Jump to content

Leveringstråd Oslo - Bergen


sap_2000

Recommended Posts

Jeg mener også at det er 500 liter. Skal stå klistremerke fra produsenten (f.eks. Ertec) på toppen av tanken. Ser det på et bilde jeg tok av vår under byggingen, men jeg klarer ikke å se teksten tydelig nok.

Var borte å kikket nå. I boka står det 500l. Klistremerket på tanken står omtrent midt oppå inn under dørken med 5 cm klaring og dataene er håndskrevne og omtrent utvisket. Men det siste tallet før "L" er 5, det nest siste muligens 7 og det første er uleselig. Så da er man like langt, men det virker ikke som 500.

Var inne på tanken (tog du an?) og måle dimensjonene og regne ut, men bunnen er ikke flat og man ser bare litt inn på sidene, så vet ikke hvor dypt den går bak plata batteriene sitter på.

 

Så vi får tenke at den er 500l selv om jeg har en følelse av at den rommer mer. Skal ikke tyne noe rekkevidde uansett :-)

Link to post
Share on other sites

Bra du får mannskap. Alene er litt risk. . Synes det ser ut som det kan bli noe humper I veien ja.. :)

Klart mer behagelig med to, ja. Og ikke minst tryggere om noe skulle skje.... Uten AP så kan det bli en utfordring bare å få gått på do og hente seg en brus i dårlig vær.

Ja, har sett meldinger som tyder på fartsdumper på vestsiden hele uka. Jevnt 8-12m/sek fra W og NW og det er jo ikke noen ideel vindretning for Lista og Jæren. Det er noen dager unna, så får håpe de bommer...

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Drar i morgen tidlig. Ser ut som nordlige vinder til å begynne med før det dreier sørlig og øker utover dagen og igjen dreiende på NW .

Så det var meldt opp mot 18 m/sek på Lindesnes sent på kvelden, så er nok ikke behagelig å være der da. Om vi kommer oss helt syd i morgen får vi ta Spangereid. Har ikke gått den før, så det blir sikkert en fin opplevelse.

 

 

bilde

 

bilde

De kommende dagene vest for Lindesnes kunne sett bedre ut. NW retninger er ikke ideelt. Så perioden på onsdag ettermiddag som skulle bli litt avtagende. Planen er å treffe den, men den kan komme senere, tidligere eller ikke i det hele tatt, så vi får prøve å komme oss til Farsund og ligge klar.

Planen i morgen er et sted mellom Arendal og Farsund.

 

ser også på Barentswatch. Håper de kommer med flere strekninger etterhvert

Boknafjorden ser slik ut på onsdag, noe avtagende utover ettermiddagen

 

bilde

Driver å gjør klart litt nå. Har lyst til å ta med meg masse verktøy og utstyr, men får begrense meg til det viktigste jeg tror vi kan få bruk for som jeg får med meg på flyet hjem.

Båten er kjemisk fri for alt av innbo så bagen blir nok full :-)

Redigert av sap_2000 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Et par meter går, men farten må ned og Sørlandet blir fort lengre.

Ser ikke så værst ut tidlig på dagen så får håpe det holder et stykke i god fart :-)

 

Ja, blir nok Spangereid, Laluna. Har ikke gått den før pga høyde, så gleder meg til det. Leia fra Korshavn til Farsund er god som gull når man må krype unna været :-) vi får se hvor langt vi kommer i morgen.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Takk Zitt :-)

Vi satser på at det blir en åpning etterhvert.

W-NW er en vindretning jeg ikke ønsker meg når vi skal oppover. Vet jo at kystrømmen går NW langs med kysten og da blir det rotete når bølgene kommer imot.

 

Noen med erfaring i området Lista-Tananger som kan si noe om hvor langt ut det er lurt å gå i slike forhold? Tenker spes på Lista, Siragrunnen og Jærens rev.

 

Nå har jeg ryddet inn utstyr og bagasje i Windyen og senga er redd opp. Føler nesten jeg har flyttet inn, Hehe. 6 matpakker fikset frøken stril til meg.

 

Går i seng snart i Karma (hjemme best :-) ). Fyker avgårde på mårrakvisten og plukker opp kompis på veien.

 

bilde

 

mAIS er SAP

MMSI: 912571298

 

Første del av ruta

 

bilde

Redigert av sap_2000 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...