforhold. Trolsk opplevelse - man får en egen ro over seg. Du burde prøve det en gang, rem! :wink:
Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Ja, ikke sant! :yesnod: Og det er to grunner til det:

  • Kommedalen visste å bygge båter som slipper sjøen på en særdeles lett måte. Har ikke noe særlig hekkbølge selv i 6 knops fart.

  • Tror ikke at jeg hadde særlig større fart enn 2-3 knop, noen gang, i dag. Det var bare helt flott på sjøen, så jeg brukte tiden til å oppleve naturen, studerte sjø, himmel og skiftende lysforhold. Trolsk opplevelse - man får en egen ro over seg. Du burde prøve det en gang, rem! :wink:

 

Har aldri sett rem i større fart en 2-3 konop. Den mannen har det ikke travelt på sjøen. En mer motsatt Princess-eier skal du lete lenge etter.

 

:flag:

 

Det var et aldeles vakkert bilde, Walther. Flere av dem.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Har "vurdert" det, ja - MEN, det er snakk om investering (kobberplater er dyre) og kunnskap! Platene skal helst glødes og så var det behandling og oppsettingen da. Mangler vel den grunnleggende kunnskapen om akkurat HVORDAN!

Du kan bruke alu. ikke like pent men mye billigere.

 

Forresten så tar du veldig pene bilder, slik skulle det vært hver eneste dag. Selvfølgelig med litt + grader i tillegg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...