Hakkannen Svart 12.Mai.2019 Del på Facebook Svart 12.Mai.2019 Så sinnsykt nydelig? Du/dere har virkelig gjort en formidabel jobb! Sitér dette innlegget Link to post
gon Svart 12.Mai.2019 Del på Facebook Svart 12.Mai.2019 For en nydelig båt! Sitér dette innlegget Link to post
T/K Ternen Svart 14.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2019 Takk for hyggelige tilbakemeldinger ! Om det er noen som er i området av Norheimsund i helgen, så vil Ternen være der på Hardanger Trebåtfestival Sitér dette innlegget Prosjekt T/K Ternen Link to post
T/K Ternen Svart 24.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 Nå for tiden så holder vi på med et lite delprosjekt, hvor vi vil få laget ferdig benkene og dørken bak i cockpiten. Teakfjølene var egentlig spikret opp og benken var ferdig. Men vi fant litt råte i konstruksjonen som bærer dørken og benkene. Så da valgte vi å ta det ned igjen og erstatte dette med friskt treverk. Det resulterte i mange spikerhull i fjølene, så det var litt arbeid å tette disse med acryl før lakk og olje skulle påføres. Det var også behov for noen ekstra fjøler. Dette fikk vi skjært ut av en gammel dørkarm i teak ? Etterpå var det å gå i gang med oljing og lakk, av type Owatrol. Teaken har mye naturlig olje i treverket, så det skulle ikke mer til en ca 4 strøk med olje før det ikke trakk mer inn. Dørken har vi laget selv. Vi har brukt plater som tåler vann, hvor vi har limet oppå med teakstaver. Disse har vi etterpå natet. Dørken skal også behandles, men vi vil vente noen uker til natemassen har herdet skikkelig før vi pusser over og oljer. Den første festivalen og langturer Ternen tok fatt på, var Hardanger Trebåtfestival. Jeg hadde ikke mulighet til å bli med selv pga jobb. Men min far og bror hadde en flott tur inn Hardangerfjorden. Turen gikk knirkefritt og motor og utstyr fungerte bra. Her er litt bilder fra turen: Sitér dette innlegget Prosjekt T/K Ternen Link to post
T/K Ternen Svart 27.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2019 Bilder ☀️ Sitér dette innlegget Prosjekt T/K Ternen Link to post
Hakkannen Svart 27.Juli.2019 Del på Facebook Svart 27.Juli.2019 Vakkert? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 27.Juli.2019 Del på Facebook Svart 27.Juli.2019 Veldig flott! Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
junior 1 Svart 27.Juli.2019 Del på Facebook Svart 27.Juli.2019 En fantastisk jobb dere har gjort Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 28.Juli.2019 Del på Facebook Svart 28.Juli.2019 her oser det kvalitet av hvert eneste bilde. Nydelig skute! Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
T/K Ternen Svart 28.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2019 Takk for flotte tilbakemeldinger ??@Hakkannen @S/Y Vega @junior 1 @Framtia Sitér dette innlegget Prosjekt T/K Ternen Link to post
T/K Ternen Svart 23.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2020 Hei! Båtsesongen er endelig i gang, og Ternen har nylig vært på slipp og fått ny sink, bunnstoff og svartmaling på skrog 😊 Jeg har også fått malt fenderlist i hvit i stedet for gråfargen vi hadde i fjor. Håndtakene på på taket er også malt hvite. Sitér dette innlegget Prosjekt T/K Ternen Link to post
Hakkannen Svart 23.Mai.2020 Del på Facebook Svart 23.Mai.2020 Tror jeg har nevnt det før også, men igjen; vakkert! Nydelige linjer og flott arbeid Må være en nytelse i bruk Sitér dette innlegget Link to post
sigmundh Svart 23.Mai.2020 Del på Facebook Svart 23.Mai.2020 Slikt liker vi som liker gamle båter. Sitér dette innlegget Link to post
T/K Ternen Svart 24.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2020 Hakkannen skrev for 10 timer siden: Tror jeg har nevnt det før også, men igjen; vakkert! Nydelige linjer og flott arbeid Må være en nytelse i bruk Tusen takk Sitér dette innlegget Prosjekt T/K Ternen Link to post
Faxen Svart 24.Mai.2020 Del på Facebook Svart 24.Mai.2020 Du verden for en skute. . Jeg undres på hvor mange timer det ligger bak dette smykket? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
T/K Ternen Svart 24.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2020 Faxen skrev 18 minutter siden: Du verden for en skute. . Jeg undres på hvor mange timer det ligger bak dette smykket? Ja si det? Vi hadde en plan om å skrive ned antall timer og ta vare på alle kvitteringer. Men det ble litt mye av begge deler etter hvert, så har ingen anelse lenger Men vi kjøpte Ternen i 2013, så det har gått noen timer på oppussing Sitér dette innlegget Prosjekt T/K Ternen Link to post
Gunga Din Svart 24.Mai.2020 Del på Facebook Svart 24.Mai.2020 Fantastisk fin har du fått henne Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.